7 działań, które musisz zrobić tuż po zweryfikowaniu wizytówki Google

Czynności do zrealizowania po weryfikacji lokalizacji Google Moja Firma
7 kluczowych zadań do zrealizowania zaraz po wpisaniu kodu weryfikacyjnego na wizytówce Google

Był listonosz. I zostawił Ci kartkę od Google. Po około 2 tygodniach oczekiwania na kod Google, możesz teraz w końcu zweryfikować swoją nową wizytówkę w najważniejszej wyszukiwarce w polskim internecie. Dzięki temu Twoja firma oficjalnie pojawi się w Mapach Google. I w wyszukiwarce, rzecz jasna. Tylko co dalej? Jakie działania powinieneś podjąć, aby lokalizacja Google była bezpieczna i dobrze widoczna? Poznaj 7 kluczowych zadań do wdrożenia – zaraz po tym, gdy zweryfikujesz firmę w Google.

 

1. Nie rób nic… przez pierwsze 24 godziny

Oszczędzanie czasuTo nie żart! Zaraz po tym, jak wprowadzisz kod weryfikacyjny na Twojej wizytówce w panelu Google Moja Firma, nie podejmuj innych działań. Przynajmniej przez pierwsze 24 godziny. Zastanawiasz się dlaczego? System lokalizacji Google nie jest doskonały. Zdarzały (i nadal zdarzają) się przypadki zawieszenia się wizytówki w sytuacji, gdy właściciel zakasał mocno rękawy i zaczął uzupełniać i edytować dopiero co zweryfikowaną firmę. Czyli np. po 3 minutach od wprowadzenia kodu.

Naturalnie taką zawieszoną lokalizację możesz naprawić – napisać lub zadzwonić do pomocy Google Moja Firma. Tylko po co się spieszyć? Jeden dzień to nie wieczność. Odczekaj i dopiero działaj…

 

2. Zabezpiecz swoje konto Google

Średnio co tydzień otrzymuję maila lub komentarz od czytelników tego bloga z prośbą o pomoc – ktoś zapomniał swojego hasła do konta Google. Albo włamano mu się do komputera… Albo zmienił telefon i nie pamięta loginu (o haśle nawet nie wspominając) do konta Google, które zarządza jego firmą w Mapach.

Aby i Ciebie nie spotkała taka sytuacja, zabezpiecz swoje konto Google. Porządnie! Przyda Ci się to nie tylko do wizytówki Google. Przyda Ci się do każdej z usług Google – Gmail, YouTube, Zdjęcia itd. Wejdź w ustawienia Twojego konta Google https://myaccount.google.com/security i dodaj:

  • Pomocniczy adres e-mail
  • Pomocniczy numer telefonu
Pomocniczy adres e-mail oraz telefon do konta Google
Ekran zabezpieczeń konta Google

 

3. Zainstaluj aplikację Google Moja Firma

Dzięki aplikacji Google Moja Firma możesz edytować wszystkie dane, które znajdują się na Twojej wizytówce Google. Mało tego, masz również możliwość dodawania zdjęć, filmów oraz wpisów. Jednym słowem – warto! Wskazówki jak to zrobić, znajdziesz w artykule Aplikacja mobilna Google Moja Firma – jak ją zainstalować i optymalnie wykorzystać?

 

4. Dodaj właścicieli i menedżerów do wizytówki Google

Na sukces firmy lokalnej w Internecie pracuje z reguły kilka osób. Pracownik, informatyk, agencja marketingowa – zespół. Warto, aby te osoby mogły wspierać Cię również w działaniach prowadzonych na wizytówce Google. Aby tak się stało, muszą mieć do niej dostęp. Nie musisz podawać im swojego loginu i hasła do konta Google (nigdy tego nie rób). W zamian, nadaj im uprawnienia menedżera, bądź właściciela (jeśli to np. Twój wspólnik) na wizytówce Google. Z poradnika Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google Moja Firma? dowiesz się, jak to zrobić.

 

5. Uzupełnij dane kontaktowe

Wszystkie! Gdy 24-godzinna kwarantanna minie, uzupełnij każde z pól w zakładce Informacje w panelu Google Moja Firma. Pamiętaj o atrybutach!

 

6. Zamieść zdjęcia i filmy

Zakładka Zdjęcia – znajdziesz tam różne sekcje dotyczące fotografii, identyfikacji wizualnej oraz filmów Twojej firmy. Uzupełnij każdą z nich. Po więcej wskazówek sięgnij do artykułu Google chce Twoich zdjęć! Znaczenie fotografii firmy na wizytówce Google

 

 

7. Przygotuj i zaplanuj wpisy Google Moja Firma

Wpisy Google Moja Firma ikonaWpisy Google Moja Firma to ciekawa funkcja, która pozwala Ci zamieszczać aktualności i autorskie treści  – podobnie, jak na Facebooku – na wizytówce Twojej firmy w Google. Więcej na ich temat w artykule Wpisy Google Moja Firma – mała rewolucja na wizytówkach lokalnych

Zaplanuj z góry tematy pierwszych 15 – 20 postów. Następnie opracuj materiały (grafiki oraz tekst) i umieść je w kalendarzu. Dzięki takiemu mini planowi content marketingowemu bieżączka Ci nie straszna.

 

 

Photo by Ethan Sykes on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Jak zweryfikować wizytówkę Google

Jak zweryfikować wizytówkę Google? 7 sposobów, które powinieneś znać

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. Poniżej opisane sposoby również mają doprowadzić Cię w konkretne miejsce …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *