Raport skuteczności profilu – nowość na wizytówkach Google

Testowany od kilku miesięcy za wielką wodą, od niedawna widoczny na wizytówkach polskich firm w Mapach Google. Mowa o nowym raporcie dostępnym w panelu Moja Firma. Pozwala sprawdzić m.in. statystyki za ostatnie 6 miesięcy (zamiast dotychczasowych 3). Potencjał do rozwinięcia i dopracowania nowej usługi jest widoczny gołym okiem (jak przy prawie każdej nowości wprowadzanej przez Google). Jednak i tak warto przyjrzeć się nowościom w raportowaniu i przygotować na nadchodzące zmiany. Zapraszam.

Nowa strona na temat skuteczności firmy w Mapach Google

Wprowadzona niedawno funkcja dostępna jest w zakładce Statystyki (na samej górze ekranu), pod przyciskiem Wyświetl nową stronę skuteczności profilu.

Nowy raport ze statystykami wizytówki Google.

Nagłówek Przenosimy Twoje statystyki podkreśla, że proces migracji danych nie został zakończony. I dobrze, bo w nowej funkcji wiele jeszcze jest do poprawy. Ale o tym za chwilę. Po wejściu w nowy raport zobaczysz na samej górze Przedział

Przedział czasu – 6 miesięcy zamiast 3

Statystyki w panelu Moja Firma
Przedział czasu w nowym raporcie Google Moja Firma.

Do tej pory, w klasycznym raporcie (statystykach wizytówki) maksymalny zakres czasowy danych to jeden kwartał. W nowym profilu skuteczności masz do dyspozycji ostatnie 6 miesięcy. Minimalnie możesz zaznaczyć 1 miesiąc. Co ciekawe, i nowe zarazem, może to być dowolny miesiąc z ostatniego półrocza. Oznacza to, że możesz sprawdzić statystyki Twojej firmy np. za sierpień 2020 (gdzie ostatnim dostępnym miesiącem w raporcie jest styczeń 2021).

Zakres czasu w raporcie Google Moja Firma
Do wyboru zakres od 1 do 6 miesięcy.

Po najechaniu na wykres zobaczysz liczbę wszystkich interakcji w danym miesiącu (gdy zaznaczysz tylko jeden miesiąc), na wykresie możesz sprawdzić statystyki interakcji dla każdego dnia):

Liczbę interakcji w danym miesiącu sprawdzisz najeżdząjąc kursorem na wykresie.

Interakcje w nowych statystykach wizytówki Google

Nowy raport obejmuje działania zrealizowane dzięki wizytówce firmy w Google – połączenia i wiadomości. Wykres jest czytelny i większy od tego, którego znamy z dotychczasowej zakładki ze statystykami. Licznik z liczbą interakcji nad wykresem ułatwia szybkie i łatwe zapoznanie się z metryką.

Hasła po których użytkownicy wyświetlili Twoją wizytówkę

5 najbardziej popularnych fraz kluczowych na wizytówce Google.

Frazy kluczowe (hasła) były dostępne również w dotychczasowej zakładce ze statystykami (pojawiły się w połowie 2018 roku). Tak, jak wcześniej, widzisz konkretne zapytania oraz ich liczbę w wybranych ramach czasowych. W początkowym widoku Google wyświetla Ci 5 najbardziej popularnych haseł. Kolejne są widoczne po rozwinięciu listy (przycisk Zobacz więcej). 

Frazy kluczowe na wizytówce Google
Pełna lista fraz kluczowych jest dostępna w nowym raporcie ze statystykami wizytówki firmy w Mapach Google.

Brakujące funkcje w nowym raporcie skuteczności Google Moja Firma

Brakuje jeszcze… dużo! Przede wszystkim nie ma statystyk na temat przejść (kliknięć) z wizytówki na stronę internetową. Niedostępne są również dane o wskazówkach dojazdu, czy chociażby o widoczności wizytówki w Mapach i wyszukiwarce Google. Statystyk dotyczących liczby zdjęć i ich wyświetleń również próżno szukać w jeszcze ubogiej odsłonie nowego raportu. O popularnych godzinach nawet nie wspominam. 

To, czego mi osobiście brakuje (i nie było tego również w starym widoku) to możliwość pobrania statystyk. W szczególności mam na myśli frazy kluczowe. Wyeksportowanie haseł do csv ułatwiłoby wykorzystanie ich w działaniach seo oraz kampaniach reklamowych (Google Ads, Facebook, Linkedin itd.). 

Czy Google wprowadzi do nowego raportu brakujące statystyki? Prawdopodobnie tak. Jak z większością nowości w usługach Google, poszczególne kraje, grupy użytkowników i funkcjonalności są wdrażane po czasie. 

Warto obserwować nowe raporty. Być może za jakiś czas zobaczymy więcej danych, niż w dotychczasowym widoku ze statystykami. 

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Isaac Smith on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodatkowe godziny w Google Moja Firma – nowa funkcja

Google wprowadza nową funkcjonalność na wizytówkach firm w Mapach. Teraz właściciele firm i osoby zarządzające …

5 komentarzy

  1. Mozna tez zaznaczyc tylko jeden miesiac (w artykule jest, ze min. przedzial to dwa miesiace) klikajac dwa razy pod rząd ten sam miesiac.

  2. Bardzo dziękuję. Dostałam dzisiaj newsletter z linkiem do posta i od razu weszłam sprawdzić co nowego. Bardzo praktyczna wiedza! Dziękuję!

  3. O, nie słyszałem o tej funkcji, a faktycznie można więcej danych wyciągnąć. Dzięki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *