Google oficjalnie wprowadza wideo na wizytówkach firm w Mapach Google

Filmy na wizytówkach Google
Google oficjalnie wspiera wideo na wizytówkach w panelu Google Moja Firma. Zobacz, jak wykorzystać nową funkcję.

Długo oczekiwana funkcja na wizytówkach lokalnych firm w Google w końcu stała się faktem. Od teraz, możesz jako właściciel swojej firmy zamieszczać filmy wideo w panelu Google Moja Firma. Jak dodać filmy do wizytówki i jakie są ograniczenia w rozmiarze przesyłanych plików? Odpowiedzi poniżej.

 

Jak dodać filmy do wizytówki Google?

We wrześniu 2017 roku pisałem już o jednym ze sposobów zamieszczania klipów wideo na wizytówkach firm w Mapach Google. Sposób dość osobliwy, ponieważ wideo dodaje osoba, która nie jest właścicielem swojej firmy (z reguły). Więcej o tym w artykule Jak dodać filmy do wizytówki Google? Nowa funkcja

Dzisiaj jednak wskazówki dotyczą już konkretnie przesyłania filmów na wizytówkę w panelu Google Moja Firma. Czyli tam, gdzie właściciel – bądź osoba zarządzająca lokalizacją w Google – zamieszcza wszystkie informacje o swojej firmie w Google. Łącznie ze zdjęciami. Jak zatem dodać filmy do wizytówki Google?

1. Zaloguj się do panelu administracyjnego swojej wizytówki w Google Moja Firma

2. Następnie wybierz zakładkę Zdjęcia z menu po lewej stronie (strzałka nr 1) i przejdź do sekcji Wideo (strzałka nr 2).

 

3. Teraz kliknij na niebieskie kółko z plusem w prawym górnym rogu ekranu (strzałka nr 1) i wybierz plik wideo z dysku komputera (strzałka nr 2).

 

 

4. I gotowe. Przesłane filmy powinny być widoczne w sekcji wideo:

Jaki jest maksymalny rozmiar przesyłanych filmów?

Póki co, nowa funkcja jest na tyle nowa, że Google niespecjalnie dzieli się takimi informacjami. Z przeprowadzonych eksperymentów można jednak wywnioskować, że maksymalny rozmiar wysyłanych na wizytówkę filmów to 100 megabajtów.

 

W jakich formatach można przesyłać filmy?

Avi, mov oraz mp4.

 

Po jakim czasie filmy będą widoczne na wizytówce Google?

Teoretycznie w ciągu 24 godzin. Teoretycznie, ponieważ krótko po oficjalnym starcie nowej funkcji użytkownicy zaczęli wysyłać zgłoszenia do Google, że przesłanych filmów nie widać. Google przyznało, że faktycznie występuje błąd i że przyjrzy się sprawie. Krótko po tej informacji, otrzymaliśmy wiadomość od Google, że problem został rozwiązany – filmy są już widoczne na wizytówkach.

Z 6 przesłanych przeze mnie klipów wideo na 2 wizytówki Google, wszystkie są widoczne. Zarówno na komputerze, jak i smartfonie. Czyli działa.

 

Moje pytania

Wraz z nową funkcją nasuwa mi się kilka marketingowych pytań:

  • czy zakładka Statystyki wizytówki Google zostanie poszerzona o sekcję wideo, tak jak ma to miejsce dla zdjęć (liczba, wyświetlenia)?
  • czy dostępna będzie analityka filmów (na wzór tej z YouTube Analytics)?
  • czy użytkownicy będą mogli wybrać jakość odtwarzania (hd, full hd, itd).

 

Nowość od Google w postaci wsparcia dla materiałów wideo to kolejna możliwość dla lokalnych firm na lepsze zaprezentowanie się swoim klientom. Najbardziej skorzystają biznesy o typowo wizualnym charakterze – projektanci, branża horeca i każda inna w której klient “kupuje oczami”.

 

Photo by Jakob Owens on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Nowość! Wpisy na stronach internetowych z Google Moja Firma

Google powoli nas już przyzwyczaił do tego, że co kilka tygodni wprowadza jakąś nowość. Lub …

4 komentarze

  1. Ciekawa nowość! Czy istnieje możliwość przesłania kilku nazw firm które z takich wizytówek już korzystają, tak aby zobaczyć jak wygląda to w praktyce?

  2. Trochę szkoda, że rozmiar jest ograniczony do 100 mb ponieważ w niektórych przypadkach trzeba będzie bawić się z kompresją no ale chyba inaczej nie da się tego obejść…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *