W ciągu 30 dni Google usunie nieużywaną stronę G+ Twojej firmy. Porady

Google usuwa zapomniane profile G+ lokalnych firm. Wskazówki, co zrobić.

Google wysyła do właścicieli firm informacje na temat ich profili G+. Z wiadomości e-mail dowiadujesz się, że Twoja strona Google+ zostanie usunięta w ciągu 30 dni, jeśli nie podejmiesz działania. O co chodzi? Odpowiedź poniżej.

 

Przeszłość nie równa się przyszłość

Nie dalej, jak tydzień temu pisałem o opisie firmy na wizytówce Google. I o tym, że przed paroma laty G+ był na siłę integrowany z każdą usługą Google. Jeśli np. posiadałeś wizytówkę firmy w 2014, 2015 roku to oprócz obecności swojej lokalizacji w Mapach Google, dodatkowo utworzona została strona Google+ (która zawierała dane z wizytówki).

Następnie w 2016 roku nastąpił rozwód – strona Google+ nie była już konieczna do zarządzania wizytówką firmy. Z czasem, liczba powiązań profilu G+ z wizytówką biznesu stawała się coraz mniejsza.

W ten sposób, powstało bardzo wiele stron Google+… które niejednokrotnie zostały całkowicie zapomniane przez swoich właścicieli. Ci, skoncentrowali się na wizytówce i panelu Google Moja Firma, który nią zarządza.

 

Wiadomość od Google’a – działaj albo znikaj

Poniżej przykład automatycznej wiadomości od Google do właściciela firmy na temat jego strony Google+.

Strona Google+
Google informuje właścicieli firm o ich nieużywanych stronach G+

 

30 dni lub mniej na podjęcie działania

Sprawdź swoje skrzynki mailowe. Być może otrzymałeś podobną wiadomość. Jeśli nie widzisz maila od Google, a zależy Ci na utrzymaniu strony G+, profilaktycznie podejmij działanie. Ponieważ Google rozsyła wiadomości już od kilku dni, możesz mieć do dyspozycji mniej niż miesiąc.

 

Jedno działanie, które ocali firmową stronę Google+

Zgodnie z treścią listu od Google, wystarczy, że opublikujesz jeden wpis na stronie G+. Jeśli chcesz zachować stronę Google+ Twojej firmy, wykonaj poniższe kroki.

 

Kliknij na czerwoną ikonę z ołówkiem na stronie G+ Twojej firmy.

G+ dodawanie postu

 

Następnie wpisz tekst (lub dodaj zdjęcie, link lub film) – strzałka nr 1 – i kliknij na OPUBLIKUJ – strzałka nr 2. I gotowe! W ten sposób pokazałeś Google’owi, że nadal aktywnie prowadzisz profil firmowy w G+.

 

Podsumowanie

Nareszcie Google zaczyna sprzątać bałagan, który sam narobił. Zapomnianych stron G+ jest bardzo dużo. Nie przynoszą żadnej wartości, a jedynie zaśmiecają internet. Takim ruchem Google pokazuje po raz kolejny, że nadrabia zaległości sprzed lat w temacie lokalnych firm. Bez względu na to, czy motywuje go do tego Facebook, czy własna inicjatywa, widać światło w tunelu. W końcu.

 

Photo by Shane Rounce on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Potęga treści wizualnych w internecie

Jak wykorzystać potęgę treści wizualnych w lokalnej firmie? Poradnik

Jeden obraz, tysiąc słów. Ludzie w internecie kupują oczami. W internecie sprzedaje się przede wszystkim …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *