Google+ przestało istnieć w kwietniu tego roku. Jednak wiele funkcji z uśmierconego portalu społecznościowego pojawia się w nowej odsłonie na wizytówkach firm w Mapach Google. Tym razem stara-nowa funkcja umożliwia utworzenie krótkiego adresu URL przekierowującego na wizytówkę firmy w Google Maps. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak, gdzie i w jakim celu taki adres utworzyć.
Krótki adres firmy w Google – przeżyjmy to jeszcze raz
W czasach funkcjonowania wspomnianego G+ właściciele firm mogli utworzyć specjalny adres URL strony Google+ swojego biznesu. Wówczas, zamiast adresu zawierającego cyfry, np. plus.google.com/+12345678910 wyświetlała się spersonalizowana nazwa, np. plus.google.com/+HotelDlaPsówEszi. Ułatwiało to zapamiętanie samego adresu i wzmacniało świadomość marki.
Trzy miesiące temu Google wyłączył G+. Natomiast w tym tygodniu pojawiła się opcja dodania krótkiego adresu wizytówki Google w panelu Moja Firma. Skrót przenosi użytkownika na wizytówkę firmy w Mapach Google. Można go łatwo utworzyć i opublikować. A robi się to tak…
Tworzenie krótkiego adresu URL firmy w panelu Moja Firma
Większość działań na wizytówce Google, jako właściciel lub menedżer firmy, przeprowadzamy w panelu Moja Firma. Nie inaczej jest i tym razem.
1. Przejdź do zakładki Informacje.
2. Kliknij na ikonę ołówka w polu Dodaj krótką nazwę profilu:
3. Wpisz krótką nazwę firmy (strzałka nr 1) i kliknij Zastosuj (strzałka nr 2). Google utworzy także automatycznie sugerowaną nazwę dla Twojej firmy (strzałka A).
Parametry techniczne krótkiego adresu URL wizytówki Google
- skrót zaczyna się od g.page/
- przykładowy skrót g.page/hotel-eszi
- krótka nazwa musi składać się z minimum 5 liter (maksymalnie 32 litery),
- krótką nazwę możesz zmienić maksymalnie trzy raz w ciągu roku,
- krótki link przekierowuje na wizytówkę w Mapach (a nie na wyszukiwarkę) Google.
Jak i gdzie wykorzystać skrót do wizytówki Google
Krótka nazwa pozwala szybko przejść na firmową wizytówkę. Po jej wpisaniu od razu jesteś przeniesiony na profil Twojej firmy, bez konieczności wyszukiwania w Google i klikania gdziekolwiek.
Krótką nazwę możesz:
- przesłać w mailu do Twojego klienta,
- umieścić na Twojej stronie internetowej w zakładce kontaktowej,
- wydrukować na materiałach firmowych.
Funkcja jest nowa (w panelu Moja Firma) i dlatego niewiele osób utworzyło jeszcze krótkie nazwy. Warto się zatem pospieszyć, by zarezerwować sobie najbardziej atrakcyjne i spójne z marką nazwy.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by freestocks.org on Unsplash
Jeszcze nie wszystkie profile mają dostępną opcję nadania krótkiej nazwy. Zapewne zmieni się to w najbliższym czasie.
@FotoGuzik
Zgadza się.
S.
Niestety nie mam tej opcji w panelu…
@Łukasz
Spróbuj z innej przeglądarki, bądź aplikacji mobilnej. Możesz również dodać inne konto Google do wizytówki i sprawdzić z niego dostępność opcji krótkiego linku.
S.
Słabo mi się ten alias g.page podoba :/
Lepiej wykupić zwykłą domenę pl czy com i zrobić przekierowanie, znacznie lepiej to wygląda a koszt roczy 50zł.
No dobrze, wszystko pięknie, mam tą możliwość… ale czego nie wpiszę to zawsze mam info: ta nazwa jest niedostępna. Czyli, że wszystko już zajęte?? Dziękuję za info 🙂
@Marta
Tak, pojawienie się takiego komunikatu świadczy albo o tym, że nazwa jest już zajęta, albo nie może być zaakceptowana przez system. W takim wypadu należy wybrać inną nazwę.
S.