Testowany od kilku miesięcy za wielką wodą, od niedawna widoczny na wizytówkach polskich firm w Mapach Google. Mowa o nowym raporcie dostępnym w panelu Moja Firma. Pozwala sprawdzić m.in. statystyki za ostatnie 6 miesięcy (zamiast dotychczasowych 3). Potencjał do rozwinięcia i dopracowania nowej usługi jest widoczny gołym okiem (jak przy prawie każdej nowości wprowadzanej przez Google). Jednak i tak warto przyjrzeć się nowościom w raportowaniu i przygotować na nadchodzące zmiany. Zapraszam.
Nowa strona na temat skuteczności firmy w Mapach Google
Wprowadzona niedawno funkcja dostępna jest w zakładce Statystyki (na samej górze ekranu), pod przyciskiem Wyświetl nową stronę skuteczności profilu.
Nagłówek Przenosimy Twoje statystyki podkreśla, że proces migracji danych nie został zakończony. I dobrze, bo w nowej funkcji wiele jeszcze jest do poprawy. Ale o tym za chwilę. Po wejściu w nowy raport zobaczysz na samej górze Przedział
Przedział czasu – 6 miesięcy zamiast 3
Do tej pory, w klasycznym raporcie (statystykach wizytówki) maksymalny zakres czasowy danych to jeden kwartał. W nowym profilu skuteczności masz do dyspozycji ostatnie 6 miesięcy. Minimalnie możesz zaznaczyć 1 miesiąc. Co ciekawe, i nowe zarazem, może to być dowolny miesiąc z ostatniego półrocza. Oznacza to, że możesz sprawdzić statystyki Twojej firmy np. za sierpień 2020 (gdzie ostatnim dostępnym miesiącem w raporcie jest styczeń 2021).
Po najechaniu na wykres zobaczysz liczbę wszystkich interakcji w danym miesiącu (gdy zaznaczysz tylko jeden miesiąc), na wykresie możesz sprawdzić statystyki interakcji dla każdego dnia):
Interakcje w nowych statystykach wizytówki Google
Nowy raport obejmuje działania zrealizowane dzięki wizytówce firmy w Google – połączenia i wiadomości. Wykres jest czytelny i większy od tego, którego znamy z dotychczasowej zakładki ze statystykami. Licznik z liczbą interakcji nad wykresem ułatwia szybkie i łatwe zapoznanie się z metryką.
Hasła po których użytkownicy wyświetlili Twoją wizytówkę
Frazy kluczowe (hasła) były dostępne również w dotychczasowej zakładce ze statystykami (pojawiły się w połowie 2018 roku). Tak, jak wcześniej, widzisz konkretne zapytania oraz ich liczbę w wybranych ramach czasowych. W początkowym widoku Google wyświetla Ci 5 najbardziej popularnych haseł. Kolejne są widoczne po rozwinięciu listy (przycisk Zobacz więcej).
Brakujące funkcje w nowym raporcie skuteczności Google Moja Firma
Brakuje jeszcze… dużo! Przede wszystkim nie ma statystyk na temat przejść (kliknięć) z wizytówki na stronę internetową. Niedostępne są również dane o wskazówkach dojazdu, czy chociażby o widoczności wizytówki w Mapach i wyszukiwarce Google. Statystyk dotyczących liczby zdjęć i ich wyświetleń również próżno szukać w jeszcze ubogiej odsłonie nowego raportu. O popularnych godzinach nawet nie wspominam.
To, czego mi osobiście brakuje (i nie było tego również w starym widoku) to możliwość pobrania statystyk. W szczególności mam na myśli frazy kluczowe. Wyeksportowanie haseł do csv ułatwiłoby wykorzystanie ich w działaniach seo oraz kampaniach reklamowych (Google Ads, Facebook, Linkedin itd.).
Czy Google wprowadzi do nowego raportu brakujące statystyki? Prawdopodobnie tak. Jak z większością nowości w usługach Google, poszczególne kraje, grupy użytkowników i funkcjonalności są wdrażane po czasie.
Warto obserwować nowe raporty. Być może za jakiś czas zobaczymy więcej danych, niż w dotychczasowym widoku ze statystykami.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Isaac Smith on Unsplash
Mozna tez zaznaczyc tylko jeden miesiac (w artykule jest, ze min. przedzial to dwa miesiace) klikajac dwa razy pod rząd ten sam miesiac.
@M
Dzięki! Poprawiłem w artykule.
Bardzo dziękuję. Dostałam dzisiaj newsletter z linkiem do posta i od razu weszłam sprawdzić co nowego. Bardzo praktyczna wiedza! Dziękuję!
@Małgorzata
Proszę 🙂
S.
O, nie słyszałem o tej funkcji, a faktycznie można więcej danych wyciągnąć. Dzięki