Od teraz nie musisz już korzystać z panelu Google Moja Firma, aby odpowiedzieć na opinię klienta na wizytówce Twojej firmy. Możesz to zrobić bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda nowa funkcja i jak oszczędza Twój czas.
Odpowiedzi na opinie Google w grafie wiedzy
Google nieustannie majstruje przy swoich usługach. Nie inaczej jest z wizytówkami firm w Mapach Google. Niegdyś obszar zapomniany i niedoceniany przez Google, obecnie otrzymuje wiele aktualizacji i wsparcia.
Teraz Google wprowadza kolejne udogodnienie dla osób zarządzających lokalizacjami Google Moja Firma. Są to odpowiedzi na opinie klientów wprost z wyszukiwarki Google. W praktyce wygląda to tak:
W sekcji z opiniami możesz nie tylko odpowiadać, ale również edytować odpowiedzi opublikowane przez Ciebie wcześniej. Przycisk Edytuj pojawia się teraz pod recenzjami na które już udzieliłeś odpowiedzi:
Dwa warunki bezpośrednich odpowiedzi na opinie Google w panelu lokalnym
Wspomniane wcześniej przyciski Odpowiedz oraz Edytuj zobaczysz tylko po spełnieniu dwóch kryteriów. Pierwsze, oczywiste, to dostęp do samej wizytówki firmy w panelu Google Moja Firma. Mówiąc wprost, musisz być właścicielem lokalizacji Google lub jej menedżerem. Naturalnie sama wizytówka musi być zweryfikowana.
Drugi warunek – musisz być zalogowany na swoje konto Google. Jeśli posiadasz kilka kont Google na swoim komputerze, z których regularnie korzystasz, upewnij się, że jesteś zalogowany na to właściwe. Czyli takie, które figuruje, jako użytkownik na wizytówce Google w panelu Moja Firma.
Dlaczego Google wprowadza tę funkcję?
Powodów jest kilka. Pierwszy i oczywisty to ciągła zmiana i udoskonalanie produktu. Ta zasada dotyczy oczywiście nie tylko wizytówek Google. Innych produktów również. Po drugie, recenzje oraz treści tworzone przez użytkowników (tzw. UGC, user- generated content) są dla Google skarbem. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Lokalni Przewodnicy Google – kto to jest i jak ich wykorzystać w swojej firmie? Poradnik w akapicie Dlaczego Google wprowadził program Lokalnych Przewodników Google?
Szereg działań podjętych przez Google w ostatnim czasie (licznik polubień recenzji, program lokalnych przewodników Google, czy np. automatyczne prośby o zrecenzowanie firmy na urządzeniu mobilnym, jeśli użytkownik został dostrzeżony przez algorytmy, że znajduje się aktualnie na terenie danej firmy lub niedawno go opuścił) powodują, że opinii Google jest więcej. O wieeele więcej. By ułatwić komunikację na linii firma – klient, dla osób zarządzających lokalizacjami w Mapach, Google udostępni. narzędzia. Na przykład aplikację mobilną Google Moja Firma, czy chociażby właśnie szybsze odpowiedzi bezpośrednio w wyszukiwarce Google.
Trendy dla wizytówek lokalnych Google
Google będzie w coraz większym stopniu ułatwiał kontakt z wizytówką od strony administracyjnej. Chodzi o to, by właściciel firmy lub osoba, która wizytówką zarządza, mogli szybko i bez niepotrzebnego wysiłku wprowadzać dane oraz budować wizerunek firmy w Google. Od września 2017 pojawia się uproszczony panel wizytówki w wynikach wyszukiwania. Nie inaczej jest z wpisami Moja Firma, które również utworzysz w grafie wiedzy.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Jeremy Yap on Unsplash