Życie i biznes to chaos. Pozorna kontrola i wpływ, jakie na nie masz są ograniczone. I to mocno. W przypadku Twojego biznesu lokalnego w internecie możesz jednak zrobić całkiem dużo. Tyle tylko, że Twoja konkurencja nie śpi. I też działa. I też myśli, jak być lepszym. Jak robić bardziej skuteczny marketing. Czy możesz skorzystać z tego potencjału? Naturalnie! Jedną, prostą techniką, jaką możesz wykorzystać są kategorie lokalne. Możesz podejrzeć, jakie kategorie dodatkowe ustawiły inne firmy konkurencyjne na swoich wizytówkach Google. A to pozwoli Ci w pozycjonowaniu w Mapach Google. Wskazówki poniżej. Zaczynamy!
Poniższe kroki zostały zrealizowane w przeglądarce Google Chrome.
1. Znajdź firmę w Mapach Google
Wejdź na Mapy Google, i znajdź wizytówkę firmy na której chcesz zobaczyć dodatkowe kategorie.
Ważne! Nie szukaj firmy w wyszukiwarce Google.pl. Zapytanie musi odbywać się w Mapach.
2. Ustal kategorię podstawową
Pod nazwą firmy i opiniami wyświetla się kategoria podstawowa. To ona określa główną specjalizację danego biznesu. I to ona posłuży za chwilę do odnalezienia dodatkowych, ukrytych kategorii. Zaznacz ją i skopiuj.

3. Wyświetl źródło strony
Teraz pokaż źródło strony – standardowo służy temu kombinacja przycisków Ctr + U. Alternatywnie kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz “Pokaż źródło” / ”Źródło strony” / “Wyświetl źródło strony”.

4. Znajdź kategorię główną i dodatkowe
Teraz czas na najważniejszą część całej operacji. Wciśnij Ctr + F lub wybierz z menu przeglądarki opcję “Znajdź” lub “Szukaj”.

Następnie w prawym górnym rogu okna wyszukiwania wklej nazwę kategorii podstawowej z wizytówki.
W tym przypadku: stacja kontroli pojazdów
A następnie dodaj znaki \” przed i za wklejoną nazwą kategorii. Całość finalnie będzie wyglądać tak:
\”stacja kontroli pojazdów\”
Tak wpisana fraza pozwoli Ci odnaleźć kategorie dodatkowe, zapisane po kategorii podstawowej. W tym przypadku odnaleźliśmy: Sklep samochodowy, Salon samochodowy oraz Mechanik samochodowy. Kliknij, aby powiększyć:

Całą operację warto oczywiście przeprowadzić na kilku wizytówkach firm konkurencyjnych. W szczególności tych, które notują wysokie pozycje w rankingu wyszukiwań lokalnych Google.
Kategorie nieużyteczne
Przed chwilą odnaleźliśmy dodatkowe 3 kategorie na wizytówce firmy w Google. Nie oznacza to jednak, że powinieneś od razu dodać je wszystkie do swojej wizytówki. Właściciele firm z Twojej branży nie zawsze dobierają je poprawnie. Wybierz te, które rzeczywiście mają zastosowanie do Twojej firmy.
Witaj,
nie mam pojęcia o co chodzi ale u mnie to nie działa …
Miałbyś chęć i chwilę czasu poświęcić mi np. na fb? 🙂
Ps. mega ciekawy blog!
Proponuję wykorzystanie youtube do nagrywania tego typu informacji z pokazaniem na żywo jak to wygląda itp 🙂
@Marcin
Cześć,
podeślij link do wizytówki, sprawdzę.
Dzięki za sugestię nt. wideo – to kolejny krok w rozwoju bloga 🙂 Tak, zapraszam na Facebooku: https://www.facebook.com/pierwszynamapie/
S.
Bardzo fajne i praktyczne spojrzenie na praktyczny problem z wizytówkami GMF. Często zdarza się, że mamy problem z określeniem dokładnej kategorii, a bez tego ciężko będzie nam dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców. Analiza konkurencji i tak jest potrzebna więc przy okazji można zweryfikować też coś takiego. Polecam serdecznie takie rozwiązanie!