Google wprowadza opis o firmie na wizytówce Google Moja Firma. Znowu

Poradnik nt. zamieszczania opisu o firmie w panelu Google Moja Firma
Opis firmy dostępny znowu na wizytówce firmy w Google. Poradnik i praktyczne wskazówki

Google właśnie wprowadził możliwość dodania opisu o firmie na wizytówce Google. Nowa funkcja jest już dostępna na wizytówkach w Polsce, choć nie na wszystkich. Gdzie i jak wprowadzić opis? I jak go optymalnie wykorzystać? Wskazówki poniżej. Zapraszam.

 

Rys historyczny

Od 91 roku Maryla śpiewa nam… ale to już było. Nie inaczej jest z nową-starą funkcją wprowadzoną przez Google. W okolicach 2014 roku, kiedy to Google na siłę integrował G+ z wszelkimi swoimi serwisami (w tym z wizytówkami Google w ramach stron Google+ Lokalnie), miałeś możliwość zamieszczenia opisu swojej firmy. Takie opisy pojawiały się na stronach G+ biznesów przez około 2 lata. W 2016 Google wycofał się z tej opcji. Przynajmniej w teorii, ponieważ do dziś na niektórych stronach G+ znajduję jeszcze opis sprzed 3-4 lat. Na przykład tutaj:

Opis firmy w Google+
Na niektórych stronach Google+ opis firmy nadal jest widoczny

 

Jak wprowadzić opis o firmie na wizytówce Google?

Standardowo, wszystkie informacje na wizytówce na temat firmy należy wprowadzać za pomocą panelu Google Moja Firma.

Aby wprowadzić opis o firmie, przejdź do zakładki Informacje (1), a następnie kliknij na Dodaj opis firmy (2).

Zamieszczanie opisu firmy w panelu Google Moja Firma
Opis Twojej firmy możesz zamieścić w panelu Google Moja Firma

 

Dalej, wprowadź atrakcyjny i zachęcający opis Twojego biznesu. Pomyśl, co interesuje Twojego klienta. Co jest dla niego ważne? Jakie korzyści chce odnieść ze współpracy z Tobą? I o tym napisz. Do dyspozycji masz 750 znaków. Skup się mocno na pierwszych 250 – ponieważ to one są widoczne na pierwszy rzut oka (bez klikania na przycisk Więcej).

Nie można zamieszczać linków, ani kodu HTML w opisie. Niestety.

Po wprowadzeniu opisu, kliknij na ZASTOSUJ.

 

Opis Twojej firmy na wizytówce Google
Zastosuj zmiany – opis Twojej firmy na wizytówce Google

 

Strona pomocy Google zawierająca wskazówki nt. opisu o firmie (bardzo skromne) dostępna jest pod tym linkiem: https://support.google.com/business/answer/3039617?hl=pl&_ga=2.36545187.2080590573.1520958926-1931981109.1516634739#description

 

Gdzie wyświetla się opis Twojej firmy na wizytówce Google?

Opis jest dostępny na wizytówce w wyszukiwarce Google – zarówno na komputerach jak i w wersji mobilnej (na komórkach i tabletach).

 

Na komputerze

Opis firmy w wyszukiwarce Google
Opis firmy w panelu lokalnym wizytówki Google w wyszukiwarce

 

W wersji mobilnej (smartfon/tablet)

Zrzut ekranowy wizytówki Google z opisem firmy w wersji mobilnej
Opis biznesu na wizytówce Google w wersji mobilnej

 

Podsumowanie

Tempo w jakim Google wprowadza nowości i zmiany w lokalnym ekosystemie nieco spadło w porównaniu do poprzedniego 2017 roku, ale jak widać Google nadal pracuje. A w zasadzie nadrabia zaległości za poprzednie lata, w tym przypadku. Opis o firmie to przydatna funkcja na wizytówkach Google o którą wiele osób pyta. Nie zrobi rewolucji pod kątem pozycjonowania, czy konwersji odwiedzających na klientów – za to jest jednym z wielu elementów, które musisz zrealizować, aby Twoja lokalizacja i firma posiadała autorytet. W Google i w oczach potencjalnych klientów.  

 

Photo by Art Lasovsky on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodawanie nowego użytkownika do wizytówki firmy w Google

Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google? – Poradnik

[Aktualizacja artykułu z 2016 roku] Z tego poradnika dowiesz się, jak w ciągu 1 minuty …

2 komentarze

  1. Trudno stwierdzić, które wizytówki dostały możliwość wprowadzenia tego opisu – przejrzałem przed chwilą kilka w GMF i żadna nie ma niestety tej opcji aktywnej…

    • @SeeSite
      W moim przypadku było podobnie. Po zalogowaniu się na tę samą wizytówkę z innego konta Google, opcja opisu firmy jest dostępna. Myślę zatem, że konto Google odgrywa swoją rolę.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *