Czy firma bez strony internetowej może utworzyć wizytówkę Google?

Tworzenie lokalizacji Google Moja Firma w sytuacji, gdy firma nie posiada strony www.

Otwierasz nową firmę. Lub zamykasz starą i tworzysz w jej miejsce nowy biznes. Tak czy tak, chcesz ruszyć z kopyta z działaniami marketingowymi w internecie. Wszak, im szybciej posiejesz, tym szybciej zbierzesz. Jasna sprawa. Jednak strona internetowa Twojej nowej firmy dopiero “się tworzy”. Czy w takiej sytuacji możesz założyć wizytówkę Google? Odpowiedź i wskazówki poniżej.

 

Czy firma bez strony internetowej może utworzyć wizytówkę w Mapach Google?

Krótka odpowiedź – tak, może. Link do strony internetowej na wizytówce Google jest opcjonalny. Nie jest warunkiem koniecznym do utworzenia lokalizacji Google Moja Firma (tak nazywa się oficjalnie wizytówka Google).

Tak naprawdę jedyne, czego potrzebujesz by oficjalnie dodać swoją firmę do Google to nazwa, branża i adres pod jakim funkcjonuje. Wszystkie pozostałe informacje – numer telefonu, adres strony internetowej, godziny otwarcia, logotyp, zdjęcia, filmy, atrybuty itd. – możesz zamieścić w dowolnym momencie. Gdy już ruszy Twoja strona www, wówczas możesz (a wręcz powinieneś) podłączyć link do niej na wizytówce w Google.

 

Co zamiast strony internetowej?

Kreator stron Google Moja Firma

Brak firmowej strony w internecie nie oznacza, że to koniec możliwości promowania Twojego biznesu. W połowie 2017 roku Google dodał opcję w panelu Google Moja Firma, która umożliwia utworzenie w ciągu dwóch minut prostej witryny internetowej. Kreator Google automatycznie uzupełnia stronę www informacjami i grafikami, które zostały wprowadzone przez właściciela w panelu Google Moja Firma. Więcej informacji na temat możliwości utworzenia strony z Google w artykule Kreator strony www Google Moja Firma (nowość) – jak go używać i dla kogo jest stworzony?

Fanpage (Facebook)

Utworzenie strony firmowej w serwisie Facebook jest czynnością banalnie prostą i niewymagającą inwestowania dużej ilości czasu. Wiele osób często myśli o założeniu fanpage’a w pierwszej kolejności – jeszcze przed lokalizacją w Google. Zatem jeśli nie posiadasz strony internetowej, nie chcesz również tworzyć witryny z panelu Google Moja Firma, możesz podłączyć Twojego fanpage’a do wizytówki Google. Co prawda nie jest to najszczęśliwsze połączenie (pod kątem SEO), ale przynajmniej kierujesz ruch do kanału, który aktywnie prowadzisz.

 

Podsumowanie

Jak najbardziej możesz utworzyć wizytówkę Google, nawet jeśli nie masz jeszcze firmowej strony internetowej. Rekomenduję jednak podłączyć link do niej na wizytówce Google, w dniu kiedy Twoja witryna zostanie opublikowana.

 

Photo by Bench Accounting on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wkrótce usunie Twoją stronę utworzoną przy pomocy profilu firmy

Google poinformował w tym tygodniu, że w ciągu kilku następnych miesięcy całkowicie wyłączy proste strony …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *