Ile wizytówek Google może posiadać jedna firma? Poradnik

Ile wizytówek Google może założyć firma

Być albo nie być, jak mawiał klasyk. A jak już być obecnym ze swoją firmą w Mapach Google to ile razy? Jeśli 2 i więcej to w jakich sytuacjach? I na jakich warunkach? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

 

Jakość i dolary

Google stawia sprawę jasno. Mapy Google mają odzwierciedlać rzeczywistość, która Cię otacza. W szczególności, jeśli idzie o firmy. Spamowanie i tworzenie nieprawdziwych wizytówek jest be. I to bardzo. Użytkownicy Map Google (jak Ty i ja) nie lubimy być wprowadzani w błąd. Ba! Nikt nie lubi jechać lub dzwonić do znalezionej w Google’owych mapach firmy, która nie istnieje. Lub jest tylko wirtualną wydmuszką. Za takie działania obrywa się samemu Google – w pierwszej kolejności. W drugiej temu, który coś takiego spreparował.

Niezadowolony użytkownik po prostu nie otrzymuje tego, czego oczekiwał – wartościowych i rzetelnych informacji. Traci w związku z tym zaufanie do usług Google. I przestaje ich używać. Co oznacza ni mniej, ni więcej tyle, że nie kliknie lub nie zobaczy reklam serwowanych przez Google. Reklam, które Google monetyzuje i z których “żyje”. I tak po nitce do kłębka dochodzimy do prostej konkluzji – słaba jakość danych w Mapach to dla Google mniej pieniędzy i większe niezadowolenie użytkowników. Jednego i drugiego Google unika jak ognia. Dlatego wprowadza zasady i regulaminy…

 

Jedna lokalizacja – ile wizytówek Google?

Firma, która posiada jedną lokalizację (adres) może posiadać tylko jedną wizytówkę w Mapach Google. Dla przykładu – wyobraź sobie serwis samochodowy w Sieradzu na ul. Jana Pawła II pod numerem 10. Firma nazywa się np. Centrum Auto ABC  i posiada numer tel. 43 123 456 789. Jeździsz do niej wymieniać opony oraz olej. To jest właśnie pojedyncza lokalizacja, która kwalifikuje się do posiadania jednej wizytówki w Mapach Google.

 

Jedna lokalizacja i dwie wizytówki Google?

Właściciel wspomnianego przed chwilą serwisu samochodowego postanowił jednak rozwinąć biznesowe skrzydła. Rozszerza swoją działalność i tworzy nową markę. Od tej chwili pod tym samym adresem (ul. Jana Pawła II 10, Sieradz) będzie również realizował przeglądy techniczne w nowej stacji kontroli pojazdów. Stacja posiada:

  • swoją nazwę (np. Stacja Kontroli Pojazdów Perfect Condition)
  • unikalny numer telefonu (inny niż na wizytówce serwisu),
  • własną stronę internetową,
  • oddzielne wejście do firmy,
  • własne banery i szyld.

 

Znacznik na MapachW takim scenariuszu firma może posiadać pod jednym adresem dwie wizytówki Google… które nie zostaną usunięte. Dlaczego? Ponieważ dla klienta (i Google) są to realne i dwie oddzielne marki. Po prawej zainteresowany wjeżdża do firmy Centrum Auto ABC, a po lewej do stacji Perfect Condition. Jasna sytuacja.

Teraz pewnie sobie myślisz – a kiedy po tym samym adresem nie mogą działać dwie wizytówki Google? Spieszę zatem z odpowiedzią. Jeśli właściciel serwisu z historii powyżej doszedłby do wniosku, że w ramach prowadzonej działalności rozszerzy jedynie zakres usług o przeglądy techniczne, wówczas powinien on najzwyczajniej w świecie dodać kolejną kategorię (zakładka Informacje w panelu Google Moja Firma) na wizytówce Google. Zamiast zakładać drugą wizytówkę Google, która będzie posiadać te same dane teleadresowe, co serwis samochodowy.

 

Wiele oddziałów firmy oraz lokalizacji w Mapach Google

Firmy wielooddziałowe, jak np. Empik, Orlen czy Piotr i Paweł mogą posiadać tyle wizytówek w Mapach Google, ile mają swoich salonów, stacji czy sklepów. Po pierwsze to logiczne, a po drugie odzwierciedla rzeczywistość. Ważne! Nazwa firmy na wizytówce każdego z oddziałów musi być identyczna.

 

Liczba dopuszczalnych wizytówek pod jednym kontem Google

Jeśli zarządzasz wieloma wizytówkami w Mapach, pod Twoje konto Google może być podłączone maksymalnie 100 lokalizacji. Dotyczy to wizytówek na których jesteś oznaczony, jako właściciel. Z kolei zasada ta nie obowiązuje roli menedżera oraz zarządzania zbiorczego (firmami wielooddziałowymi).

 

Jeśli miałbyś zapamiętać tylko jedną rzecz z całego tego artykułu niech to będzie zasada, że wizytówka Google może być utworzona wyłącznie wtedy, gdy ma to pokrycie w rzeczywistości – firma realnie istnieje.

 

Grafika: Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wyświetla opinie na witrynach z Google Moja Firma

Na stronach internetowych utworzonych w panelu Google Moja Firma zaczęły pojawiać się opinie z wizytówek …

2 komentarze

  1. pytanie jak dodać kolejny punkt na mapie ? przy dodawaniu nowego z tą samą nazwą wskakuje edycja już istniejącego …

    • @hauer mateusz
      Google rozróżnia firmy przede wszystkim po numerze telefonu oraz (w mniejszym stopniu) po adresie. W kreatorze nowych lokalizacji Google Moja Firma po wpisaniu nazwy firmy, jeśli pojawi się już opublikowana wizytówka, nie należy na nią klikać, tylko kontynuować uzupełnianie danych nowej firmy w Google. Wówczas można będzie wykonać kolejne kroki i opublikować wizytówkę.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *