Menedżerowie ds. komunikacji będą menedżerami lokalizacji – zmiany w Google Moja Firma

Rola menedżera do spraw komunikacji na wizytówce Google

W ciągu najbliższych tygodni Google zmieni w panelu Moja Firma nazwę menedżerów do spraw komunikacji na menedżerów lokalizacji. Oprócz nazewnictwa zmieni się także poziom uprawnień dla tej roli. Sprawdź, jakie zmiany przygotował Google.

 

Kim jest / był menedżer ds. komunikacji na wizytówce Google i co może robić?

W panelu Google Moja Firma funkcjonują 4 poziomy uprawnień, jakie mogą otrzymać użytkownicy. Zaczynając od najwyższego są to:

  • główny właściciel,
  • właściciel,
  • menedżer,
  • menedżer ds. komunikacji.

Przy okazji przypomnę, że jeśli jesteś właścicielem firmy to powinieneś posiadać rolę głównego właściciela w panelu Moja Firma. Więcej na ten temat w artykule Sprawdź, czy Twój informatyk puści Cię wkrótce z torbami. Lista kontrolna dla firm

Menedżer do spraw komunikacji posiada najniższy poziom uprawnień. Nie może dodawać nowych użytkowników, czy usuwać tych już obecnych na wizytówce Google. Może natomiast publikować zdjęcia, filmy, wpisy Moja Firma, zarządzać atrybutami, edytować godziny otwarcia czy chociażby odpowiadać na recenzje Google od klientów. Co więcej, osoba z uprawnieniami menedżera ds. komunikacji ma możliwość analizy statystyk oraz ich pobierania.

Nowością, oprócz samej nazwy menedżer lokalizacji jest poszerzony zakres uprawnień o możliwość edycji adresu i numeru telefonu firmy w Mapach Google.

 

Konta firmowe to teraz grupy lokalizacji

Przy okazji zmiany nazwy dla menedżerów “najniższego szczebla”, Google postanowił także zrobić roszadę w nazwie kont firmowych w panelu Moja Firma. Konta firmowe, które skupiają wiele wizytówek Google, teraz będą się nazywać grupami lokalizacji.

 

Jedyna pewna rzecz w Google to zmiana

Powyższe zdanie, adekwatne dla większości usług Google, po raz kolejny sprawdza się w przypadku wizytówek firm w Mapach Google. O ile kiedyś temat firmowych lokalizacji był niemal kompletnie zapomniany, o tyle od ok. dwóch lat obserwujemy wiele nowych rozwiązań dla lokalnych firm działających w Google. Oprócz nowości są także zmiany w już funkcjonującym systemie – co widać na przykładzie opisywanego tytułowego tematu menedżerów ds. komunikacji.

Zmiany w nazwach menedżerów do spraw komunikacji oraz w kontach firmowych wejdą w życie w ciągu najbliższych tygodni. Póki co zostały one już wprowadzone na stronach pomocy Google Moja Firma.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Maliha Mannan on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *