Google powoli nas już przyzwyczaił do tego, że co kilka tygodni wprowadza jakąś nowość. Lub zmianę. Nie inaczej jest i teraz. W najnowszym komunikacie opublikowanym przez Allyson z działu Google Moja Firma możesz przeczytać, że wpisy Google są teraz również widoczne na stronach utworzonych w panelu wizytówki Google.
Na czym polega nowa funkcja?
Lokalne firmy, które nie posiadają swojej strony internetowej, mogą utworzyć prostą witrynę w specjalnym kreatorze w panelu Google Moja Firma. Strona zostanie automatycznie uzupełniona danymi oraz zdjęciami zamieszczonymi na wizytówce firmy w Mapach Google.
Jednocześnie, w połowie 2017 roku pojawiła się opcja wpisów na wizytówce Google. Dzięki niej, jako właściciel firmy (lub osoba zarządzająca wizytówką w Mapach Google) możesz tworzyć wpisy podobne do tych na Facebooku. Nowa funkcja polega na tym, że wpisy są teraz również widoczne na stronach wygenerowanych z panelu wizytówki Google Moja Firma.
Wpisy na stronach Google Moja Firma
Poniżej widzisz zrzut ekranowy ze strony internetowej (z wizytówki Google), która zawiera 3 najnowsze wpisy Google. Posty pojawiają się w górnej części witryny, w sekcji nazwanej Aktualizacje. Pod wpisami znajduje się przycisk WYŚWIETL WSZYSTKO, który przenosi do listy wszystkich wpisów w wyszukiwarce Google. Posty są widoczne zarówno na komputerze, jak i na smartfonie.
Kliknij, aby powiększyć.
Powyższa strona w wersji online: http://hotel-eszi.business.site
Wpisy – widoczność, wykorzystanie
Przygotowując ten artykuł, przejrzałem ponad setkę różnych lokalizacji (wizytówek firm) w Mapach Google. Różne miasta, różne branże. Wniosek, jaki mi się nasuwa – a w zasadzie dwa – to, że nadal wiele firm nie kontroluje tego, co się pojawia o ich biznesie w Google. Z tych, które kontrolę mają, bardzo niewiele wykorzystuje funkcję wpisów Google. Powiedziałbym, że może 1 na 10. A nawet mniej.
Jeśli popatrzysz na całe branże i niewielki procent wykorzystania potencjału, jaki daje lokalizacja w Mapach Google, możesz dojść do konkluzji, że mamy co nadrabiać. Z drugiej jednak strony, jeśli prowadzisz firmę lokalną lub jesteś odpowiedzialny za jej marketing to jest to całkiem dobra informacja. Mniejsza konkurencja (w Google) to większe szanse dla Ciebie. By być bardziej widocznym. By docierać z lepszymi (lub często jakimikolwiek) komunikatami skierowanymi do Twojej grupy docelowej. I w końcu – by pozyskiwać lokalnych klientów z internetu.
Photo by Jens Kreuter on Unsplash