Google wprowadza zmiany w wyglądzie panelu Moja Firma. Metamorfozę przeszła zakładka ze stroną główną. Zobacz, jak teraz prezentuje się pierwsze strona w pulpicie sterującym wizytówkami Google.
Strona główna w Google Moja Firma ze zmianami
Jedyną zakładką, która przeszła zmiany jest ta podstawowa – czyli strona główna. Nowością jest jej górna część zawierająca:
- przycisk do dodania zdjęcia okładkowego,
- nazwę firmy,
- średnią ocen oraz liczbę opinii,
- przycisk do edycji informacji o firmie (jest to tak naprawdę skrót do zakładki Informacje),
- menu poziome w którym znalazło się kilka zakładek z menu po lewej stronie ekranu.
Wszystko co jest poniżej nowych funkcji wygląda, jak dotychczas. Należy jednak pamiętać, że kafelki na stronie głównej są dynamiczne. Oznacza to, że Google podsuwa Ci te informacje i zadania, które uważa że są istotne i wymagają Twojej uwagi (np. weryfikacja wizytówki).
Nowość wdrażana stopniowo
Standardowo, jak w przypadku znacznej większości nowości wprowadzanych przez firmę Google, tak i tutaj nowy wygląd zakładki głównej nie jest jeszcze dostępny dla wszystkich użytkowników. Mi udało się korzystać z nowej odsłony w Moja Firma tylko w przypadku świeżo zweryfikowanych wizytówek Google. Wszystkie pozostałe wyglądają po staremu. Jeszcze.
Czy kolejna zmiana jest potrzebna?
To pytanie zadaję sobie ja i wiele innych osób na co dzień związanych z obszarem firm lokalnych w Google. Zdanie “jedyna pewna rzecz w Google to zmiana” jest powtarzane, jak mantra. Z jednej strony miło jest widzieć, że usługa się rozwija i z czasem dostarcza coraz więcej wartości użytkownikom. Z drugiej zaś właściciele i menedżerowie lokalnych biznesów, nie wspominając o specjalistach ds. marketingu nie mają najzwyczajniej czasu na ciągłe śledzenie zmian. To z kolei powoduje, że czują się co chwilę zaskakiwani tym, co Google ostatnio wprowadził, a nie powiedział. W przypadku usługi Moja Firma to wręcz standard. Temat rzeka – poświęcę mu w przyszłości oddzielny wpis.
Jak wykorzystać nowe funkcje?
Pierwsze zastosowanie, które już wdrażam dla mojego Klienta, dotyczy usuwania duplikatów. W panelu Moja Firma funkcją dwie zweryfikowane wizytówki dla tego samego adresu. Różnią się jedynie liczbą opinii pozostawionych przez recenzentów. Nowy wygląd zakładki głównej umożliwia szybkie sprawdzenie na którą wizytówkę patrzymy. I usunięcie tej niechcianej. Bez konieczności wchodzenia w zakładkę opinie, czy przewijania strony.
Druga korzyść z przebudowanego interfejsu płynie z części zawierającej nazwę firmy, podsumowanie opinii oraz kategorie. Wizualnie przypomina to wygląd wizytówki na urządzeniach mobilnych. Umożliwia szybki podgląd oraz stanowi zachętę do działania nad tym elementem, który wymaga poprawy – np. błędna kategoria lub mała liczba opinii.
Co sądzisz o nowej zmianie? Napisz w komentarzu poniżej.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Farrel Nobel on Unsplash