No i mamy kolejną zmianę na wizytówkach Google. I to dużą. Tym razem Google postanowił zabrać się za adres. A co tam można namieszać? – pomyślisz. Otóż można. I to jak. Z wizytówek firm w panelu Google Moja Firma od kilku dni znikają adresy. Tak już zostanie. Zmiana dotyka wszystkie firmy, które wcześniej zaznaczyły opcję działania na wybranym obszarze. Więcej szczegółów znajdziesz poniżej.
Firmy działające w Google na wybranym obszarze
W Mapach Google funkcjonuje wiele wizytówek firm, które świadczą usługi u klientów. Hydraulicy, elektrycy, fotografowie, filmowcy, konsultanci itd. Wszyscy oni nie pokazują adresu swojej firmy, ponieważ albo nie chcą tego robić, albo nie mają takiej potrzeby. Z reguły jedna i druga opcja jest zasadna. Przede wszystkim wielu z nich posiada firmę zarejestrowaną na swój domowy adres pod którym nie przyjmują klientów. To oni pojawiają się u osoby, która zamówiła usługę (np. naprawa kranu).
Do niedawna w panelu Google Moja Firma, sterującym wizytówką firmy, można było (po wpisaniu adresu) zaznaczyć opcję działania na wybranym obszarze. Dodatkowo, mogłeś ukryć swój adres. Wówczas na wizytówce wyświetlała się tylko nazwa Twojej miejscowości. Pełnego adresu nikt nie widział. Wyglądało to tak:
Brak adresu na wizytówce Google
Teraz firmy działające na wybranym obszarze, które nie chcą pokazywać adresu swojej firmy na wizytówce Google, muszą go… z niej usunąć. A w zasadzie zrobił to już automatycznie za nich Google. Tyle tylko, że pewnie jeszcze o tym nie wiedzą. Nowość polega też na tym, że w panelu Moja Firma działają teraz dwa oddzielne pola. Jeden dla adresu, a drugi dla obszaru działania:
Jeśli chcesz ustawić na swojej firmowej wizytówce Google obszar na którym obsługujesz klientów i jednocześnie ukryć adres firmy, musisz zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze, przejdź do pola z adresem i kliknij Usuń adres (strzałka nr 1) i kliknij Zastosuj (strzałka nr 2).
Po drugie, przejdź do pola z obszarem działalności i podaj miasto, kod pocztowy lub obszar (np. województwo):
Wraz ze zmianami zniknęła możliwość ustawienia promienia od Twojej firmy, w ramach którego deklarowałeś obsługę klientów.
Firmy chcące zarówno wyświetlać adres na firmowej wizytówce, jak i podać obszar na którym obsługują klientów, nie powinnym mieć z tym większych problemów. Wystarczy, że ustawią adres (i nie będą go usuwać) oraz oznaczą obszary działalności w ramach nowej opcji w panelu Google Moja Firma.
Zmiany opisane powyżej dają (mi) do myślenia w kontekście weryfikacji wizytówek firm usługowych. Czyli takich, które od samego początku chcą ukryć adres na wizytówce Google. Póki co wygląda na to, że muszą one podać swój adres na początku całej procedury, by móc zweryfikować lokalizację Google… a następnie usunąć go z panelu Moja Firma i ustawić obszar działalności. Interesujące. Z czasem dowiemy się więcej.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Paweł Czerwiński on Unsplash
Cześć Seweryn. Kolejny zacny wpis. Mam pytanko. Zajmuję się tworzeniem stron w małym mieście i klientów z GMF nie mam, mimo ze jestem pierwszy na mapie, mam masę zdjęć , wpisów itp. zatem chce rozszerzyć działalność na kilka ościennych miejscowości. Wpisałem je d obsługiwanego obszaru (jest ich w sumie 7) Moje pytanie; Twoim zdaniem lepiej usunąć teraz adres mojej firmy pod kątem pozycjonowania mojej wizytówki w tych innych miejscowościach? Dla przykładu mam firmę w Sokołowie, ale zalezy mi by byc wysoko w wiekszym mieście tj. Siedlcach oddalonych o 30 km ode mnie, wiec lepiej usunąć ten sokolowski adres?
@Daro
Cześć. Jeśli pod podany na wizytówce adres może przyjść klient (i zostać obsłużony) sugeruję zostawić.
S.