To już powoli standard. Wraz z kolejnym tygodniem, Google wprowadza kolejną nowość w obszarze wizytówek firm w swoich Mapach. Tym razem jest to coś dużego. Naprawdę dużego! Mianowicie całkowicie nowy panel (i program) dla agencji, który pozwala zarządzać wieloma lokalizacjami w Mapach Google.
Panel Moja Firma dla agencji – co oferuje?
Na swoim blogu Google chwali się, że dzięki nowemu panelowi, agencje i partnerzy będą mogli zrealizować następujące działania:
- zarządzać wszystkimi lokalizacjami (wizytówkami) z poziomu jednego konta. Oznacza to, że zarejestrowane agencje będą mogły administrować nawet tysiącami wizytówek. Obecnie, jedno konto Google nie może być właścicielem więcej, niż 100 wizytówek. Nowy program dla agencji, wraz ze swoim panelem znosi to ograniczenie. Na szczęście.
- wysyłać i odbierać zaproszenia do zarządzania wizytówkami. Jak obiecuje Google, nowy panel ma pozwolić na wysyłanie próśb oraz ich otrzymywanie bezpośrednio w panelu Google Moja Firma. Jest to bardzo duże ułatwienie dla osób, które zarządzają wieloma wizytówkami. Z poziomu jednego konta oraz interfejsu, właściciel organizacji będzie miał opcję, aby dołączyć swój profil konta Google do innych wizytówek.
- zarządzać grupami lokalizacji. By móc zarządzać wizytówką firmy, jako agencja, najpierw trzeba uzyskać do niej dostęp. Dzieje się to na dwa sposoby. Pierwszy, poprzez wysłanie przez agencję prośby o dostęp do wizytówki klienta poprzez grupę lokalizacji. Drugi, poprzez wysłanie zaproszenia do agencji (a właściwie do grupy lokalizacji agencji) przez klienta do zarządzania wizytówką.
- zarządzać użytkownikami – agencje będą mogły zarządzać swoimi zespołami nadając im odpowiedni poziomu dostępu do poszczególnych grup lokalizacji. Powinno to, przynajmniej w teorii, przyśpieszyć cały proces nadawania uprawnień do wielu wizytówek.
- wyszukiwać wizytówki – nowy panel dedykowany agencjom ma również posiadać funkcję wyszukiwarki lokalizacji. Ma ona pozwalać na odnajdywania interesującej nas wizytówki na poziomie całego konta, jak i wybranej grupy lokalizacji.
Nowy panel Google Moja Firma dla agencji jest też tak naprawdę początkiem bardziej ścisłej współpracy na polu wizytówek Google. Pomiędzy Google, a agencjami rzecz jasna. Od kilku dobrych lat Google współpracuje już z firmami i indywidualnymi specjalistami w podobny sposób w zakresie Google AdWords – poprzez programy Google Partners oraz Premier Google Partners.
Jedną z zalet dla agencji, które zarejestrują swoje firmy na liście partnerów Google Moja Firma ma być dedykowane wsparcie techniczne (możliwość porozmawiania z żywym człowiekiem oddelegowanym do obsługi agencji). Drugim argumentem płynącym z Google jest zamieszczenie informacji o agencji na oficjalnej liście partnerów Google.
Rejestracji agencji możesz dokonać na tej stronie https://business.google.com/agencysignup. Więcej szczegółowych informacji w temacie programu Moja Firma dla agencji znajdziesz na stronie https://support.google.com/business/answer/7353903?hl=pl&ref_topic=7670699