Google właśnie wprowadził możliwość dodania opisu o firmie na wizytówce Google. Nowa funkcja jest już dostępna na wizytówkach w Polsce, choć nie na wszystkich. Gdzie i jak wprowadzić opis? I jak go optymalnie wykorzystać? Wskazówki poniżej. Zapraszam.
Rys historyczny
Od 91 roku Maryla śpiewa nam… ale to już było. Nie inaczej jest z nową-starą funkcją wprowadzoną przez Google. W okolicach 2014 roku, kiedy to Google na siłę integrował G+ z wszelkimi swoimi serwisami (w tym z wizytówkami Google w ramach stron Google+ Lokalnie), miałeś możliwość zamieszczenia opisu swojej firmy. Takie opisy pojawiały się na stronach G+ biznesów przez około 2 lata. W 2016 Google wycofał się z tej opcji. Przynajmniej w teorii, ponieważ do dziś na niektórych stronach G+ znajduję jeszcze opis sprzed 3-4 lat. Na przykład tutaj:
Jak wprowadzić opis o firmie na wizytówce Google?
Standardowo, wszystkie informacje na wizytówce na temat firmy należy wprowadzać za pomocą panelu Google Moja Firma.
Aby wprowadzić opis o firmie, przejdź do zakładki Informacje (1), a następnie kliknij na Dodaj opis firmy (2).
Dalej, wprowadź atrakcyjny i zachęcający opis Twojego biznesu. Pomyśl, co interesuje Twojego klienta. Co jest dla niego ważne? Jakie korzyści chce odnieść ze współpracy z Tobą? I o tym napisz. Do dyspozycji masz 750 znaków. Skup się mocno na pierwszych 250 – ponieważ to one są widoczne na pierwszy rzut oka (bez klikania na przycisk Więcej).
Nie można zamieszczać linków, ani kodu HTML w opisie. Niestety.
Po wprowadzeniu opisu, kliknij na ZASTOSUJ.
Strona pomocy Google zawierająca wskazówki nt. opisu o firmie (bardzo skromne) dostępna jest pod tym linkiem: https://support.google.com/business/answer/3039617?hl=pl&_ga=2.36545187.2080590573.1520958926-1931981109.1516634739#description
Gdzie wyświetla się opis Twojej firmy na wizytówce Google?
Opis jest dostępny na wizytówce w wyszukiwarce Google – zarówno na komputerach jak i w wersji mobilnej (na komórkach i tabletach).
Na komputerze
W wersji mobilnej (smartfon/tablet)
Podsumowanie
Tempo w jakim Google wprowadza nowości i zmiany w lokalnym ekosystemie nieco spadło w porównaniu do poprzedniego 2017 roku, ale jak widać Google nadal pracuje. A w zasadzie nadrabia zaległości za poprzednie lata, w tym przypadku. Opis o firmie to przydatna funkcja na wizytówkach Google o którą wiele osób pyta. Nie zrobi rewolucji pod kątem pozycjonowania, czy konwersji odwiedzających na klientów – za to jest jednym z wielu elementów, które musisz zrealizować, aby Twoja lokalizacja i firma posiadała autorytet. W Google i w oczach potencjalnych klientów.
Photo by Art Lasovsky on Unsplash
Trudno stwierdzić, które wizytówki dostały możliwość wprowadzenia tego opisu – przejrzałem przed chwilą kilka w GMF i żadna nie ma niestety tej opcji aktywnej…
@SeeSite
W moim przypadku było podobnie. Po zalogowaniu się na tę samą wizytówkę z innego konta Google, opcja opisu firmy jest dostępna. Myślę zatem, że konto Google odgrywa swoją rolę.
S.