Odpowiadaj (i edytuj odpowiedzi) na opinie Google wprost z wyszukiwarki – nowa funkcja

Opinie Google - odpowiedzi

Od teraz nie musisz już korzystać z panelu Google Moja Firma, aby odpowiedzieć na opinię klienta na wizytówce Twojej firmy. Możesz to zrobić bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda nowa funkcja i jak oszczędza Twój czas.

 

Odpowiedzi na opinie Google w grafie wiedzy

Google nieustannie majstruje przy swoich usługach. Nie inaczej jest z wizytówkami firm w Mapach Google. Niegdyś obszar zapomniany i niedoceniany przez Google, obecnie otrzymuje wiele aktualizacji i wsparcia.

Teraz Google wprowadza kolejne udogodnienie dla osób zarządzających lokalizacjami Google Moja Firma. Są to odpowiedzi na opinie klientów wprost z wyszukiwarki Google. W praktyce wygląda to tak:

Odpowiedzi na opinie Google w wyszukiwarce - zrzut ekranowy
Przycisk “Odpowiedz” umożliwia natychmiastowe umieszczenie treści przez osobę zarządzającą wizytówką Google.

 

W sekcji z opiniami możesz nie tylko odpowiadać, ale również edytować odpowiedzi opublikowane przez Ciebie wcześniej. Przycisk Edytuj pojawia się teraz pod recenzjami na które już udzieliłeś odpowiedzi:

Edycja odpowiedzi na recenzje Google w panelu wiedzy - zrzut ekranowy
Opcja edycji terści odpowiedzi również jest teraz dostępna bezpośrednio w wyszukiwarce Google.

 

Dwa warunki bezpośrednich odpowiedzi na opinie Google w panelu lokalnym

Wspomniane wcześniej przyciski Odpowiedz oraz Edytuj zobaczysz tylko po spełnieniu dwóch kryteriów. Pierwsze, oczywiste, to dostęp do samej wizytówki firmy w panelu Google Moja Firma. Mówiąc wprost, musisz być właścicielem lokalizacji Google lub jej menedżerem. Naturalnie sama wizytówka musi być zweryfikowana.

Drugi warunek – musisz być zalogowany na swoje konto Google. Jeśli posiadasz kilka kont Google na swoim komputerze, z których regularnie korzystasz, upewnij się, że jesteś zalogowany na to właściwe. Czyli takie, które figuruje, jako użytkownik na wizytówce Google w panelu Moja Firma.

 

Dlaczego Google wprowadza tę funkcję?

Powodów jest kilka. Pierwszy i oczywisty to ciągła zmiana i udoskonalanie produktu. Ta zasada dotyczy oczywiście nie tylko wizytówek Google. Innych produktów również. Po drugie, recenzje oraz treści tworzone przez użytkowników (tzw. UGC, user- generated content) są dla Google skarbem. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Lokalni Przewodnicy Google – kto to jest i jak ich wykorzystać w swojej firmie? Poradnik  w akapicie Dlaczego Google wprowadził program Lokalnych Przewodników Google?

Szereg działań podjętych przez Google w ostatnim czasie (licznik polubień recenzji, program lokalnych przewodników Google, czy np. automatyczne prośby o zrecenzowanie firmy na urządzeniu mobilnym, jeśli użytkownik został dostrzeżony przez algorytmy, że znajduje się aktualnie na terenie danej firmy lub niedawno go opuścił) powodują, że opinii Google jest więcej. O wieeele więcej. By ułatwić komunikację na linii firma – klient, dla osób zarządzających lokalizacjami w Mapach, Google udostępni. narzędzia. Na przykład aplikację mobilną Google Moja Firma, czy chociażby właśnie szybsze odpowiedzi bezpośrednio w wyszukiwarce Google.

 

Trendy dla wizytówek lokalnych Google

Google będzie w coraz większym stopniu ułatwiał kontakt z wizytówką od strony administracyjnej. Chodzi o to, by właściciel firmy lub osoba, która wizytówką zarządza, mogli szybko i bez niepotrzebnego wysiłku wprowadzać dane oraz budować wizerunek firmy w Google. Od września 2017 pojawia się uproszczony panel wizytówki w wynikach wyszukiwania. Nie inaczej jest z wpisami Moja Firma, które również utworzysz w grafie wiedzy.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Jeremy Yap on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Powiązane tematy w opiniach Google – nowa funkcja na wizytówkach

Na wizytówkach Google pojawiła się nowa opcja, wyświetlająca dominujące tematy w treściach opinii. Jej zadaniem …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *