Wielkanoc, weekend majowy, 11 listopada, Wszystkich Świętych czy w końcu Boże Narodzenie – to nie jedyne święta w Polsce przed, w trakcie oraz po których firmy działają w innym trybie, niż zwykle. Zdarza się, że nie działają w ogóle. Po drugiej strone stoją z kolei klienci – uzbrojeni w smartfony i głodni informacji o Twoich produktach i usługach. Szukają oczywiście w internecie. Ten artykuł ma za zadanie pomóc Ci przygotować Twoją lokalizację w Google na okres świąteczny. Zatem do dzieła!
Godziny otwarcia
Aktualne godziny otwarcia w dni świąteczne to absolutna podstawa. Mało tego, jest to również najważniejszy element jeśli idzie o przygotowanie wizytówki Twojej firmy w Google przed świętami. Nie wiem jak Ty, ale ja przed okresem świąt mam z reguły mniejszą lub większą gonitwę… by wszystko “załatwić”. Ostatnią rzeczą, jakiej oczekuje w takich momentach to przejechanie kilku kilometrów w korku tylko po to, by dowiedzieć się, że firma lub sklep jest już zamknięty… A godziny funkcjonowania zamieszczone na ich wizytówkach były po prostu nieaktualne. Ty tak nie rób – zamieść niestandardowe godziny otwarcia (o tym za chwilę).
Drugi rodzaj firm ma w sobie coś z Davida Copperfielda – są tak tajemnicze, że nie podają w ogóle godzin otwarcia na wizytówkach Google. Ani na czas świąt, ani poza nim. Z reguły są to biznesy, które posiadają niezweryfikowane lokalizacje Google. Dane o swojej firmie edytują przez Mapy Google. To znaczy – próbują.
Rozwiązaniem jest funkcja niestandardowych godzin pracy w panelu Google Moja Firma:
Możesz, (a w zasadzie powinieneś – by nie zapomnieć) ustawić sobie te godziny i daty z wyprzedzeniem. Nie musisz nawet być przy komputerze. Całą operację przeprowadzisz z poziomu aplikacji mobilnej Google Moja Firma. Więcej informacji o niej w artykule Aplikacja mobilna Google Moja Firma – jak ją zainstalować i optymalnie wykorzystać?
Zdjęcia
“Ludzie w internecie kupują oczami” – wiedzą o tym doskonale właściciele sklepów internetowych oraz zawodowi handlarze używanych samochodów 🙂 To skoro tak działają nasze mózgi, wykorzystaj ten fakt! Zamieść nowe zdjęcia i grafiki Twoich produktów i usług na wizytówce Google. Powinny być dobrze naświetlone i godziwej jakości. Ważne – dodaj zdjęcia, które łączą się tematycznie z nadchodzącymi świętami. Jeśli to np. okres Nowego Roku, a Ty organizujesz imprezę sylwestrową – prezentuj fotografie w takim klimacie – zadowolonych i bawiących się osób na imprezie 🙂
Zdjęcia świąteczne zawsze możesz usunąć z wizytówki, gdy minie ich czas. Więcej o fotografiach w panelu Google Moja Firma w artykule Google chce Twoich zdjęć! Znaczenie fotografii firmy na wizytówce Google
Filmy
Z filmami jest podobnie, jak ze zdjęciami opisanymi powyżej. Tyle, że lepiej. Lepiej dlatego, że nie każdy jeszcze wie, jak takie materiały wideo na wizytówce w Mapach Google zamieścić (mówię o Twojej konkurencji). Po drugie… hej, to w końcu ruchomy obraz z dźwiękiem! W 30 sekund możesz naprawdę sporo pokazać. Więcej o filmach tutaj: Jak dodać filmy do wizytówki Google? Nowa funkcja
Dodaj filmy, które pokażą nie tylko to, co masz na sprzedaż, ale również np. świąteczny wystrój Twojego sklepu, czy personel któremu ów nastrój się udzielił. Bądź kreatywny 🙂
Wpisy
Możliwość dodawania postów na wizytówkach Google pojawiła się w czerwcu 2017 roku i jak do tej pory (październik 2017) zyskała sobie już wielu zwolenników. O samych wpisach przeczytasz w artykule Wpisy Google Moja Firma – mała rewolucja na wizytówkach lokalnych
Jak w takim razie wykorzystać wpisy na wizytówkach Google na czas świąt? Przede wszystkim dają Ci one możliwość zwrócenia uwagi klienta na to, na czym Ci najbardziej zależy. Jeśli prowadzisz sklep, może informacja o pakowaniu prezentów będzie wartościowa dla Twoich klientów? Albo wiadomość o super promocji? Albo artykuł na Twoim blogu, który co roku przed świętami robi rewolucję w internecie? Sam wiesz najlepiej. Pamiętaj również o dołączeniu atrakcyjnej grafiki do wpisu – jeden obraz, tysiąc słów.
Opinie
Recenzje Google o Twojej firmie powinieneś zbierać przez cały rok. Przed samymi świętami może już nie być na to czasu. Pozytywna reputacja na wizytówce Google, w połączeniu z angażującymi wpisami oraz ładnymi zdjęciami to naprawdę potężne narzędzie w przyciąganiu klientów. Więcej o pozyskiwaniu opinii Google w artykule Jak przestać się martwić negatywnymi opiniami Google i spokojnie prowadzić biznes? Poradnik
Podsumowanie
Wykorzystaj 4 powyższe składniki, a zobaczysz większe zaangażowanie Twoich klientów. Jeśli zrobisz to dobrze, wielu z nich nie będzie miało nawet potrzeby wchodzenia na Twoją stronę internetową. Po prostu chwycą za telefon lub staną u progu Twoje firmy. I o to właśnie chodzi – by ułatwiać drogę klientowi.
Grafika: Freepik
Myślę, że najwięcej można zyskać właśnie dzięki wpisom i poprzez nie reklamować świąteczną ofertę jaką mamy
@Marcin
Zgadza się – wpisy posiadają duży potencjał 🙂