Zaangażowanie Google w temat wizytówek i Map widać bardzo wyraźnie. W ubiegłym roku nowe funkcje pojawiały się raz na miesiąc. Może dwa lub nawet rzadziej. A teraz? Obecnie nie ma tygodnia, aby Google nie zaskoczył nowością. Przed kilkoma dniami w panelu Google Moja Firma pojawił się nowy typ wpisów dotyczący produktu. Poniżej znajdziesz przykłady i dokładny opis, jak możesz taki post przygotować.
Wpis Google Moja Firma dedykowany produktowi
Dwa tygodnie temu pisałem o nowym typie wpisów, pozwalających utworzyć ofertę. Google kontynuuje rozwój postów na wizytówkach. Tym razem wprowadza wpisy poświęcone promowaniu produktu. A tak wyglądają one w praktyce.
Wyszukiwarka Google (panel wiedzy):
Wyszukiwarka Google – po kliknięciu we wpis:
Wizytówka w Mapach Google z wpisem produktowym:
Wizytówka w Mapach Google – po kliknięciu we wpis:
Wpisy nowego typu otrzymały nawet oddzielną zakładkę na wizytówce, na urządzeniach mobilnych:
Jak utworzyć wpisy produktowe na wizytówce Google?
Tworzenie wpisu dla produktu jest proste. Zasada działania jest w zasadzie identyczna, jak dla zwykłego wpisu. Poniżej znajdziesz wskazówki krok po kroku.
- Kliknij w zakładkę Wpisy (1), naciśnij ikonę tworzenia nowego postu (2) i zaznacz Produkt (3).
- Teraz dodaj film lub zdjęcie (1) oraz nazwę produktu (2). Następnie wpisz cenę lub jeśli produkt występuje w kilku wariantach zaznacz przycisk zakresu cen (3) i podaj “widełki” w złotówkach (4). W kolejnym kroku uzupełnij opis (5) i zaznacz opcję przycisku (6).Na koniec wklej bezpośredni link do strony, gdzie klient możezakupić oferowany produkt (7) i udostępnij wpis klikając na OPUBLIKUJ (8). Przed opublikowaniem możesz jeszcze sprawdzić, jak finalnie będzie wyglądał Twój post – w tym celu kliknij na PODGLĄD.
Podsumowanie
Google wrzucił nie piąty, nie szósty, a siódmy bieg jeśli idzie o nowości w usłudze wizytówek lokalnych biznesów. Pokazuje to wyraźnie, że przestrzeń lokalna jest dla Google niezwykle istotna. W innym przypadku nie inwestowałby tyle środków w jej rozwój. Facebook zrobił swoje. Zagarnął do siebie wiele, niejednokrotnie bardzo małych, lokalnych firm. Opisana powyżej nowa opcja, podobnie jak poprzednie i zapewne kolejne mają za zadanie uaktrakcyjnić usługi Google w oczach właścicieli i managerów sklepów, salonów i firm usługowych. Jednocześnie też zbudować zaufanie, które Google skutecznie (na własne życzenie) tracił na przestrzeni kilku ostatnich lat. Nowości i usprawnienia powodują, że robi się naprawdę ciekawie.
Photo by Tim Wright on Unsplash
Panie Sewerynie, nie wiem dlaczego ja tej opcji nie mam, moge utworzyć jedynie zwykły wpis 🙁
w miejscu gdzie powinien być wybór wpisów mam tekst: nie masz pomysłu? obejrzyj przykładowe wpisy. i za cholere nie można tego wyłączyć
@Dariusz
Nowe funkcje w usługach Google (nie tylko w wizytówkach) są wprowadzane stopniowo i nie u wszystkich użytkowników są dostępne od razu. Sugeruję sprawdzić za kilka dni, alternatywnie zalogować się do panelu Google Moja Firma w innej przeglądarce lub nadać rolę na wizytówce innemu użytkownikowi i sprawdzić z poziomu jego konta. Czasami pomaga.
Pozdrawiam
S.
Dzień dobry Sewerynie. Miałes rację, nadałem ojcu rolę menedżera i on może wstawiać produkty. Z innej przeglądarki nie dało rady, ale i tak sukces. Dziekuję
@Dariusz
Świetnie.
S.