Google wprowadza opis o firmie na wizytówce Google Moja Firma. Znowu

Poradnik nt. zamieszczania opisu o firmie w panelu Google Moja Firma
Opis firmy dostępny znowu na wizytówce firmy w Google. Poradnik i praktyczne wskazówki

Google właśnie wprowadził możliwość dodania opisu o firmie na wizytówce Google. Nowa funkcja jest już dostępna na wizytówkach w Polsce, choć nie na wszystkich. Gdzie i jak wprowadzić opis? I jak go optymalnie wykorzystać? Wskazówki poniżej. Zapraszam.

 

Rys historyczny

Od 91 roku Maryla śpiewa nam… ale to już było. Nie inaczej jest z nową-starą funkcją wprowadzoną przez Google. W okolicach 2014 roku, kiedy to Google na siłę integrował G+ z wszelkimi swoimi serwisami (w tym z wizytówkami Google w ramach stron Google+ Lokalnie), miałeś możliwość zamieszczenia opisu swojej firmy. Takie opisy pojawiały się na stronach G+ biznesów przez około 2 lata. W 2016 Google wycofał się z tej opcji. Przynajmniej w teorii, ponieważ do dziś na niektórych stronach G+ znajduję jeszcze opis sprzed 3-4 lat. Na przykład tutaj:

Opis firmy w Google+
Na niektórych stronach Google+ opis firmy nadal jest widoczny

 

Jak wprowadzić opis o firmie na wizytówce Google?

Standardowo, wszystkie informacje na wizytówce na temat firmy należy wprowadzać za pomocą panelu Google Moja Firma.

Aby wprowadzić opis o firmie, przejdź do zakładki Informacje (1), a następnie kliknij na Dodaj opis firmy (2).

Zamieszczanie opisu firmy w panelu Google Moja Firma
Opis Twojej firmy możesz zamieścić w panelu Google Moja Firma

 

Dalej, wprowadź atrakcyjny i zachęcający opis Twojego biznesu. Pomyśl, co interesuje Twojego klienta. Co jest dla niego ważne? Jakie korzyści chce odnieść ze współpracy z Tobą? I o tym napisz. Do dyspozycji masz 750 znaków. Skup się mocno na pierwszych 250 – ponieważ to one są widoczne na pierwszy rzut oka (bez klikania na przycisk Więcej).

Nie można zamieszczać linków, ani kodu HTML w opisie. Niestety.

Po wprowadzeniu opisu, kliknij na ZASTOSUJ.

 

Opis Twojej firmy na wizytówce Google
Zastosuj zmiany – opis Twojej firmy na wizytówce Google

 

Strona pomocy Google zawierająca wskazówki nt. opisu o firmie (bardzo skromne) dostępna jest pod tym linkiem: https://support.google.com/business/answer/3039617?hl=pl&_ga=2.36545187.2080590573.1520958926-1931981109.1516634739#description

 

Gdzie wyświetla się opis Twojej firmy na wizytówce Google?

Opis jest dostępny na wizytówce w wyszukiwarce Google – zarówno na komputerach jak i w wersji mobilnej (na komórkach i tabletach).

 

Na komputerze

Opis firmy w wyszukiwarce Google
Opis firmy w panelu lokalnym wizytówki Google w wyszukiwarce

 

W wersji mobilnej (smartfon/tablet)

Zrzut ekranowy wizytówki Google z opisem firmy w wersji mobilnej
Opis biznesu na wizytówce Google w wersji mobilnej

 

Podsumowanie

Tempo w jakim Google wprowadza nowości i zmiany w lokalnym ekosystemie nieco spadło w porównaniu do poprzedniego 2017 roku, ale jak widać Google nadal pracuje. A w zasadzie nadrabia zaległości za poprzednie lata, w tym przypadku. Opis o firmie to przydatna funkcja na wizytówkach Google o którą wiele osób pyta. Nie zrobi rewolucji pod kątem pozycjonowania, czy konwersji odwiedzających na klientów – za to jest jednym z wielu elementów, które musisz zrealizować, aby Twoja lokalizacja i firma posiadała autorytet. W Google i w oczach potencjalnych klientów.  

 

Photo by Art Lasovsky on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google usuwa zapomniane profile G+ lokalnych firm. Wskazówki, co zrobić.

W ciągu 30 dni Google usunie nieużywaną stronę G+ Twojej firmy. Porady

Google wysyła do właścicieli firm informacje na temat ich profili G+. Z wiadomości e-mail dowiadujesz …

2 komentarze

  1. Trudno stwierdzić, które wizytówki dostały możliwość wprowadzenia tego opisu – przejrzałem przed chwilą kilka w GMF i żadna nie ma niestety tej opcji aktywnej…

    • @SeeSite
      W moim przypadku było podobnie. Po zalogowaniu się na tę samą wizytówkę z innego konta Google, opcja opisu firmy jest dostępna. Myślę zatem, że konto Google odgrywa swoją rolę.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *