Długo oczekiwana funkcja na wizytówkach lokalnych firm w Google w końcu stała się faktem. Od teraz, możesz jako właściciel swojej firmy zamieszczać filmy wideo w panelu Google Moja Firma. Jak dodać filmy do wizytówki i jakie są ograniczenia w rozmiarze przesyłanych plików? Odpowiedzi poniżej.
Jak dodać filmy do wizytówki Google?
We wrześniu 2017 roku pisałem już o jednym ze sposobów zamieszczania klipów wideo na wizytówkach firm w Mapach Google. Sposób dość osobliwy, ponieważ wideo dodaje osoba, która nie jest właścicielem swojej firmy (z reguły). Więcej o tym w artykule Jak dodać filmy do wizytówki Google? Nowa funkcja
Dzisiaj jednak wskazówki dotyczą już konkretnie przesyłania filmów na wizytówkę w panelu Google Moja Firma. Czyli tam, gdzie właściciel – bądź osoba zarządzająca lokalizacją w Google – zamieszcza wszystkie informacje o swojej firmie w Google. Łącznie ze zdjęciami. Jak zatem dodać filmy do wizytówki Google?
1. Zaloguj się do panelu administracyjnego swojej wizytówki w Google Moja Firma.
2. Następnie wybierz zakładkę Zdjęcia z menu po lewej stronie (strzałka nr 1) i przejdź do sekcji Wideo (strzałka nr 2).
3. Teraz kliknij na niebieskie kółko z plusem w prawym górnym rogu ekranu (strzałka nr 1) i wybierz plik wideo z dysku komputera (strzałka nr 2).
4. I gotowe. Przesłane filmy powinny być widoczne w sekcji wideo:
Jaki jest maksymalny rozmiar przesyłanych filmów?
Póki co, nowa funkcja jest na tyle nowa, że Google niespecjalnie dzieli się takimi informacjami. Z przeprowadzonych eksperymentów można jednak wywnioskować, że maksymalny rozmiar wysyłanych na wizytówkę filmów to 100 megabajtów.
W jakich formatach można przesyłać filmy?
Avi, mov oraz mp4.
Po jakim czasie filmy będą widoczne na wizytówce Google?
Teoretycznie w ciągu 24 godzin. Teoretycznie, ponieważ krótko po oficjalnym starcie nowej funkcji użytkownicy zaczęli wysyłać zgłoszenia do Google, że przesłanych filmów nie widać. Google przyznało, że faktycznie występuje błąd i że przyjrzy się sprawie. Krótko po tej informacji, otrzymaliśmy wiadomość od Google, że problem został rozwiązany – filmy są już widoczne na wizytówkach.
Z 6 przesłanych przeze mnie klipów wideo na 2 wizytówki Google, wszystkie są widoczne. Zarówno na komputerze, jak i smartfonie. Czyli działa.
Moje pytania
Wraz z nową funkcją nasuwa mi się kilka marketingowych pytań:
- czy zakładka Statystyki wizytówki Google zostanie poszerzona o sekcję wideo, tak jak ma to miejsce dla zdjęć (liczba, wyświetlenia)?
- czy dostępna będzie analityka filmów (na wzór tej z YouTube Analytics)?
- czy użytkownicy będą mogli wybrać jakość odtwarzania (hd, full hd, itd).
Nowość od Google w postaci wsparcia dla materiałów wideo to kolejna możliwość dla lokalnych firm na lepsze zaprezentowanie się swoim klientom. Najbardziej skorzystają biznesy o typowo wizualnym charakterze – projektanci, branża horeca i każda inna w której klient “kupuje oczami”.
Photo by Jakob Owens on Unsplash
Ciekawa nowość! Czy istnieje możliwość przesłania kilku nazw firm które z takich wizytówek już korzystają, tak aby zobaczyć jak wygląda to w praktyce?
@RK
Tak, np. https://goo.gl/maps/9C3bg64r8Mw, https://goo.gl/maps/79yjjzguaTs
Niestety, póki co Google kompresuje wideo i nawet materiały przesłane w jakości full hd wyglądają na 480p.
S.
Trochę szkoda, że rozmiar jest ograniczony do 100 mb ponieważ w niektórych przypadkach trzeba będzie bawić się z kompresją no ale chyba inaczej nie da się tego obejść…
@Marcin
Niestety na razie tak jest. Miejmy nadzieję, że limity się zwiększą.
S.