W panelu Moja Firma pojawiło się kilka(dziesiąt) nowych atrybutów. Noszą nazwę „Zdrowie i bezpieczeństwo”. I jak dobrze się domyślasz, są związane z covidem. Możesz je zaznaczyć zarówno w przypadku wizytówek tradycyjnych biznesów (np. sklep, fryzjer, pralnia), jak i obiektów noclegowych (np. hotel). Dla tych drugich lista świeżych atrybutów jest naprawdę długa. Poniżej znajdziesz szczegóły nowości od Google.
W Polsce i na świecie covid przemeblował naszą rzeczywistość. Częściej robimy zakupy przez internet, rzadziej spotykamy się w licznym gronie, a do sklepu wchodzimy w masce. Przepisy dotyczące obostrzeń sanitarnych nie tylko ciągle się zmieniają, ale są również zależne od miejsca (kraju, powiatu).
W Google postanowili pomóc w tym temacie klientom (i właścicielom) opracowując zestaw nowych atrybutów pojawiających się na wizytówkach lokalnych biznesów. Dotyczą one kwestii zdrowia i bezpieczeństwa klientów oraz ich obsługi w czasie pandemii. Nowe informacje możesz dodać w panelu Moja Firma zarówno w przypadku “tradycyjnych” biznesów, jak i tych z branży horeca. Klasyczne rodzaje działalności otrzymały 5 nowych atrybutów, a hotele i obiekty noclegowe ponad 20. Oto i one…
5 nowych atrybutów na większości wizytówek Google
Takie nazwy noszą nowe atrybuty na wizytówkach spoza branży horeca:
- Kontrolowana jest temperatura ciała pracowników,
- Pracownicy noszą maszeczki,
- Wymagana kontrola temperatury,
- Wymagana maseczka,
- Wymagane umówienie wizyty.
Powyższe atrybuty powinny pojawiać się na większości wizytówek (oprócz hoteli i obiektów noclegowych) – czyli sklepów, salonów, punktów usługowych. Natomiast nie zawsze wszystkie 5 będzie widoczne. W przypadku wizytówek firm, które ukryły swój adres, dostępny może być tylko jest spośród nowych atrybutów (Wymagane umówienie wizyty).
Nowe atrybuty dla hoteli i obiektów noclegowych w Google
Atrybuty hotelowe od samego początku były bardziej rozbudowane, jeśli porównać je do listy atutów (tak sam Google określa w inny sposób atrybuty) na typowych wizytówkach Google. Nie inaczej jest i tym razem.
Sekcja Zdrowie i bezpieczeństwo zawiera 5 podkategorii i aż 27 nowych atrybutów. Nazwy podkategorii to:
- Dokładniejsze czyszczenie,
- Ochrona osobista,
- Zachowanie odległości,
- Minimalny kontakt,
- Zwiększone bezpieczeństwo żywności.
Poszczególne atrybuty pozwalają bardzo szczegółowo określić kwestie dotyczące bezpieczeństwa w obiekcie, np.
- Bezkluczykowy dostęp do pokojów dla gości (za pomocą telefonu)
Tak, jak ma to miejsce w przypadku poprzednich atrybutów, dla każdego z nich możesz zaznaczyć jedną z 3 opcji:
- Tak/Dostępne,
- Nie/Niedostępne,
- Inne.
Dzięki temu możesz dokładnie przedstawić kwestie związane z bezpieczeństwem w Twoim obiekcie.
Lista dostępnych na wizytówce Google atrybutów jest uzależniona od wybranych kategorii oraz widoczności adresu.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Zdjęcie: Shawn Ang