Tydzień bez zmiany w Google to tydzień stracony. Tak jest i tym razem. Powiew świeżości dotyczy wyglądu panelu sterującego wizytówkami Google, czyli Google Moja Firma. Zmienił się zarówno układ strony głównej dla pojedynczej lokalizacji, jak i panelu zbiorczego. Szczegóły poniżej.
Panel główny Google Moja Firma – stary
Stary panel główny, nazywany przez samego Google’a klasycznym, wygląda tak:
W górnej części widoku znajduje się podsumowanie konta oraz liczba wizytówek o konkretnym statusie. Np. Zawieszona, Zamknięta na stałe itd.
Oprócz tego, w sekcji Zadania, Google zachęca użytkownika do podjęcia działania przy wybranych wizytówkach.
Powyżej górnej sekcji znajdują się już same wizytówki w części Lokalizacje
Panel główny Google Moja Firma – nowy
Nowy panel prezentuje się zgoła inaczej. Brak w nim sekcji z podsumowaniem konta oraz zadaniami znanymi z klasycznej wersji panelu Google Moja Firma.
Póki co, masz jeszcze możliwość powrotu do starego panelu. W tym celu w lewej części ekranu kliknij na Wróć do poprzedniej wersji Google Moja Firma
Strona główna pojedynczej lokalizacji Google Moja Firma
W widoku pojedynczej lokalizacji w panelu sterującym również nastąpiła zmiana. I to duża! Stary widok zawierał w górnej części dane teleadresowe firmy (skrót z zakładki Informacje), a poniżej sekcje typu Opinie, Statystyki, czy podsumowanie statystyk z kanału YouTube oraz Google Analytics. Tak do niedawna wyglądał jeszcze panel strony głównej:
Umarł król, niech żyje król. Nowa strona główna kokpitu sterującego wizytówką Moja Firma prezentuje się obecnie w taki sposób:
Nowy widok wygląda bardziej zadaniowo. Prezentuje najnowsze aktywności, które wydarzyły się na wizytówce. Np. nowa opinia od klienta, czy np. ostatnio dodane fotografie.
Skupienie uwagi właściciela (lub menedżera) wizytówki na konkretnych zadaniach do wykonania widać po stronie Google już od pewnego czasu. We wrześniu 2017 Google wprowadził możliwość edytowania wizytówki z poziomu wyszukiwarki Google (pod warunkiem, że jesteś zalogowany na konto Google, które wizytówką zarządza). Więcej informacji w artykule Edytuj dane o Twojej firmie w Google bezpośrednio w wynikach wyszukiwania
AdWords Express
Nowy widok strony głównej wizytówki, na samej górze, proponuje użytkownikowi utworzenie reklamy w ramach programu AdWords Express. Co ciekawe, 4 kroki z 5 zostały “już” zrealizowane. Wystarczy, że klikniesz Dalej, a już za chwilę reklama Twojej firmy zacznie działać… – taki przekaz prawdopodobnie Google chce wywołać w głowie właściciela firmy.
Podsumowanie
Nowy wygląd panelu Google Moja Firma wprowadza kilka nowości. Przede wszystkim wycelowany jest w częstsze angażowanie osób, które wizytówkami zarządzają. Jak również widać po wysoko prezentowanej zachęcie do reklamy AdWords, Google chce w bardziej agresywny sposób monetyzować, bądź co bądź darmową usługę, jaką jest lokalizacja Moja Firma.
Photo by Caleb Woods on Unsplash