Co to jest konto marki Google i jak go nie schrzanić?

Konto marki Google - jak je przygotować i nie popsuć.

W tym tygodniu odwiedziłem pewną firmę… ani mała, ani duża. Funkcjonuje na polskim rynku od wielu lat. Internet dla niej… po prostu istnieje. Ale czy jest podstawowym sposobem na komunikację z klientami? Nie specjalnie. Czy firma chce to zmienić? Naturalnie! A czy może zacząć to robić od jutra? Korzystając ze swoich cyfrowych handlowców w postaci YouTuba’a, wizytówki Google, czy chociażby Google+? Nie! Z prostego powodu – ma bałagan, ale nie posiada konta marki Google. Z tego poradnika dowiesz się co to jest konto marki Google i jak go nie popsuć na starcie. Do dzieła!

 

Chaos w usługach Google – standard czy wyjątek?

Im dłużej prowadzisz firmę, tym większe prawdopodobieństwo, że Twój kanał YouTube, konta i wizytówki Google są w potrzasku. Albo nie należą do Ciebie, albo nie działają w taki sposób, jak przewidział to sam Google. Czyli spójnie!

Na czym niby ta spójność ma polegać? – zapytasz. Przede wszystkim na tym, że wspomniane przed chwilą usługi Google’a (konta, wizytówki i YouTube) reprezentują tę samą firmę i są podłączone pod jedno główne konto marki Google.

Jeśli w Twojej firmie jest bałagan w kontach i usługach Google, nie wrzucaj jeszcze na siebie włosienicy. Wiele firm ma podobne wyzwania. Z mojego doświadczenia wynika, że w zasadzie 9 na 10 ma taki problem. A może i więcej…

 

Co to jest konto marki Google? Definicja

Konto marki Google to szczególne konto przewidziane dla firm oraz marek, które pozwala w spójny sposób zarządzać usługami Google (np. lokalizacja Google Moja Firma, kanał YouTube, strona Google+, Zdjęcia Google), które reprezentują daną firmę lub markę w internecie.

 

Konto marki a konto Google

Przy pomocy konta Google możesz zarządzać jednym lub wieloma kontami marki. W poprzednim wpisie pt. Zrób te 3 rzeczy, zanim dodasz firmę do Google pisałem o tym, że warto posiadać konto Google, które podłączone jest pod Twoją firmową skrzynkę e-mail. Np. kontakt@nazwafirmy.pl Tutaj również warto zastosować się do tej reguły.

Gdy już posiadasz firmowe konto Google podłącz pod nie konto marki. Następnie, przy pomocy konta marki Google będziesz mógł zarządzać swoimi cyfrowymi imperiami:

  • wizytówką w Mapach Google (czyli oficjalnie lokalizacją Google Moja Firma),
  • kanałem na YouTube,
  • stroną Google+,
  • Zdjęciami Google

 

Dla ułatwienia, spójrz na poniższy schemat:

Konto marki Google
Konto marki Google i jego miejsce w strukturze usług Google

 

Jak prawidłowo ustawić konto marki Google i jego usługi?

Konto marki powinno być jedno dla jednej lokalizacji firmy. Jeśli prowadzisz firmę wielooddziałową, automatycznie zostaną utworznone konta marki dla każdego z oddziałów.

Najważniejszą kwestią jest tutaj prawidłowa struktura usług Google firmy, które powinny należeć tylko do jednego konta marki Google. W praktyce oznacza to, że kanał YouTube nie powinien należeć do Twojego informatyka. Lub innej osoby. Powinien należeć do Ciebie (czyli Twojego konta marki, którego Ty jesteś głównym właścicielem).

To samo dotyczy wizytówki Google, strony Google+ czy Zdjęć Google. Jeśli każda z tych usług należy do kogoś innego, lub nawet do różnych kont Google, których co prawda Ty jesteś właścicielem, to jest bałagan. I trudno się w tym wszystkich połapać. Nie wspominając już o dodatkowym czasie, który musisz zainwestować, aby co chwile przełączać się i żonglować kontami Google.

 

Podsumowanie

Większość firm ma bałagan w swoich kontach marki i kontach Google. Wyjdź przed szereg i uporządkuj usługi Google w swojej firmie. Dzięki temu zaczniesz sprawniej zarządzać treściami, które zamieszczasz w Google na temat Twojego biznesu. A to już pierwszy dobry krok do budowy prawdziwej marki w internecie. Takiej, która zapada w pamięć i przyciąga klientów.

 

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Zdjęcie: Pexels

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Powiadomienia o zawieszonej wizytówce Google

Google zawiesi Twoją wizytówkę… ale teraz Ci o tym powie

Od teraz otrzymasz powiadomienie na maila, gdy Google zawiesi wizytówkę Twojej firmy w Mapach. Informacja …

6 komentarzy

  1. Wszystko pięknie i ładnie, lecz chaos jaki jest w Google często prowadzi do wielu kuriozalnych sytuacji z duplikatami lokalizacji włącznie.

  2. A czy dało by się mając 1 kanał konto marki zrobić właścicielem inną osobą a potem siebie z niego usunąć aby właścicielem konta marki została inna osoba.

  3. Jeśli wszystkie usługi tj. Google Business i Kanał Youtube jest na prywatnym koncie to jak to wszystko przenieść na to konto marki?

    • @kszere
      jeśli wizytówka Google była utworzona przed 31 października 2017 roku, powinna być podłączona pod konto marki – https://myaccount.google.com/brandaccounts

      Należy w takim przypadku kliknąć na “Zarządzaj uprawnieniami” i podać adres e-mail konta Google pod które ma być podłączone konto marki.

      Jeśli wizytówka została utworzona po 31 października 2017 roku, nie ma możliwości podłączenia jej pod konto marki.

      Kanał YouTube – należy wejść w ustawienia zaawansowane – https://www.youtube.com/account_advanced i dalej dokończyć proces przenoszenia klikając w “Przenieś swój kanał na konto Google lub inne konto marki”.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *