Dlaczego Google wyświetla nieaktualny widok ulicy na wizytówce Twojej firmy?

Nieaktualny widok Street View - grafika okładkowa

Tytułowe pytanie pojawia się bardzo często wśród osób, które prowadzą wizytówkę swojej firmy w Google od dłuższego czasu. Jeszcze częściej to samo pytanie stawiają właściciele firm, którzy dopiero co założyli nową lokalizację w Mapach Google. Dlaczego zatem w przypadku wielu wizytówek Google pojawia się przypisana do nich miniatura z widokiem ulicy (Google Street View), która prowadzi do zdjęć okolicy sprzed kilku lat? Odpowiedź poniżej. Zapraszam do czytania.

 

Widok ulicy Google Street View przypisany do wizytówki firmy

Miniatura “zobacz z zewnątrz” prowadząca do widoku ulicy pojawia się na wizytówce Google w sytuacji, gdy firma znajduje się w sądziedztwie ulicy po której przejechał samochód Google (robiąc tym samym zdjęcia panoramiczne). Wówczas Google automatycznie łączy obraz z ulicy z wizytówką firmy. Drugi warunek, który musi być spełniony, to brak spaceru wirtualnego wykonanego po firmie (o tym w dalszej części artykułu). Poniżej przykłady z życia prezentujące widok Street View przypisany do wizytówki w wyszukiwarce oraz samych Mapach Google.

Wizytówka firmy w wyszukiwarce Google bez klasycznych zdjęć – tylko widok Street View:

Miniatura Street View na wizytówce Google

Ta sama wizytówka w Mapach Google:

Widok Street View na wizytówce firmy w Mapach Google

 

Wizytówka firmy w wyszukiwarce Google z co najmniej 1 zdjęciem klasycznym:

Miniatura Street View w wyszukiwarce  Google

Ta sama wizytówka w Mapach Google:

Miniatura Street View ze zdjaciami klasycznymi na wizytówce firmy

 

Miniatura z widokiem ulicy przypisana do konkretnej wizytówki firmy może być kłopotliwa w pewnych sytuacjach. Najczęściej tak się dzieje, gdy zdjęcia ulicy wykonane przez Google pochodzą sprzed paru lat. Budynek firmy i teren wokół mógł natomiast zostać przebudowany i odnowiony w tym czasie. Wówczas po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarkę, pojawi się nieatrakcyjny widok, który nie pokrywa się z rzeczywistością.

Poniżej przykład widoku Street View jednego z hoteli w Pabianicach uchwycony przez samochód Google w czerwcu 2012 roku:

A tak prezentuje się ten sam obiekt rok później w widoku ulicy Google:

Warstwa wizualna (zdjęcia, grafiki) jest szczególnie istotna w internecie właśnie w przypadku firm z branży horeca (hotele, restauracje, salony spa, beauty, itd.). Także w tych biznesach, gdzie klient “kupuje oczami”. Produkt lub usługę. Nie ma to znaczenia. Naturalnie, firmy dbające o swój wizerunek również będą dążyć do tego, by prezentować się z jak najlepszej strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce internetowej w Polsce, jaką jest Google.

 

Sposoby zmiany widoku Street View przypisanego do wizytówki Google

Pierwszym krokiem, który musisz zrealizować jest dodanie klasycznych zdjęć prezentujących Twoją firmę w panelu Google Moja Firma. Dzięki temu miniatura Street View nie zdominuje Twojej wizytówki. Będą wyświetlać się nowe zdjęcia oraz widok ulicy Google:
Miniatura Street View ze zdjęciem klasycznym a wizytówce firmy

 

Sposób bierny – czekanie na aktualizację zdjęć przez Google

W zależności od wielkości miasta lub miejscowości, jak i wewnętrznych planów firmy Google, widok ulicy jest co jakiś czas uaktualniany. Większe miejscowości (nie wszystkie ulice) bywają uaktualniane co rok. Mniejsze z kolei co kilka lat, jeśli w ogóle.

Publikacja zebranego przez Google materiału fotograficznego również trwa. Zdjęcia mogą być np. opublikowane po roku od ich wykonania. Wiele ciekawych informacji na temat samego Street View, jak i planów przejazdu samochodu Google z obiektywami na dachu znajdziesz na stronie Google Street View https://www.google.com/intl/pl/streetview/understand/

 

Sposób aktywny – wirtualny spacer po firmie

Drugim sposobem na zmianę zawartości Street View przypisanego do wizytówki w Google jest wykonanie wirtualnego spaceru po firmie. Zasada działania takiej prezentacji jest identyczna, jak widoku ulicy. Różnica polega jedynie na tym, że zamiast po ulicy, spacerujesz po firmie. Poniżej przykład prezentacji przypisanej do wizytówki Google:

Wirtualny spacer Google realizowany jest przez uprawnioną osobę – Rekomendowanego Fotografa Google (zobacz więcej informacji na http://3dtrip.pl/oferta/wirtualny-spacer-google). Po wykonaniu zdjęć panoramicznych w obiekcie firmy, wirtualny spacer jest opublikowany i oficjalnie podłączony do wizytówki w Mapach Google.

Poniżej przykłady miniatur prowadzących do widoku Street View po opublikowaniu wirtualnego spaceru po firmie.

Wyszukiwarka Google:

Wirtualny spacer Google na wizytówce hotelu Eszi

Mapy Google:

 

Podsumowanie

Nieaktualny widok ulicy pojawiający się na wizytówce firmy w Google może być drażniącym problemem. W szczególności, gdy zdjęcia zostały zrealizowane przed kilkoma laty, kiedy to budynek firmowy jeszcze nie istniał (wówczas użytkownik internetu widzi pusty plac porośnięty pokrzywami) lub obiekt nie przeszedł jeszcze remontu. Niezależnie od powodu, najskuteczniejszą metodą na modyfikację oraz finalną zmianę widoku Street View jest dodanie własnych fotografii do wizytówki. Zarówno klasycznych, jak i panoramicznych.

Jeśli masz pytanie dotyczące Google Street View na wizytówkach firm, napisz proszę w komentarzu poniżej.

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wyświetla opinie na witrynach z Google Moja Firma

Na stronach internetowych utworzonych w panelu Google Moja Firma zaczęły pojawiać się opinie z wizytówek …

6 komentarzy

  1. Ja mam wiekszy problem. Google zakwalifikowal ikone mojej firmy na “punkt widokowy”, zapewno spowodowane duza iloscia zdjec dodanych. I teraz firma nie pojawia sie w google przy normalnym przeszukiwaniu. Zglaszane kilkukrotnie, ale bez odzewu z google.

    • @Rajmund
      Czy wizytówka nie pojawia się po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarkę/Mapy Google? Czy chodzi o samą ikonę firmy, która miałaby się wyświetlać w Mapach Google bez wpisywania jakiejkolwiek frazy?

    • @Krzysztof
      Widok Street View wyświetla się nieadekwatnie do ulicy, ponieważ znacznik Państwa firmy ustawiony jest na ulicy Wandy zamiast Wyzwolenia. Należy poprawić lokalizację znacznika:
      1. Panel Google Moja Firma
      2. Zakładka Informacje
      3. Pole z adresem
      4. Na koniec należy przesunąć znacznik chwytając za niego.

      Seweryn

  2. Witam
    Zmieniałam parę miesięcy temu godziny otwarcia firmy. Po zalogowaniu do google moja firma zmiany są zaakceptowane i widoczne. Niestety przy próbie wyszukania firmy w wyszukiwarce google jak pojawią się wizytówka mojej firmya – godziny są stare nieaktualne. Dlaczego taks ię dzieje?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *