Jak dodać nazwę firmy w innym języku do wizytówki Google? Poradnik

Wizytówka firmy w Mapach Google oprócz podstawowych danych teleadresowych, jak adres i numer telefonu, zawiera przede wszystkim nazwę. Do marca 2017 roku funkcjonował kreator Map Google. Pozwalał, między innymi, umieścić inne wersje nazwy firmy. Np. oficjalną (urzędową) oraz lokalną. Po zamknięciu kreatora, takie opcje zniknęły. Istnieje jednak sposób, by dodać inne wersje językowe nazwy Twojej firmy. Jak? Podpowiedzi poniżej.

 

Edycja wizytówki “na zewnątrz”, zamiast w panelu Moja Firma

W panelu Google Moja Firma w którym edytujesz z reguły informacje na temat Twojej firmy, nie opcji umożliwiającej umieszczenie innej wersji językowej dla nazwy biznesu. By to zrobić, musisz wykorzystać inny sposób. Taki, który Google zaprojektował dla użytkowników Google. Polega on na zasugerowaniu zmiany na wizytówce konkretnej firmy.

 

Działaj w wyszukiwarce Google, nie w Mapach!

Wszystkie kroki o których przeczytasz za chwilę, musisz zrealizować bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Nie w Mapach, nie w aplikacji mobilnej. Na komputerze, w wyszukiwarce Google – google.pl

 

Dodawanie nazwy firmy w innym języku – krok po kroku

Po pierwsze, do całej operacji musisz wykorzystać inne konto Google niż to, które jest aktualnie podłączone do wizytówki firmy w Mapach Google. W innym przypadku, nie zobaczysz przycisku do sugerowania zmian na wizytówce.

  1. Zaloguj się na konto Google accounts.google.com
  2. Wejdź na stronę www.google.pl
  3. Wpisz nazwę swojej firmy, a następnie kliknij w ustawienia i języki.
    4. Teraz wybierz język, w którym chcesz dodać nazwę Twojej firmy. W tym przypadku wybieram English (angielski) i klikam na Zapisz.|
    5. Następnie kliknij Suggest an edit (lub odpowiednik zdania “Zaproponuj zmianę” w ustawionym przed chwilą języku).
    6. Kliknij w nazwę firmy.
    7. Teraz wpisz nazwę w języku obcym i kliknij Wyślij (w danym języku).

    8. Zaznacz Popraw nazwę firmy.
    Gotowe. Twoja sugestia została przyjęta. Zostaniesz poinformowany mailowo o jej wyniku.

Powtarzając całą procedurę z wykorzystaniem innych języków, możesz zaproponować nazwę dla naprawdę wielu wersji. Pamiętaj jednak, że cały proces dotyczy jedynie sposobu na zaproponowanie tłumaczenia nazwy – nie ma gwarancji, że zostanie ona zatwierdzona.

Z opcji nazwy alternatywnej powinny skorzystać firmy, które prowadzą działalność obsługującą klientów z zagranicy.

 

Photo by ian dooley on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Rozmowa z pracownikiem Google

Jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem pomocy Google Moja Firma? Rady

Wizytówka firmy w Google jest darmowa. Mimo to, Google inwestuje środki by użytkownicy tej usługi …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *