Nieparzyste są podobno bardziej owocne. Jednak patrząc na liczbę nowości i zmian w Mapach oraz wizytówkach Google w ubiegłym roku to 2018 rok jest wyjątkiem potwierdzającym tę regułę. Google wprowadził szereg nowych funkcji oraz usprawnił te istniejące. Podjął także decyzję o wyłączeniu Google+ w 2019 roku. Poniżej znajdziesz podsumowanie 2018 roku w usługach lokalnych Google oraz mojego Bloga.
Nowe funkcje na wizytówkach Google w 2018
Wideo
W styczniu Google wprowadził wideo na wizytówkach firm – długo oczekiwaną funkcjonalność. Patrząc na rosnącą popularność YouTube’a oraz wideo na Facebooku, czy chociażby Linkedin, obraz ruchomy jest najbardziej angażującym rodzajem treści. Szkoda by było nie wykorzystać tego potencjału – do takiego wniosku doszedł zapewne Google umożliwiając publikację filmów na wizytówkach Google.
Opis o firmie
Opis o firmie na wizytówkach Google występował kiedyś na stronach Google+. Później zniknął. W marcu 2018 Google przywrócił go do panelu Google Moja Firma. Więcej w artykule Google wprowadza opis o firmie na wizytówce Google Moja Firma. Znowu
Usługi
Dzięki wprowadzeniu zakładki z usługami na wizytówkach Google, właściciele lokalnych firm mogą w szczegółach przedstawić swoją ofertę. Wszystko, jak zwykle, wprowadzamy w panelu Moja Firma. Więcej we wpisie Zakładka z usługami na wizytówce Google – nowa funkcja!
Wizytówka Google z zaplanowaną datą otwarcia
Kolejna nowość to możliwość utworzenia i zweryfikowania wizytówki Google z zaplanowaną datą otwarcia w przyszłości. Ciekawa i przydatna funkcja dla tych, którzy chcą przyspieszyć widoczność swoich nowych lokalizacji Google. Szczegóły w artykule Jak dodać wizytówkę firmy w Google z zaplanowaną datą otwarcia w przyszłości? Nowość
Pisz sms-y z klientami poprzez wizytówkę Google
Pod koniec roku Google zaserwował ciekawą opcję pozwalającą użytkownikom wysłać z wizytówki Google wiadomość sms do firmy. Więcej w artykule Czat na wizytówce Google – nowa funkcja! Przykłady i konfiguracja
Statystyki
Statystyki wskazówek dojazdu poprawione
Google poprawił kilka istotnych elementów, jeśli chodzi o statystyki wskazówek dojazdu w panelu Moja Firma. Najważniejszy z nich to taki, że w końcu działają 🙂 Więcej we wpisie Statystyki dojazdu na wizytówce Google
Hasła, hasła, hasła…
Google prosi o coraz więcej informacji właścicieli wizytówek w panelu Moja Firma (data otwarcia, atrybuty, opis, usługi i produkty itd.). Z drugiej strony, dzieli się także swoimi danymi. Nowością są statystyki nt. haseł (fraz kluczowych) po których wyświetlana była wizytówka Google. Ciekawa opcja, przydatna podczas planowania kampanii płatnych oraz działań organicznych. Więcej przeczytasz we wpisie Hasła w statystykach wizytówki Google – nowa, przydatna funkcja!
Wyszukiwania według marki na wizytówce Google
W statystykach panelu Moja Firma pojawiła się taka opcja w październiku 2018 roku. Dotyczy sytuacji, w której wizytówka Twojej firmy pojawia się podczas gdy użytkownik szuka innej marki w Google. Szczegóły tutaj: Wyszukiwania według marki – nowy rodzaj statystyk na wizytówce Google
Opinie
Recenzent otrzyma powiadomienie o odpowiedzi właściciela
Każda osoba, która wystawiła opinię na wizytówce firmy w Google, dostanie powiadomienie o tym, że właściciel udzielił na nią odpowiedzi. Szczegóły w artykule Google poinformuje autorów opinii o odpowiedzi właściciela – nowa funkcja
Wpisy
Wideo we wpisach
Na początku we wpisach można było umieszczać tylko grafiki, później dołączyły także obrazy ruchome. Wskazówki i parametry znajdziesz w poście Google wprowadza wideo do wpisów na wizytówkach lokalnych firm
Wpisy konkurencji
W panelu Moja Firma pojawiły się wpisy z wizytówek firm konkurencyjnych – wszystko po to, by zachęcić właściciela do częstszego publikowania własnych postów. Więcej w Google pokaże Ci wpisy Twojej konkurencji w panelu Moja Firma. Nowość!
Oferta we wpisach
Dzięki wprowadzeniu zakładki z usługami na wizytówkach Google, właściciele lokalnych firm mogą w szczegółach przedstawić swoją ofertę. Wszystko, jak zwykle, wprowadzamy w panelu Moja Firma. Więcej we wpisie Zakładka z usługami na wizytówce Google – nowa funkcja!
Produkty we wpisach
Jeśli prowadzisz sklep, to definitywnie powinieneś wykorzystywać tę funkcję. We wpisach możesz także promować pozycje ze swojej oferty. Opis i sposób tworzenia wpisów z produktami znajdziesz w Produkt – nowy typ wpisów na wizytówkach Google. Poradnik
Statystyki wpisów Google Moja Firma
W zakładce przeznaczonej do tworzenia wpisów Google Moja Firma pojawiły się statystyki już opublikowanych postów. Szybko sprawdzisz skuteczność wpisów za ostatni tydzień oraz 28 dni. Szczegóły dostępne w artykule Google wprowadza nowe statystyki dla wpisów na wizytówce i odświeża wygląd grafów
Blog Pierwszy na Mapie w 2018 roku
Minęły 3 lata odkąd prowadzę Bloga. Cieszę się niezmiernie, że mogę regularnie dzielić się wiedzą i nowościami z lokalnego światka Google. Poprzedni rok to przede wszystkim praca nad tym, by co tydzień publikować na Blogu merytoryczną i pomocną treść z zakresu wizytówek Google… co nie zawsze jest łatwe (naturalnie do pogodzenia zadania prywatne i zawodowe). Jednak w Google dzieje się na tyle dużo, co widać po powyższym podsumowaniu, że tematów na pewno nie brakuje 🙂
Poradniki wideo
W połowie roku wprowadziłem, również cotygodniowe, poradniki wideo. Taki przekaz, jak widzę, cieszy się popularnością i zamierzam go kontynuować.
Grupa na Facebooku
Na Facebooku utworzyłem także zamkniętą grupę, w której udzielam bezpośredniej pomocy oraz publikuję artykuły z Bloga. Jeśli jeszcze do niej nie do dołączyłeś, koniecznie to zrób 🙂
Poprzedni rok będę wspominał jako ciekawy i intensywny – zarówno w temacie wizytówek i jaki i samego Bloga. Plany na 2019 są ambitne o czym już wkrótce 🙂
Śledź bloga Pierwszy na Mapie, by regularnie otrzymywać darmowe treści, ułatwiające prowadzenie wizytówek Google.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Praveesh Palakeel on Unsplash