Jak sprawdzić statystyki wizytówki Google Moja Firma? Poradnik

Wizytówka Google Moja Firma - Statystyki - Jak sprawdzić

Wizytówka firmy w Mapach Google dostarcza wiele cennych informacji dla potencjalnych Klientów. Oprócz podstawowej nazwy oraz adresu, lokalizacja Google zawiera również numer telefonu, link do strony internetowej, czy chociażby zdjęcia i grafiki. Co więcej, użytkownik internetu może bardzo szybko wyznaczyć wskazówki dojazdu do firmy posługując się wizytówką firmy w Mapach Google.

Wszystkie interakcje, w które wchodzą użytkownicy z wizytówką biznesu w Google, są rejestrowane. Mało tego, możesz je śledzić i monitorować. Służy do tego zakładka Statystki w panelu Google Moja Firma Twojej lokalizacji Google. Dzięki niej możesz np. sprawdzić, ile osób w ostatnim miesiącu wyznaczyło trasę dojazdu do Twojej Firmy. Lub ile osób przeszło z wizytówki na stronę internetową Twojego biznesu.

Ten wpis ma za zadanie ułatwić Ci korzystanie ze statystyk wizytówki Google.

 

Logowanie do wizytówki Google

Aby sprawdzić statystyki wizytówki, musisz w pierwszej kolejności zalogować się do konta Google, pod które podłączona jest wizytówka. W tym celu wykonaj poniższe kroki.

  1. Aby zalogować się na swoje konto Google Moja Firma, wejdź na stronę www.google.pl, a następnie w prawym górnym rogu ekranu kliknij na Zaloguj.
  2. Logowanie do konta Google

  3. Wpisz swój adres e-mail oraz hasło, następnie kliknij Zaloguj się.
  4. Ekran logowania do konta Google

  5. W prawym górnym rogu ekranu kliknij na ikonę aplikacji (kwadraciki).
  6. Dostęp do aplikacji Google

  7. Następnie kliknij na przycisk Więcej poniżej, aby rozwinąć listę aplikacji.
  8. Więcej aplikacji Google

  9. Kliknij na ikonę Moja Firma.
  10. Wybór ikony Google Moja Firma

 

 

Statystyki w Google Moja Firma

Po zalogowaniu się do Google Moja Firma, przejdź do zakładki Statystyki w menu na górze ekranu.

Wizytówka Google Moja Firma - Statystyki

 

Statystyki na wizytówce Google obejmują 3 działy: Widoczność, Wpisy oraz Odbiorcy. Ponieważ Wpisy oraz Odbiorcy dotyczą strony Google+, która z punktu widzenia lokalnej firmy w większości przypadków posiada marginalne znaczenie biznesowe, omówię najistotniejszą część, czyli Widoczność.

 

Wizytówka Google Moja Firma - Widoczność, Wpisy, Odbiorcy

 

W ramach działu Widoczność, dostępne są sekcje:

  • Wyświetlenia
  • Kliknięcia
  • Zapytania o wskazówki dojazdu
  • Połączenia telefoniczne

 

Wyświetlenia

Pierwsza sekcja Wyświetlenia, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy liczby i sposobu, w jaki Twoja wizytówka została wyświetlona użytkownikowi. Domyślnie, okres obejmuje ostatnie 30 dni. Możesz go jednak zmienić, klikając na obecnie wybrany okres. Do wyboru: 7 dni, 30 dni, 90 dni i cały okres.

Wizytówka Google Moja Firma - Widoczność

 

Ponadto, możesz wyselekcjonować np. tylko jeden kanał. Dla przykładu Wyszukiwarka. W tym celu odznacz pozostałe kanały:

Wizytówka Google Moja Firma - Wyszukiwarka

 

Po najechaniu na wykres, możesz sprawdzić dokładną wartość dla danego dnia:

Wizytówka Google Moja Firma - Statystyki, wybrany dzień

 

Kanał Wyszukiwarka z sekcji Wyświetlenia jest najistotniejszy, ponieważ pokazuje sytuacje, kiedy Twoja wizytówka wyświetliła się w Mapach Google lub samej wyszukiwarce. Dotyczy to głownie dwóch scenariuszy. W pierwszym, ktoś znając nazwę Twojej Firmy wpisał ją do wyszukiwarki Google lub Map. W ten sposób wizytówka została zaprezentowana. W drugim przypadku, użytkownik Map Google lub wyszukiwarki Google wpisał zapytanie dotyczące produktu lub usługi, np. Restauracja Sieradz. Następnie, w wynikach wyszukiwania lokalnego, jako jedna z firm, pojawiła się Twoja wizytówka. To wydarzenie zostało zarejestrowane, jako pojedyncze wyświetlenie wizytówki.

 

Kliknięcia

Sekcja Kliknięcia jest tak na prawdę najważniejszą metryką na Twojej wizytówce. Pokazuje ona konkretne działania, jakich dokonali użytkownicy Internetu wchodząc w interakcje z Twoją Firmą w Google. Działania rejestrowane w tej części to: kliknięcia prowadzące do strony internetowej, połączenia telefoniczne oraz zapytania o wskazówki dojazdu.

 

Wizytówka Google Moja Firma - Statystyki, Klkinięcia

 

W praktyce wygląda to tak: użytkownik Internetu klika na wizytówce Twojej Firmy w przycisk Witryna lub Trasa co powoduje, że zostaje przeniesiony, albo na Twoją stronę internetową lub do Map Google do trybu wyznaczania trasy. Naturalnie te działania są rejestrowane przez Google.

Wizytówka Google Moja Firma - Witryna, trasa

 

Podobnie, jak w sekcji Wyświetlenia, możesz podejrzeć wybrany kanał, zastosować inny przedział czasowy lub najechać myszką na konkretny dzień, by sprawdzić dokładną liczbę.

Wizytówka Google Moja Firma - Statystki, Wskazówki Dojazdu

 

Zapytania o wskazówki dojazdu

Kolejna sekcja dotyczy miejsc z których osoby wyznaczały wskazówki dojazdu do Twojego biznesu w Mapach Google. Z mojego doświadczenia wynika, że ta część statystyki wizytówki ma tendencje do największych nieścisłości.

Statystyki wizytówki Google Moja Firma - Statystki, Wskazówki Dojazdu

 

Połączenia telefoniczne

Ostatnią, bardzo ciekawą kategorią statystyk wizytówki są Połączenia telefoniczne. Połączenie jest zaliczone, jako zrealizowane z wizytówki w momencie, gdy użytkownik korzystający ze smartfona wyświetli Twoją wizytówkę Google, po czym kliknie Zadzwoń. Naturalnie, jeśli osoba spisze numer telefonu do Twojej Firmy z wizytówki Google, z ekranu komputera, połączenie nie zostanie zarejestrowane w statystykach. Pomimo, że cała operacja odbyła się dzięki wizytówkce Google. W części Połączenia telefoniczne statystyk wizytówki, możemy zobaczyć poszczególne dni…

Statystyki wizytówki Google Moja Firma - Połączenia telefoniczne

… oraz Porę dnia! Wiedząc, że najwięcej połączeń mamy np. po godzinie 14.00, ta informacja może być wykorzystana w firmie do tego, aby przeorganizować pracę osoby, która jest odpowiedzialna za kontakty z Klientami.

Statystyki wizytówki Google Moja Firma - Połączenia telefoniczne, pora dnia

 

Podsumowanie

Statystyki wizytówki pozwalają na sprawdzenie ruchu, jaki jest generowany z lokalnych wyników organicznych w Google. Weź proszę pod uwagę, że statystyki w panelu Google Moja Firma nie muszą w 100% pokrywać się z rzeczywistością, np. ktoś zadzwonił z wizytówki Twojej Firmy, ale to połączenie nie zostało odnotowane. Darmowa usługa jest jak koń. W zęby nie zaglądamy 🙂 Ponadto, dane są aktualizowane z ok. 3-4 dniowym opóźnieniem.

A jak wypada Twoja wizytówka w statystykach? Posiadasz więcej kliknięć do strony, czy może połączeń telefonicznych? Napisz w komentarzu!

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Powiadomienia o zawieszonej wizytówce Google

Google zawiesi Twoją wizytówkę… ale teraz Ci o tym powie

Od teraz otrzymasz powiadomienie na maila, gdy Google zawiesi wizytówkę Twojej firmy w Mapach. Informacja …

4 komentarze

  1. Czy możliwe jest skontaktowanie telefoniczne z pracownikiem Firmy Google?

  2. Witam serdecznie mam pytanie od pewnego czasu nie pokazują opinie które klienci mi w ostatnim czasie dodali ,zrezygnowałam w marcu z firmy która mnie rzekomo ochraniala czy to ma coś wspólnego pozdrawiam Jola Siembab z optyka z

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *