Google wprowadził w tym tygodniu do panelu zarządzającego lokalizacjami w Mapach Google nową funkcję – wpisy Google Moja Firma. Pozwala ona na publikację krótkich treści wraz ze zdjęciem i przyciskiem nawiązującym do podjęcia działania – na wizytówce lokalnej firmy w Google. Jak dodać taki wpis na wizytówce Twojej firmy oraz co oznacza kolejna nowość od Google dla lokalnych biznesów? Zapraszam do lektury.
Wpisy Google Moja Firma – przykłady, opis i parametry
W kwietniu pisałem o testach, jakie Google prowadził w odniesieniu do wpisów bezpośrednio na wizytówkach Google. W tym tygodniu nowa funkcja przeszła z fazy testowej do pełnowymiarowej usługi dostępnej na wizytówkach Google… na całym świecie. Poniżej przykład takiego wpisu w lokalnym panelu wiedzy (Google Knowledge Graph) na wizytówce lokalnej.
W wyszukiwarce Google:
Na urządzeniu mobilnym (smartfon):
Co więcej, wraz z nową usługą pojawiła się także dodatkowa zakładka w panelu wiedzy wizytówek Google – WPISY – obok niedawno wprowadzonej zakładki OPINIE:
Parametry
- wpisy mogą mieć od 100 do 300 słów,
- wpis będzie widoczny przez tydzień od publikacji,
- maksymalnie 10 wpisów będzie widocznych w formie przewijanego w poziomie paska – znanego z wiadomości Google,
- starsze wpisy mogą być przeglądane poprzez zakładkę Wpisy na wizytówce firmy,
- wpisy typu Wydarzenie nie posiadają tygodniowego ograniczenia widoczności.
- wpisy mogą być udostępniane dalej przez Facebooka, Twittera, Google+ oraz E-mail. Dostępny jest również indywidualny link każdego wpisu (u mnie jeszcze nie działał).
Jak dodać wpis na wizytówce Google? Poradnik
- Zaloguj się do panelu Google Moja Firma Twojej wizytówki: https://www.google.pl/intl/pl/business/
- Na stronie głównej w sekcji wpisy, kliknij na UTWÓRZ POSTA (strzałka nr 1). Alternatywnie możesz przejść do zakładki Wpisy w menu po lewej stronie ekranu (strzałka nr 2).
- Następnie dodaj zdjęcie (strzałka nr 1), uzupełnij tekst (strzałka nr 2), zaznacz Dodaj przycisk – opcjonalnie – (strzałka nr 3) i wybierz jedną z opcji według własnych preferencji. Na koniec kliknij na PODGLĄD (strzałka nr 4).
- Na koniec sprawdź, czy wszystko się zgadza i kliknij OPUBLIKUJ.
- Gotowe!
Co oznacza nowa funkcja dla lokalnych, polskich firm?
O ile niedawno wprowadzony kreator strony www w panelu Google Moja Firma https://www.pierwszynamapie.pl/kreator-strony-www-google-moja-firma/ celuje w konkretną grupę odbiorców (kraje rozwijające się oraz lokalne firmy bez strony internetowej), o tyle funkcja Wpisy skierowane jest do wszystkich lokalnych firm. Jej zadaniem jest przyciągnąć właścicieli i menedżerów wizytówek Google do publikacji treści w panelu Google Moja Firma. Facebook wiedzie prym wśród lokalnych firm, które niejednokrotnie nie posiadając strony www oraz wiedzy na temat działań on-line, bez problemów publikują nowe zdjęcia, filmy oraz wpisy tekstowe na swoich fanpagach. Jest to treść do której Google nie ma dostępu – stąd (spóźnione) wprowadzenie własnej platformy do mikro blogowania.
Celem głównym Google jest zachęcenie właścicieli firm do częstszego odwiedzania panelu Google Moja Firma. Wyższa częstotliwość oraz prostsza interakcja z narzędziami Google daje Google wiele możliwości – po stronie indeksowanych treści jak i monetyzacji (np. płatna reklama Google Adwords).
Sama usługa jest bardzo ciekawa i wróżę jej duży potencjał. Daje niemałą widoczność oraz wiele narzędzi do interakcji z potencjalnym klientem (przejście do strony, wydarzenie, rejestracja, rezerwacja itd.). Dodatkowo, atrakcyjnie wizualnie grafiki oraz perswazyjne teksty mogą w ciągu kilku sekund przekonać użytkownika wyszukiwarki Google, aby np. przeszedł na Twoją stronę internetową.
Podsumowanie
Nowa opcja wpisów Google Moja Firma zapowiada się naprawdę ciekawie. Posiada przejrzysty i prosty sposób na publikację treści firmowych – coś, na co użytkownicy lokalnych wizytówek Google czekali od dawna. Prawdopodobnie zobaczymy jeszcze nowe opcje na wpisach Google w niedalekiej przyszłości (publikacja na stronach z kreatora Google Moja Firma?). Pozostaje jeszcze wiele pytań – np. czy dostępne będą statystyki oraz zamieszczanie materiałów wideo. Warto jednak przetestować nową funkcję w swojej firmie już teraz oraz… śledzić jej rozwój.
Grafika: Flaticon
To prawda, Wpisy są bardzo ciekawą funkcją 🙂 Podobno nie są one jednak dostępne we wszystkich kategoriach – np. hotele nie mogą ich póki co publikować.
@Mateusz
Dziękuję za pozostawienie komentarza. Też tak słyszałem. Co ciekawe, na wizytówce Google której jestem menedżerem opcja wpisów jest dostępna, z kolei właściciel wizytówki takiej możliwości nie ma (branża hotelarska). Google przygotował specjalny formularz, który pozwala wysłać prośbę o aktywację wpisów w panelu Google Moja Firma: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScyumxNIUQFvNSvkNpEw_HTPQen_U1Yyq4lMiBpE8dH91QARA/viewform
Pozdrawiam,
Seweryn
Myślałem, że to będzie połączenie G+ z wizytówką, ale chyba jednak nie. Albo coś źle robię. Niestety mogę jedynie udostępnić na prywatnym koncie G+ a nie firmowym i na odwrót też chyba nie działa a szkoda. Podejrzewam, że jedynym rozwiązaniem jest ręczne wklejanie linków?
@Radek
Google+ jest coraz dalej od wizytówek Google (więcej informacji we wpisie https://www.pierwszynamapie.pl/jak-utworzyc-strone-google-plus). Tak, jeśli chcesz udostępnić zdjęcie/tekst/linki na G+ to należy to zrobić ręcznie – nie ma automatycznie publikacji poprzez Wpisy Google Moja Firma.
Pozdrawiam,
Seweryn
W zasadzie to jest powrót do “starego” – kiedyś Google wyświetlało w ten sposób wpisy z G+ Mam nadzieję, że nie zlikwidują tego za jakiś czas. Niestety na googlowej wizytówce pensjonatu nie mam tej opcji (na innych branżach mam) – wypróbowałem ten link ze zgłoszeniem – ciekawe czy zadziała 😉
@Adam
Dzięki za komentarz. Tak, Google namieszało swego czasu mocno integrując G+ z wizytówkami. Nowe “Wpisy” mają za zadanie z powrotem zachęcić właścicieli firm do publikowania treści na wizytówkach Google (i odciągnąć od Facebooka jednocześnie :)).
Seweryn