Dlaczego Google zmienia Twoje zdjęcie profilowe na wizytówce firmy? Poradnik, jak ustawić grafikę główną

Zdjęcie profilowe w Google Moja Firma - obrazek wyróżniający

Zdjęcie profilowe jest jednym z najważniejszych zdjęć na wizytówce Google Twojej firmy. To dzięki niemu masz szansę zrobić dobre pierwsze wrażenie. Tym samym zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia właśnie w Twój biznes. Google umożliwia ustawienie preferowanego zdjęcia profilowego. Jednak zdarza się (całkiem często), że wybrane przez właściciela firmy zdjęcie profilowe nie pojawia się. Zamiast niego, na wizytówce widnieje, jako zdjęcie główne, inna z przesłanych fotografii.

Dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić? Odpowiedź w dalszej części artykułu. Zapraszam do czytania.

 

Zdjęcie profilowe na wizytówce Google Moja Firma

Miejscem, w którym ustawiasz zdjęcie profilowe jest zakładka Zdjęcia w panelu Google Moja Firma. Pierwsze pole od góry, od lewej strony, oznaczone, jako Profil to właśnie opcja dodania zdjęcia profilowego.

Zdjęcie profilowe w panelu Google Moja Firma

 

Zdjęcie profilowe powinno być dobrej jakości (tj. dobrze naświetlone, ostre, o rozdzielczości ok. min. 800 pikseli). Pamiętaj, że będzie ono reprezentować Twój biznes w wielu usługach Google, m.in.:

  • Grafie Wiedzy,
  • Mapach Google,
  • wyszukiwarce Google – w wynikach lokalnych,
  • Portalu Google+,
  • Google Now,
  • podobne wyszukiwania

… i prawdopodobnie wielu innych, które są obecnie w fazie testów lub zostaną wprowadzone w przyszłości. W dalszej części artykułu pokażę przykłady zdjęcia profilowego w wyżej wymienionych usługach.

 

Wskazówki, jak prawidłowo ustawić zdjęcie profilowe na wizytówce firmy w Google

1. Prześlij zdjęcie produktu lub siedziby firmy

Ustaw, jako grafikę profilową, zdjęcie Twojego produktu lub fotografię siedziby (z wewnątrz lub zewnątrz).

Nie umieszczaj logotypu, ani zdjęcia osób. Algorytmy Google z dużym prawdopodobieństwem nie zaakceptują takiej grafiki, jako profilowej. To znaczy – będzie ona widniała, jako profilowa, ale tylko w panelu Google Moja Firma widocznym dla Ciebie. Reszta świata będzie oglądać inne zdjęcie, wybrane przez Google, przesłane przez Ciebie do poszczególnych kategorii fotografii (zdjęcia z zewnątrz, z wewnątrz, inne itd.) do panelu Google Moja Firma.

 

2. Ustaw fotografię w centralnym punkcie

W zależności od rodzaju usługi oraz rozdzielczości urządzenia, zdjęcie profilowe może być wyświetlane w innych rozmiarach. Mówiąc wprost, zostanie przycięte. Dobrze zatem jest ustawić kluczowy element fotografii w środkowym punkcie. Np. zdjęcia potraw (restauracje) powinny znajdować się bliżej środka, aniżeli boków zdjęcia.

 

3. Wybierz zdjęcie dobrze funkcjonujące w poziomie i kwadracie

Grafika powinna dobrze prezentować się przy układzie poziomym, jak i wpisana w kwadrat. Zostaw “miejsce” po bokach zdjęcia.

 

4. Prześlij zdjęcie odpowiednie dla urządzeń mobilnych i małych ekranów

Usługi i firmy lokalne są szczególnie poszukiwane, gdy jesteśmy w ruchu, na mieście, w terenie. Wtedy to korzystamy najczęściej z tabletu, smartfona czy ekranu nawigacji w samochodzie. Twoje zdjęcie profilowe powinno, co naturalne, również poprawnie wyświetlać się na małych ekranach oraz niskich rozdzielczościach.

 

5. Zamieść pozostałe zdjęcia spójne z wytycznymi powyżej

Jak głosi powiedzenie “jedyna pewna rzecz w Google to zmiana”. Musisz zatem brać pod uwagę również taki scenariusz, w którym Google z jakiś powodów, wybierze jednak inne, niż preferowane przez Ciebie, zdjęcie profilowe. Pozostałe, przesłane przez Ciebie fotografie powinny zatem spełniać kryteria opisane powyżej (rozmiary, rozdzielczość, jakość itd.).

 

Przykłady zdjęcia profilowego w usługach Google

 

Graf Wiedzy – komputer

Zdjęcie profilowe - graf wiedzy wizytówki Google

 

Mapy Google – komputer

Zdjęcie profilowe - Mapy Google

 

Google+ (nowe) – komputer

Zdjęcie profilowe w Google+

 

Wyniki lokalne (tzw. Local Pack, po kliknięciu) – komputer

Zdjęcie profilowe - wyniki lokalne w Mapach Google

 

Google Now (podmienione zdjęcie profilowe) – iOS, iPhone 6s Plus

Zdjęcie profilowe wizytówki Google - Google Now

 

Mapy Google (po kliknięciu w firmę) – iOS, iPhone 6s Plus

Zdjęcie profilowe w Mapach Google - iOS

 

Safari, wyszukiwarka Google (po nazwie firmy) – iOS, iPhone 6s Plus

Zdjęcie profilowe wizytówki Google - Safari, iOS

 

Aplikacja Google+ – iOS, iPhone 6s Plus

Grafika profilowa wizytówki Google - Google+, iOS

 

Podsumowanie

Jak widać z powyższych przykładów, zdjęcie profilowe wyświetlane jest w różnych rozmiarach i proporcjach w zależności od rodzaju urządzenia, aplikacji, czy typu wyszukiwania. Wybranie zachęcającego zdjęcia profilowego o odpowiednich parametrach pozwoli przyciągnąć nie tylko nowych potencjalnych klientów, ale również zwiększy szansę na prawidłowe wyświetlanie grafiki bez względu na rodzaj urządzenia.

Masz pytanie? Napisz proszę poniżej w komentarzu.

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Premiera mojej książki!

Długo czekałem na ten dzień. Po trzech latach intensywnej pracy nad książką, w końcu udało …

3 komentarze

  1. gefion insurance

    Ciekawe informacje już dawno nie czytałem takiego fajnego artykułu.

  2. A co zrobić jeśli google wybrał zdjęcie wykonane przez klienta na zdjęcie profilowe…? I zdjęcie jest słabo doświetlone i przedstawia widok na pensjonat od mniej atrakcyjnej strony? Nie mogę go usunąć ani edytować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *