Jak podłączyć opinie z Facebooka pod wizytówkę Google?

Opinie z Facebooka pod wizytówką Google

Co zrobić, by opinie ze strony firmowej na Facebooku były dostępne również na wizytówce firmy w Google? Zobacz warunki, które trzeba spełnić, by cieszyć się facebookowymi recenzjami podłączonymi do lokalizacji Google Moja Firma.

 

Wizytówka Google i recenzje z Facebooka w praktyce

Firmowa wizytówka Google, oprócz opinii wystawionych przez użytkowników w samym Google, może również posiadać link do recenzji z fanpage’a firmy na Facebooku. Co więcej, nie tylko link, ale również średnią ocen oraz liczbę wszystkich oddanych głosów. Tak wygląda to w praktyce:

Zrzut ekranowy wizytówki Google zawierającej link do opinii z Facebooka
Link do recenzji firmy na Facebooku.

 

W panelu Google Moja Firma, w którym wprowadza się większość informacji na wizytówce firmy, nie ma jednak opcji pozwalającej włączyć tę funkcję. Lub wkleić link do fanpage’a. Opinie z Facebooka pojawią się “automatycznie”, jeśli spełnisz kilka warunków.

 

Jedna wizytówka Google i jedna strona firmowa na Facebooku

Google, jak większość wyszukiwarek, kocha porządek. Nie dzierży z kolei bałaganu. Mowa zarówno o wizytówce firmy w Mapach Google, jak i fanpage’u firmy na Facebooku. Musisz posiadać jedną, oficjalną wizytówkę Google (dla konkretnej lokalizacji) oraz jedną stronę firmową na Facebooku. Nie możesz posiadać duplikatów, ponieważ one wprowadzają dezorientację. W algorytmach Google. Jeśli Google nie ma 100% pewności, że Twoja wizytówka w Mapach jest tą oficjalną i jedyną, nie podłączy opinii z Facebooka. Oczywiście tyczy się to tak samo samego fanpage’a.

Jeśli znalazłeś duplikaty Twojej firmy w którymś z tych serwisów – pozbądź się ich. Wskazówki, jak to zrobić w przypadku lokalizacji Google znajdziesz tutaj – Jak usunąć duplikat wizytówki Google 

 

Spójne dane Twojej firmy

Nazwa, adres i numer telefonu Twojej firmy muszą być identyczne na wizytówce Google oraz na fanpage’u na Facebooku. To bardzo istotne dla wyszukiwarki Google. Dzięki spójnym danym teleadresowym Google oraz Twój klient mają pewność, że patrzą na tę samą firmę.

 

Opinie na Facebooku…

…musisz mieć! By Google miał co łączyć.

 

Strona internetowa

Nie jest to warunek konieczny, ale na pewno wspierający pojawienie opinii z Facebooka na wizytówce Google – link do fanpage’a oraz mapa Google. Jeśli posiadasz stronę internetową oraz aktywnego fanpage’a na Facebooku to prawdopodobnie i tak już umieściłeś na niej link do Facebooka. Jeśli nie, zrób to.

Mapka Google – w zakładce kontaktowej. Warto ją wstawić w taki sposób, by wskazywała od razu na wizytówkę Twojej firmy. Jak to zrobić? Wskazówki znajdziesz w tym artykule – Jak prawidłowo umieścić mapę Google na stronie internetowej?

 

 

Nie tylko opinie z Facebooka…

Link na wizytówce Google do recenzji z Facebooka to nie jedyna możliwość. Jeśli na innej stronie (z reguły serwisie posiadającym swoje wizytówki) znajdują się informacje o firmie, w tym opinie, to jest szansa, że również będą widoczne na firmowej wizytówce Google. W szczególności, jeśli te dane są opisane przy pomocy danych strukturalnych. Poniżej przykład 3 linków na wizytówce mechanika samochodowego. Hiperłącza prowadzą do 3 różnych serwisów zawierających wizytówki i oceny o firmie – Dobry mechanik, Facebook i Groupon.

Zrzut ekranowy wizytówki Google z opiniami z internetu

 

Photo by Bogomil Mihaylov on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Polska firma w Mapach Yandex

Dodałem polską firmę do rosyjskich map Yandex! Wnioski i praktyczne wskazówki

Założyciel Tesli i SpaceX – Elon Musk – twierdzi, że jeśli nie ponosisz porażek to …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *