Nowe atrybuty nt. zdrowia i bezpieczeństwa na wizytówkach Google

W panelu Moja Firma pojawiło się kilka(dziesiąt) nowych atrybutów. Noszą nazwę „Zdrowie i bezpieczeństwo”. I jak dobrze się domyślasz, są związane z covidem. Możesz je zaznaczyć zarówno w przypadku wizytówek tradycyjnych biznesów (np. sklep, fryzjer, pralnia), jak i obiektów noclegowych (np. hotel). Dla tych drugich lista świeżych atrybutów jest naprawdę długa. Poniżej znajdziesz szczegóły nowości od Google.

W Polsce i na świecie covid przemeblował naszą rzeczywistość. Częściej robimy zakupy przez internet, rzadziej spotykamy się w licznym gronie, a do sklepu wchodzimy w masce. Przepisy dotyczące obostrzeń sanitarnych nie tylko ciągle się zmieniają, ale są również zależne od miejsca (kraju, powiatu). 

W Google postanowili pomóc w tym temacie klientom (i właścicielom) opracowując zestaw nowych atrybutów pojawiających się na wizytówkach lokalnych biznesów. Dotyczą one kwestii zdrowia i bezpieczeństwa klientów oraz ich obsługi w czasie pandemii. Nowe informacje możesz dodać w panelu Moja Firma zarówno w przypadku “tradycyjnych” biznesów, jak i tych z branży horeca. Klasyczne rodzaje działalności otrzymały 5 nowych atrybutów, a hotele i obiekty noclegowe ponad 20. Oto i one…

5 nowych atrybutów na większości wizytówek Google

Nowe atrybuty w panelu Moja Firma związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem.

Takie nazwy noszą nowe atrybuty na wizytówkach spoza branży horeca:

  • Kontrolowana jest temperatura ciała pracowników,
  • Pracownicy noszą maszeczki,
  • Wymagana kontrola temperatury,
  • Wymagana maseczka,
  • Wymagane umówienie wizyty.

Powyższe atrybuty powinny pojawiać się na większości wizytówek (oprócz hoteli i obiektów noclegowych) – czyli sklepów, salonów, punktów usługowych. Natomiast nie zawsze wszystkie 5 będzie widoczne. W przypadku wizytówek firm, które ukryły swój adres, dostępny może być tylko jest spośród nowych atrybutów (Wymagane umówienie wizyty).

Nowe atrybuty dla hoteli i obiektów noclegowych w Google

Długa lista z nowymi atrybutami dotyczącymi zdrowia dla branży hotelowej.

Atrybuty hotelowe od samego początku były bardziej rozbudowane, jeśli porównać je do listy atutów (tak sam Google określa w inny sposób atrybuty) na typowych wizytówkach Google. Nie inaczej jest i tym razem.

Sekcja Zdrowie i bezpieczeństwo zawiera 5 podkategorii i aż 27 nowych atrybutów. Nazwy podkategorii to:

  • Dokładniejsze czyszczenie,
  • Ochrona osobista,
  • Zachowanie odległości,
  • Minimalny kontakt,
  • Zwiększone bezpieczeństwo żywności.

Poszczególne atrybuty pozwalają bardzo szczegółowo określić kwestie dotyczące bezpieczeństwa w obiekcie, np.

  • Bezkluczykowy dostęp do pokojów dla gości (za pomocą telefonu)

Tak, jak ma to miejsce w przypadku poprzednich atrybutów, dla każdego z nich możesz zaznaczyć jedną z 3 opcji:

  • Tak/Dostępne,
  • Nie/Niedostępne,
  • Inne.

Dzięki temu możesz dokładnie przedstawić kwestie związane z bezpieczeństwem w Twoim obiekcie.

Lista dostępnych na wizytówce Google atrybutów jest uzależniona od wybranych kategorii oraz widoczności adresu.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Zdjęcie: Shawn Ang

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Tymczasowo zamknięte i wpisy COVID-19 – nowe funkcje na wizytówkach Google

Google wprowadził kolejne funkcje na wizytówkach mające za zadanie pomóc lokalnym firmom lepiej komunikować się …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *