Jak dodać wizytówkę firmy w Google z zaplanowaną datą otwarcia w przyszłości? Nowość

Google ogłosił, że zezwala na tworzenie wizytówek dla firm, które otworzą się dopiero w przyszłości. Do tej pory nie było takiej możliwości. Poniżej znajdziesz więcej szczegółów na temat nowej opcji. Plus wskazówki, gdzie wpisać planowaną datę otwarcia firmy w panelu Google Moja Firma.

 

Planowana data otwarcia firmy w panelu Google Moja Firma

W panelu (Google Moja Firma), który steruje wizytówką firmą w Mapach opcja umieszczenia daty otwarcia firmy była dostępna już od dłuższego czasu. Co zatem się teraz zmieniło? Informacja płynąca od Google, która zachęca osobę zarządzającą lokalną wizytówką, by wpisała datę faktycznego lub planowanego otwarcia firmy. Wcześniej mogłeś wpisać tylko datę z przeszłości. Obecnie, możesz podać termin z przyszłości.

Wskazówki nt. tworzenia nowej wizytówki Google: https://youtu.be/sn7vh-BMrjE

Gdzie wpisać datę otwarcia firmy? To proste. Przejdź do zakładki Informacje (strzałka nr 1) w panelu Moja Firma. Następnie kliknij na Dodaj datę otwarcia (strzałka nr 2) i podaj rok, miesiąc oraz dzień (strzałka nr 3). Na koniec zatwierdź całą operację klikając na ZASTOSUJ (strzałka nr 4).

Dodawanie daty otwarcia firmy w panelu Moja Firma

 

Gdzie pojawi się informacja o dacie otwarcia firmy?

Zaplanowana data otwarcia firmy pojawi się w kolorze pomarańczowym na wizytówce lokalnej Google na urządzenia z systemem Android oraz podczas wyszukiwań mobilnych. Patrząc na historię innych funkcji na wizytówkach Google (jak np. pytania i odpowiedzi), które na początku również były ograniczone do komórek, śmiem zakładać, że prędzej czy później doczekamy się również wersji na komputer. Czas pokaże. Poniżej przykład wizytówki z widoczną datą otwarcia firmy w ramach nowej opcji.

Źródło: Google 

 

Jakie korzyści dla Ciebie płyną z nowej funkcji?

Możliwość zweryfikowania wizytówki Google i opublikowania jej w Mapach Google zanim nastąpi oficjalne otwarcie firmy daje wymierną korzyść. Do tej pory, regulamin zakładał, że w Mapach mogą zostać opublikowane tylko i wyłącznie już działające firmy. Oczywiście jak to w życiu bywa, nie wszyscy stosowali się do tej wskazówki. Tworzyli lokalizacje Google jeszcze przed oficjalnym startem… co czasami prowadziło do sytuacji niepożądanych. Na przykład – użytkownik odnalazłszy wizytówkę firmy w Google, udał się pod jej adres. I zastał lokal jeszcze w remoncie lub w ogóle zamknięte drzwi.

Zarówno każdy z nas, jak i Google, nie lubi takich sytuacji. I Google o tym dobrze wie, chcąc jednocześnie dostarczać jak najbardziej aktualnych i precyzyjnych danych swoim użytkownikom.

Tworząc nową wizytówkę Google, potrzeba z reguły trochę czasu, aby algorytmy indeksujące ją “dostrzegły”. Około 2-3 tygodnie. Nowa funkcja pozwoli szybciej “wejść” świeżo założonej wizytówce w Mapy Google. To z kolei zwiększa szansę, że Twoja firma będzie szybciej odnaleziona przez potencjalnego klienta.

 

 

Photo by Brooke Lark on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Opinie Google - wpływ na decyzje klienta

Jak opinie Google wpływają na oczekiwania i zachowania klientów? 7 rodzajów

Z roku na rok liczba użytkowników smartfonów rośnie. Telefonowanie to tylko jedna z funkcji, którą …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *