Jak połączyć wizytówkę Google z reklamą AdWords? Poradnik

Łączenie lokalizacji Google z Google AdWords - grafika na okładkę

 

Jeśli prowadzisz firmę z fizyczną lokalizacją i zamierzasz lub już reklamujesz swoje produkty i usługi przy pomocy linków sponsorowanych Google Adwords to ten artykuł jest dla Ciebie. Poniżej opisuję krok po kroku, jak połączyć lokalizację firmy w Mapach Google z reklamą Google Adwords.

Funkcja nazywa się Rozszerzenie lokalizacji i dostępna jest w panelu AdWords w zakładce Rozszerzenia reklam.

 

Rozszerzenie lokalizacji AdWords – jak wygląda w praktyce

Poprawne połączenie wizytówki i konta Google Adwords pozwala na wyświetlanie numeru telefonu, godzin otwarcia oraz adresu (ulica i numer pod treścią reklamy – na komputerze):

Reklama AdWords - Rozszrzenie lokalizacji - Przykład na komputerze

 

Po kliknięciu w powyższy adres, użytkownik zostaje przeniesiony do Map Google, gdzie zainicjowana jest opcja wyznaczania trasy dojazdu. Adres docelowy jest już wprowadzony i pochodzi oczywiście z wizytówki Google, która została połączona z kampanią Adwords.

Wyznaczanie trasy dojazdu - Rozszrzenie lokalizacji AdWords

 

Na urządzeniach mobilnych widzimy z kolei nazwę miejscowości oraz odległość od wyświetlanej firmy. Mamy również możliwość zatelefonowania.

rozszrzenie-lokalizacji-adwords-na-urzadzeniu-mobilnym

 

Ponadto, sparownie wizytówki i konta Adwords, pozwala na wyświetlanie Twojej reklamy w Mapach Google nad wynikami organicznymi:

Przykład linków sponsorowanych Google AdWords w Google Maps

 

Łączenie wizytówki Google z reklamą Adwords krok po kroku

Ważne!

Przed wykonywaniem poniższych czynności, upewnij się, że Twoja wizytówka Google oraz konto Google AdWords podłączone są pod to samo konto Google! Jeśli prowadzisz kampanie Adwords dla kogoś na swoim koncie Google, wystarczy, że właściciel firmy przypisze Ci uprawnienia menedżera wizytówki Google.

 

1. Zaloguj się do panelu AdWords http://adwords.google.com

2. Wybierz kampanię, pod którą chcesz podłączyć wizytówkę Google

Wybierz kampanię AdWords

 

3. Wejdź w zakładkę (1) Rozszerzenia reklam, następnie (2) Wyświetl i wybierz (3) Rozszerzenia lokalizacji.

Wybierz rozszerzenie lokalizacji

 

4. Kliknij w Dodaj rozszerzenie lokalizacji dla konta

Dodaj rozszerzenie lokalizacji do konta

 

5. Naciśnij czerwony przycisk + Rozszerzenie

Dodaj rozszerzenie

 

6. Zatwierdź konto Google Moja Firma podłączone pod Twoje konto Google klikając na przycisk Gotowe.

Zatwierdź konto Google Moja Firma

 

7. Synchronizacja z kontem Google Moja Firma może potrwać do 24 godzin. Z reguły trwa o wiele krócej. Odśwież stronę.

Synchronizowanie konta Google Moja Firma z AdWords

 

8. Jeśli cały proces przebiegł poprawnie, przejdź do zakładki Rozszerzenie na poziomie konta i sprawdź status połączenia.

Synchronizacja - Google Moja Firma i Google AdWords

 

9. Dodaj rozszerzenie lokalizacji do konkretnej kampanii klikając na (1) Rozszerzenie kampanii i wybierz czerwony przycisk (2) + Rozszerzenie

Rozszerzenie Google AdWords na poziomie kampanii

 

10. Następnie zaznacz (1) Lokalizacje wybrane przeze mnie, (2) wpisz nazwę lub adres firmy, naciśnij przycisk (3) >> przy lokalizacji i zatwierdź klikając na (4) Zapisz

Wybierz lokalizację do kampanii Google AdWords

 

11. Jeśli wszystko przebiegło prawidłowo, adres dodanej firmy pojawi się na liście rozszerzeń lokalizacji w kampanii. Gotowe!

Potwierdzenie połączenia AdWords i wizytówki Google

 

Podsumowanie

Połączenie wizytówki Google firmy z kampanią Google AdWords ma wiele zalet. W szczególności sprawdzi się na urządzeniach mobilnych i w przypadku firm, dla których lokalizacja ma szczególne znaczenie (np. wulkanizator dla osób szukających takiej usługi, które stoją na drodze z przebitym kołem :)).

Masz pytanie? Napisz proszę w komentarzu poniżej.

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Wycena z wizytówki Google

Przycisk „POPROŚ O WYCENĘ” na wizytówkach Google – nowość

Google wprowadził przycisk na wizytówkach firm, który umożliwia poproszenie o wycenę. Jest duży i niebieski. …

9 komentarzy

  1. Witam,
    Czy wizytówkę można połączyć z reklamą stworzoną przez AdWord Express?
    Pozdrawiam,
    Wojtek

    • @Wojtek
      Dzięki za pytanie. Tak, wizytówkę firmy można połączyć z reklamą stworzoną w AdWords Express. Jest to nawet prostsze, niż w standardowej reklamie AdWords. Po zalogowaniu się na stronie http://www.adwords.google.com/express wystarczy wybrać z menu po lewej stronie pożądaną wizytówkę.

      Osobiście polecam jednak standardową, pełną wersję AdWords’a z uwagi na większą kontrolę fraz kluczowych oraz budżetu.

      Pozdrawiam,
      Seweryn

  2. Czy opinie z Google Maps można pokazać w reklamach AdWords w sieci wyszukiwania? Zadziała tutaj rozszerzenie opinii? 🙂

  3. adwords bardzo mocno pomagają w dotarciu do nowych klientów…

    Pozdrawiam

  4. Czy jest to możliwe w nowym panelu ADWORDS?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *