Wizytówka firmy w Mapach Google dostarcza wiele cennych informacji dla potencjalnych Klientów. Oprócz podstawowej nazwy oraz adresu, lokalizacja Google zawiera również numer telefonu, link do strony internetowej, czy chociażby zdjęcia i grafiki. Co więcej, użytkownik internetu może bardzo szybko wyznaczyć wskazówki dojazdu do firmy posługując się wizytówką firmy w Mapach Google.
Wszystkie interakcje, w które wchodzą użytkownicy z wizytówką biznesu w Google, są rejestrowane. Mało tego, możesz je śledzić i monitorować. Służy do tego zakładka Statystki w panelu Google Moja Firma Twojej lokalizacji Google. Dzięki niej możesz np. sprawdzić, ile osób w ostatnim miesiącu wyznaczyło trasę dojazdu do Twojej Firmy. Lub ile osób przeszło z wizytówki na stronę internetową Twojego biznesu.
Ten wpis ma za zadanie ułatwić Ci korzystanie ze statystyk wizytówki Google.
Logowanie do wizytówki Google
Aby sprawdzić statystyki wizytówki, musisz w pierwszej kolejności zalogować się do konta Google, pod które podłączona jest wizytówka. W tym celu wykonaj poniższe kroki.
- Aby zalogować się na swoje konto Google Moja Firma, wejdź na stronę www.google.pl, a następnie w prawym górnym rogu ekranu kliknij na Zaloguj.
- Wpisz swój adres e-mail oraz hasło, następnie kliknij Zaloguj się.
- W prawym górnym rogu ekranu kliknij na ikonę aplikacji (kwadraciki).
- Następnie kliknij na przycisk Więcej poniżej, aby rozwinąć listę aplikacji.
- Kliknij na ikonę Moja Firma.
Statystyki w Google Moja Firma
Po zalogowaniu się do Google Moja Firma, przejdź do zakładki Statystyki w menu na górze ekranu.
Statystyki na wizytówce Google obejmują 3 działy: Widoczność, Wpisy oraz Odbiorcy. Ponieważ Wpisy oraz Odbiorcy dotyczą strony Google+, która z punktu widzenia lokalnej firmy w większości przypadków posiada marginalne znaczenie biznesowe, omówię najistotniejszą część, czyli Widoczność.
W ramach działu Widoczność, dostępne są sekcje:
- Wyświetlenia
- Kliknięcia
- Zapytania o wskazówki dojazdu
- Połączenia telefoniczne
Wyświetlenia
Pierwsza sekcja Wyświetlenia, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy liczby i sposobu, w jaki Twoja wizytówka została wyświetlona użytkownikowi. Domyślnie, okres obejmuje ostatnie 30 dni. Możesz go jednak zmienić, klikając na obecnie wybrany okres. Do wyboru: 7 dni, 30 dni, 90 dni i cały okres.
Ponadto, możesz wyselekcjonować np. tylko jeden kanał. Dla przykładu Wyszukiwarka. W tym celu odznacz pozostałe kanały:
Po najechaniu na wykres, możesz sprawdzić dokładną wartość dla danego dnia:
Kanał Wyszukiwarka z sekcji Wyświetlenia jest najistotniejszy, ponieważ pokazuje sytuacje, kiedy Twoja wizytówka wyświetliła się w Mapach Google lub samej wyszukiwarce. Dotyczy to głownie dwóch scenariuszy. W pierwszym, ktoś znając nazwę Twojej Firmy wpisał ją do wyszukiwarki Google lub Map. W ten sposób wizytówka została zaprezentowana. W drugim przypadku, użytkownik Map Google lub wyszukiwarki Google wpisał zapytanie dotyczące produktu lub usługi, np. Restauracja Sieradz. Następnie, w wynikach wyszukiwania lokalnego, jako jedna z firm, pojawiła się Twoja wizytówka. To wydarzenie zostało zarejestrowane, jako pojedyncze wyświetlenie wizytówki.
Kliknięcia
Sekcja Kliknięcia jest tak na prawdę najważniejszą metryką na Twojej wizytówce. Pokazuje ona konkretne działania, jakich dokonali użytkownicy Internetu wchodząc w interakcje z Twoją Firmą w Google. Działania rejestrowane w tej części to: kliknięcia prowadzące do strony internetowej, połączenia telefoniczne oraz zapytania o wskazówki dojazdu.
W praktyce wygląda to tak: użytkownik Internetu klika na wizytówce Twojej Firmy w przycisk Witryna lub Trasa co powoduje, że zostaje przeniesiony, albo na Twoją stronę internetową lub do Map Google do trybu wyznaczania trasy. Naturalnie te działania są rejestrowane przez Google.
Podobnie, jak w sekcji Wyświetlenia, możesz podejrzeć wybrany kanał, zastosować inny przedział czasowy lub najechać myszką na konkretny dzień, by sprawdzić dokładną liczbę.
Zapytania o wskazówki dojazdu
Kolejna sekcja dotyczy miejsc z których osoby wyznaczały wskazówki dojazdu do Twojego biznesu w Mapach Google. Z mojego doświadczenia wynika, że ta część statystyki wizytówki ma tendencje do największych nieścisłości.
Połączenia telefoniczne
Ostatnią, bardzo ciekawą kategorią statystyk wizytówki są Połączenia telefoniczne. Połączenie jest zaliczone, jako zrealizowane z wizytówki w momencie, gdy użytkownik korzystający ze smartfona wyświetli Twoją wizytówkę Google, po czym kliknie Zadzwoń. Naturalnie, jeśli osoba spisze numer telefonu do Twojej Firmy z wizytówki Google, z ekranu komputera, połączenie nie zostanie zarejestrowane w statystykach. Pomimo, że cała operacja odbyła się dzięki wizytówkce Google. W części Połączenia telefoniczne statystyk wizytówki, możemy zobaczyć poszczególne dni…
… oraz Porę dnia! Wiedząc, że najwięcej połączeń mamy np. po godzinie 14.00, ta informacja może być wykorzystana w firmie do tego, aby przeorganizować pracę osoby, która jest odpowiedzialna za kontakty z Klientami.
Podsumowanie
Statystyki wizytówki pozwalają na sprawdzenie ruchu, jaki jest generowany z lokalnych wyników organicznych w Google. Weź proszę pod uwagę, że statystyki w panelu Google Moja Firma nie muszą w 100% pokrywać się z rzeczywistością, np. ktoś zadzwonił z wizytówki Twojej Firmy, ale to połączenie nie zostało odnotowane. Darmowa usługa jest jak koń. W zęby nie zaglądamy 🙂 Ponadto, dane są aktualizowane z ok. 3-4 dniowym opóźnieniem.
A jak wypada Twoja wizytówka w statystykach? Posiadasz więcej kliknięć do strony, czy może połączeń telefonicznych? Napisz w komentarzu!
Czy możliwe jest skontaktowanie telefoniczne z pracownikiem Firmy Google?
@Jerzy
tak, więcej informacji we wpisie: https://www.pierwszynamapie.pl/jak-zadzwonic-do-google-kontakt-z-pomoca-moja-firma/
S.
Witam serdecznie mam pytanie od pewnego czasu nie pokazują opinie które klienci mi w ostatnim czasie dodali ,zrezygnowałam w marcu z firmy która mnie rzekomo ochraniala czy to ma coś wspólnego pozdrawiam Jola Siembab z optyka z
@Optyk okulista Jolanta Siembab
Google wstrzymał publikację (i niedawno przywrócił) opinii na wizytówkach. Więcej informacji w artykułach:
https://www.pierwszynamapie.pl/google-wstrzymuje-publikacje-opinii/
https://www.pierwszynamapie.pl/google-przywraca-publikacje-opinii-i-zdjec-na-wizytowkach/
S.