Zdjęcie profilowe jest jednym z najważniejszych zdjęć na wizytówce Google Twojej firmy. To dzięki niemu masz szansę zrobić dobre pierwsze wrażenie. Tym samym zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia właśnie w Twój biznes. Google umożliwia ustawienie preferowanego zdjęcia profilowego. Jednak zdarza się (całkiem często), że wybrane przez właściciela firmy zdjęcie profilowe nie pojawia się. Zamiast niego, na wizytówce widnieje, jako zdjęcie główne, inna z przesłanych fotografii.
Dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić? Odpowiedź w dalszej części artykułu. Zapraszam do czytania.
Zdjęcie profilowe na wizytówce Google Moja Firma
Miejscem, w którym ustawiasz zdjęcie profilowe jest zakładka Zdjęcia w panelu Google Moja Firma. Pierwsze pole od góry, od lewej strony, oznaczone, jako Profil to właśnie opcja dodania zdjęcia profilowego.
Zdjęcie profilowe powinno być dobrej jakości (tj. dobrze naświetlone, ostre, o rozdzielczości ok. min. 800 pikseli). Pamiętaj, że będzie ono reprezentować Twój biznes w wielu usługach Google, m.in.:
- Grafie Wiedzy,
- Mapach Google,
- wyszukiwarce Google – w wynikach lokalnych,
- Portalu Google+,
- Google Now,
- podobne wyszukiwania
… i prawdopodobnie wielu innych, które są obecnie w fazie testów lub zostaną wprowadzone w przyszłości. W dalszej części artykułu pokażę przykłady zdjęcia profilowego w wyżej wymienionych usługach.
Wskazówki, jak prawidłowo ustawić zdjęcie profilowe na wizytówce firmy w Google
1. Prześlij zdjęcie produktu lub siedziby firmy
Ustaw, jako grafikę profilową, zdjęcie Twojego produktu lub fotografię siedziby (z wewnątrz lub zewnątrz).
Nie umieszczaj logotypu, ani zdjęcia osób. Algorytmy Google z dużym prawdopodobieństwem nie zaakceptują takiej grafiki, jako profilowej. To znaczy – będzie ona widniała, jako profilowa, ale tylko w panelu Google Moja Firma widocznym dla Ciebie. Reszta świata będzie oglądać inne zdjęcie, wybrane przez Google, przesłane przez Ciebie do poszczególnych kategorii fotografii (zdjęcia z zewnątrz, z wewnątrz, inne itd.) do panelu Google Moja Firma.
2. Ustaw fotografię w centralnym punkcie
W zależności od rodzaju usługi oraz rozdzielczości urządzenia, zdjęcie profilowe może być wyświetlane w innych rozmiarach. Mówiąc wprost, zostanie przycięte. Dobrze zatem jest ustawić kluczowy element fotografii w środkowym punkcie. Np. zdjęcia potraw (restauracje) powinny znajdować się bliżej środka, aniżeli boków zdjęcia.
3. Wybierz zdjęcie dobrze funkcjonujące w poziomie i kwadracie
Grafika powinna dobrze prezentować się przy układzie poziomym, jak i wpisana w kwadrat. Zostaw “miejsce” po bokach zdjęcia.
4. Prześlij zdjęcie odpowiednie dla urządzeń mobilnych i małych ekranów
Usługi i firmy lokalne są szczególnie poszukiwane, gdy jesteśmy w ruchu, na mieście, w terenie. Wtedy to korzystamy najczęściej z tabletu, smartfona czy ekranu nawigacji w samochodzie. Twoje zdjęcie profilowe powinno, co naturalne, również poprawnie wyświetlać się na małych ekranach oraz niskich rozdzielczościach.
5. Zamieść pozostałe zdjęcia spójne z wytycznymi powyżej
Jak głosi powiedzenie “jedyna pewna rzecz w Google to zmiana”. Musisz zatem brać pod uwagę również taki scenariusz, w którym Google z jakiś powodów, wybierze jednak inne, niż preferowane przez Ciebie, zdjęcie profilowe. Pozostałe, przesłane przez Ciebie fotografie powinny zatem spełniać kryteria opisane powyżej (rozmiary, rozdzielczość, jakość itd.).
Przykłady zdjęcia profilowego w usługach Google
Graf Wiedzy – komputer
Mapy Google – komputer
Google+ (nowe) – komputer
Wyniki lokalne (tzw. Local Pack, po kliknięciu) – komputer
Google Now (podmienione zdjęcie profilowe) – iOS, iPhone 6s Plus
Mapy Google (po kliknięciu w firmę) – iOS, iPhone 6s Plus
Safari, wyszukiwarka Google (po nazwie firmy) – iOS, iPhone 6s Plus
Aplikacja Google+ – iOS, iPhone 6s Plus
Podsumowanie
Jak widać z powyższych przykładów, zdjęcie profilowe wyświetlane jest w różnych rozmiarach i proporcjach w zależności od rodzaju urządzenia, aplikacji, czy typu wyszukiwania. Wybranie zachęcającego zdjęcia profilowego o odpowiednich parametrach pozwoli przyciągnąć nie tylko nowych potencjalnych klientów, ale również zwiększy szansę na prawidłowe wyświetlanie grafiki bez względu na rodzaj urządzenia.
Masz pytanie? Napisz proszę poniżej w komentarzu.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Ciekawe informacje już dawno nie czytałem takiego fajnego artykułu.
A co zrobić jeśli google wybrał zdjęcie wykonane przez klienta na zdjęcie profilowe…? I zdjęcie jest słabo doświetlone i przedstawia widok na pensjonat od mniej atrakcyjnej strony? Nie mogę go usunąć ani edytować.
@Aska
Dzięki za pytanie. Należy dodać zdjęcie profilowe w zakładce “Zdjęcia” w panelu Google Moja, jeśli takowe nie zostało jeszcze przesłane (a jeśli już jest przesłane to wysłać raz jeszcze, najlepiej z inną nazwą pliku), a następnie zgłosić problematyczne zdjęcie do Google. Poradnik, jak to zrobić dostępny jest tutaj: https://www.pierwszynamapie.pl/usunac-zdjecia-wizytowki-google/
Seweryn
Co zrobić jeśli dodaje zdjęcia w aplikacji moja firma a w google dalej ich nie widać?
Pozdrawiam!
@Zuzia
Jeśli zdjęcia były dodawane w czasie koronawirusa (czyli od ok. marca) to sugeruję poczekać, aż Google przywróci normalne działanie wizytówek.
Jeśli zdjęcia były dodawane wcześniej – skontaktować się ze wsparciem Google Moja Firma i opisać problem – https://support.google.com/business/gethelp?hl=pl&visit_id=637240583112851815-3181741904&rd=2
S.
Jak ustawić to zdjęcie teraz po zmianach w wizytówce? Wrzucamy produkty i google wykorzystuje te zdjęcia jako profilowe.
@Marcin
Jeśli Google wybiera na zdjęcie okładkowe grafikę z produktów to prawdopodobnie nie zaakceptował zdjęcia dodanego w panelu Moja Firma, jako fotografii na okładkę.
S.