Jak dodać atrybuty do wizytówki Google? Poradnik

Poradnik w jaki sposób dodać atrybuty do wizytówki Google Moja Firma

Google oficjalnie wprowadził w tym tygodniu możliwość dodania atrybutów do lokalizacji Google Moja Firma, popularnie zwanymi wizytówkami w Mapach Google.

Atrybuty to nic innego, jak informacje przydatne dla klientów. Na przykład:

  • Możliwość płatności kartą kredytową,
  • Parking na terenie firmy,
  • Wejście dla osób niepełnosprawnych

… i wiele innych.

Co ciekawe, Google rozpoczął zbieranie tych informacji dużo wcześniej w ramach programu Lokalni Przewodnicy. Zmiana jest o tyle istotna, że tym razem to właściciel firmy (lub osoba, która zarządza lokalizacjami danego biznesu w Mapach Google) ma możliwość zamieszczenia wiadomości kluczowych dla klientów. Google najwyraźniej nabiera większego zaufania do firm.

Atrybuty na wizytówkach Google to nowość – nie są dostępne jeszcze dla wszystkich właścicieli firm w panelu Google Moja Firma. Próżno też szukać tych informacji na wizytówkach w samych Mapach Google czy grafie wiedzy (w momencie tworzenia tego artykułu – 17.12.2016). Zapewne wkrótce pojawią się na polskich wizytówkach Google.

 

Różne atrybuty w zależności od prowadzonego biznesu

W zależności od rodzaju prowadzonego biznesu (a konkretniej, od kategorii ustawionej w panelu Google Moja Firma), dostępne są odmienne typy atrybutów.

Branża noclegowa, dla przykładu, zawiera opcje dotyczące zakwateroawania, podczas gdy restauracje posiadają sekcję dedykowaną lokalom gastronomicznym. W przypadku sklepu meblowego, masz do wyboru kolejne atrybuty, niedostępne dla innych kategorii działalności.

Poniżej zrzuty ekranowe dla branż opisanych powyżej.

Lokale gatronomiczne

Atrybuty na wizytówce Google - Lokale Gastromiczne

Obiekt nocelowy

Atrybuty Google - obiekt noclegowy

Salon meblowy

Atrybuty Google - salon meblowy

 

Dodawanie atrybutów do wizytówki Google krok po kroku

1. Zaloguj się do panelu Google Moja Firma

 

2. Przejdź do zakładki (1) Informacje, a nastepnie kliknij w (2) Dodaj atrybuty.

Atrybuty wizytowka Google

 

3. Zaznacz odpowiednie atrybuty z dostępnej listy, a następnie kliknij na Zastosuj

Atrybuty wizytówka Google -

 

4. Dodane pozycje muszą zostać uwierzytelnione przez Google – stąd informacja Oczekujące. Czekaj cierpliwie – cały proces może potrwać do kilku dni (z reguły szybciej).

Zatwierdzenie atrybutów na wizytówce Google

 

I gotowe! Atrybuty zostały dodane.

Jeśli masz pytanie dotyczące wizytówki Google, napisz proszę w komentarzu poniżej.

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wyświetla opinie na witrynach z Google Moja Firma

Na stronach internetowych utworzonych w panelu Google Moja Firma zaczęły pojawiać się opinie z wizytówek …

2 komentarze

  1. Dzięki za wpis, bardzo pomocny. Czy jest gdzieś lista atrybutów kategorii? Zastanawiam się, czy dla moich kategorii nie ma atrybutów, czy chodzi o coś innego.

    Pozdrawiam,
    Łukasz

    • @Łukasz
      Dzięki za miłe słowa i pytanie. Nie odnalazłem nigdzie listy z dostępnymi atrybutami (mam subiektywne wrażenie, że cały czas jest w procesie tworzenia). Dla wielu kategorii brak jest jeszcze atrybutów. Najwięcej opcji widzę obecnie dla gastronomii i branży meblowej.

      Pozdrawiam,
      Seweryn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *