Jeśli prowadzisz firmę z fizyczną lokalizacją i zamierzasz lub już reklamujesz swoje produkty i usługi przy pomocy linków sponsorowanych Google Adwords to ten artykuł jest dla Ciebie. Poniżej opisuję krok po kroku, jak połączyć lokalizację firmy w Mapach Google z reklamą Google Adwords.
Funkcja nazywa się Rozszerzenie lokalizacji i dostępna jest w panelu AdWords w zakładce Rozszerzenia reklam.
Rozszerzenie lokalizacji AdWords – jak wygląda w praktyce
Poprawne połączenie wizytówki i konta Google Adwords pozwala na wyświetlanie numeru telefonu, godzin otwarcia oraz adresu (ulica i numer pod treścią reklamy – na komputerze):
Po kliknięciu w powyższy adres, użytkownik zostaje przeniesiony do Map Google, gdzie zainicjowana jest opcja wyznaczania trasy dojazdu. Adres docelowy jest już wprowadzony i pochodzi oczywiście z wizytówki Google, która została połączona z kampanią Adwords.
Na urządzeniach mobilnych widzimy z kolei nazwę miejscowości oraz odległość od wyświetlanej firmy. Mamy również możliwość zatelefonowania.
Ponadto, sparownie wizytówki i konta Adwords, pozwala na wyświetlanie Twojej reklamy w Mapach Google nad wynikami organicznymi:
Łączenie wizytówki Google z reklamą Adwords krok po kroku
Ważne!
Przed wykonywaniem poniższych czynności, upewnij się, że Twoja wizytówka Google oraz konto Google AdWords podłączone są pod to samo konto Google! Jeśli prowadzisz kampanie Adwords dla kogoś na swoim koncie Google, wystarczy, że właściciel firmy przypisze Ci uprawnienia menedżera wizytówki Google.
1. Zaloguj się do panelu AdWords http://adwords.google.com
2. Wybierz kampanię, pod którą chcesz podłączyć wizytówkę Google
3. Wejdź w zakładkę (1) Rozszerzenia reklam, następnie (2) Wyświetl i wybierz (3) Rozszerzenia lokalizacji.
4. Kliknij w Dodaj rozszerzenie lokalizacji dla konta
5. Naciśnij czerwony przycisk + Rozszerzenie
6. Zatwierdź konto Google Moja Firma podłączone pod Twoje konto Google klikając na przycisk Gotowe.
7. Synchronizacja z kontem Google Moja Firma może potrwać do 24 godzin. Z reguły trwa o wiele krócej. Odśwież stronę.
8. Jeśli cały proces przebiegł poprawnie, przejdź do zakładki Rozszerzenie na poziomie konta i sprawdź status połączenia.
9. Dodaj rozszerzenie lokalizacji do konkretnej kampanii klikając na (1) Rozszerzenie kampanii i wybierz czerwony przycisk (2) + Rozszerzenie
10. Następnie zaznacz (1) Lokalizacje wybrane przeze mnie, (2) wpisz nazwę lub adres firmy, naciśnij przycisk (3) >> przy lokalizacji i zatwierdź klikając na (4) Zapisz
11. Jeśli wszystko przebiegło prawidłowo, adres dodanej firmy pojawi się na liście rozszerzeń lokalizacji w kampanii. Gotowe!
Podsumowanie
Połączenie wizytówki Google firmy z kampanią Google AdWords ma wiele zalet. W szczególności sprawdzi się na urządzeniach mobilnych i w przypadku firm, dla których lokalizacja ma szczególne znaczenie (np. wulkanizator dla osób szukających takiej usługi, które stoją na drodze z przebitym kołem :)).
Masz pytanie? Napisz proszę w komentarzu poniżej.
Witam,
Czy wizytówkę można połączyć z reklamą stworzoną przez AdWord Express?
Pozdrawiam,
Wojtek
@Wojtek
Dzięki za pytanie. Tak, wizytówkę firmy można połączyć z reklamą stworzoną w AdWords Express. Jest to nawet prostsze, niż w standardowej reklamie AdWords. Po zalogowaniu się na stronie http://www.adwords.google.com/express wystarczy wybrać z menu po lewej stronie pożądaną wizytówkę.
Osobiście polecam jednak standardową, pełną wersję AdWords’a z uwagi na większą kontrolę fraz kluczowych oraz budżetu.
Pozdrawiam,
Seweryn
Czy opinie z Google Maps można pokazać w reklamach AdWords w sieci wyszukiwania? Zadziała tutaj rozszerzenie opinii? 🙂
@Patrycja
Dziękuję za pytanie. Testowałem taki scenariusz przez ostatnie kilka dni, by sprawdzić czy można – można! Na akceptację opinii w rozszerzeniach AdWords należało poczekać ok. tygodnia 🙂
Seweryn
Dziękuję za odpowiedź 😉 Także sama przetestowałam 😉
adwords bardzo mocno pomagają w dotarciu do nowych klientów…
Pozdrawiam
@Michaś
Zgadza się, odpowiednio przygotowane kampanie doprowadzają wartościowych ruch.
S.
Czy jest to możliwe w nowym panelu ADWORDS?
@Dominik
Tak: Reklamy i rozszerzenia -> ROZSZERZENIA -> + Rozszerzenie lokalizacji
S.
Co zrobić jak Google zawiesi wizytówkę bez podania sensownej przyczyny?
@Reparts
Przejrzeć wytyczne Google nt. umieszczania informacji o firmie i wysłać odwołanie.
S.
Dzień dobry, mam pytanie a czy można odłączyć wizytówkę google firma z reklamą AdWords?
@Michał
można zarówno połączyć, jak i odłączyć wizytówkę od reklamy Google Ads (Adwords) w panelu reklam Google, w sekcji rozszerzenia lokalizacji.
S.
Odpowiednio przygotowane kampanie adwords to niezastąpione narzędzie w pozyskiwaniu klientów. Naprawdę dobry wpis, pozdrawiam!