Wizytówka Google dla lekarza? Czy może ją utworzyć? Wskazówki

Wizytówka Google dla lekarza

Czy niezależny lekarz może utworzyć wizytówkę w Mapach Google dla swojej praktyki? Jeśli przyjmuje pacjentów w kilku lokalizacjach to czy dla każdej z nich może utworzyć osobną wizytówkę Google? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te pytania wraz z opisem różnych scenariuszy.

 

Wizytówka Google dla indywidualnej praktyki lekarskiej

Odpowiadając krótko na pytanie w tytule – tak, lekarz może posiadać swoją wizytówkę w Mapach Google. Zasady dotyczące umieszczania firm i niezależnych specjalistów w Google dopuszczają takie rozwiązanie. W nazwie takiej wizytówki powinno znaleźć się tylko imię i nazwisko specjalisty z opcjonalnymi tytułami. Np.

Jan Kowalski

lub

dr n. med. Jan Kowalski

 

Wizytówka w Mapach Google dla indywidualnego specjalisty może posiadać ten sam adres, co przychodnia/klinika/szpital w którym on przyjmuje. Jednak powinna zawierać bezpośredni numer telefonu do tego specjalisty – zamiast ogólnego numeru do przychodni.

W polu adresu strony www powinien się znaleźć link do zakładki opisującego danego specjalistę na stronie internetowej przychodni. Na przykład: www.nazwaprzychodni.pl/lekarze/jan-kowalski

Kategorie – bardzo ważne

Kategoria na wizytówce przychodni powinna być inna niż na wizytówce konkretnego lekarza. Na przykład:

Przychodnia – kategoria Klinika stomatologiczna
Specjalista – kategoria Stomatolog dziecięcy

 

Lokalizacja w Mapach Google dla lekarza i jednocześnie właściciela swojego gabinetu

Jeśli dany specjalista jest jednocześnie właścicielem swojej organizacji, wówczas Google rekomenduje by połączyć takie wizytówki. Ma to zastosowanie w przypadku jednoosobowych gabinetów lekarskich, stomatologicznych czy np. fizjoterapeutycznych. Schemat nazwy na takiej wizytówce wygląda w takim wypadku tak:

Nazwa firm: Imię i nazwisko
Przykład: DentoMed: Jan Kowalski

 

Kilka wizytówek Google dla tej samej praktyki

Często niezależny specjalista, np. neurochirurg, dentysta, przyjmuje w różnych placówkach. Czy w takiej sytuacji może utworzyć wizytówkę dla każdego miejsca, w którym przyjmuje? Zgodnie z regulaminem tak. Musi jednak pamiętać o tym, by podać odpowiednie godziny i dni otwarcia dla każdej z wizytówek. Chodzi o to, by pacjent, który sprawdzi na wizytówce Google dostępność lekarza w wybranym terminie, faktycznie miał szansę tam go zastać. Abstrahując od kwestii rezerwacji wizyty.

Ważne – na wszystkich wizytówkach musi być ustawiona ta sama kategoria (specjalizacja).

 

Photo by Nino Liverani on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Rozmowa z pracownikiem Google

Jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem pomocy Google Moja Firma? Rady

Wizytówka firmy w Google jest darmowa. Mimo to, Google inwestuje środki by użytkownicy tej usługi …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *