Produkt – nowy typ wpisów na wizytówkach Google. Poradnik

Nowa opcja pozwala promować produkt na wizytówce Google w formie wpisu

Zaangażowanie Google w temat wizytówek i Map widać bardzo wyraźnie. W ubiegłym roku nowe funkcje pojawiały się raz na miesiąc. Może dwa lub nawet rzadziej. A teraz? Obecnie nie ma tygodnia, aby Google nie zaskoczył nowością. Przed kilkoma dniami w panelu Google Moja Firma pojawił się nowy typ wpisów dotyczący produktu. Poniżej znajdziesz przykłady i dokładny opis, jak możesz taki post przygotować.

 

Wpis Google Moja Firma dedykowany produktowi

Dwa tygodnie temu pisałem o nowym typie wpisów, pozwalających utworzyć ofertęGoogle kontynuuje rozwój postów na wizytówkach. Tym razem wprowadza wpisy poświęcone promowaniu produktu. A tak wyglądają one w praktyce.

Wyszukiwarka Google (panel wiedzy):

 

Wyszukiwarka Google – po kliknięciu we wpis:

Wizytówka w Mapach Google z wpisem produktowym:

Wizytówka w Mapach Google – po kliknięciu we wpis:

Wpisy nowego typu otrzymały nawet oddzielną zakładkę na wizytówce, na urządzeniach mobilnych:

Jak utworzyć wpisy produktowe na wizytówce Google?

Tworzenie wpisu dla produktu jest proste. Zasada działania jest w zasadzie identyczna, jak dla zwykłego wpisu. Poniżej znajdziesz wskazówki krok po kroku.

  1. Kliknij w zakładkę Wpisy (1), naciśnij ikonę tworzenia nowego postu (2) i zaznacz Produkt (3).

  1. Teraz dodaj film lub zdjęcie (1) oraz nazwę produktu (2). Następnie wpisz cenę lub jeśli produkt występuje w kilku wariantach zaznacz przycisk zakresu cen (3) i podaj “widełki” w złotówkach (4). W kolejnym kroku uzupełnij opis (5) i zaznacz opcję przycisku (6).Na koniec wklej bezpośredni link do strony, gdzie klient możezakupić oferowany produkt (7) i udostępnij wpis klikając na OPUBLIKUJ (8). Przed opublikowaniem możesz jeszcze sprawdzić, jak finalnie będzie wyglądał Twój post – w tym celu kliknij na PODGLĄD.

Podsumowanie

Google wrzucił nie piąty, nie szósty, a siódmy bieg jeśli idzie o nowości w usłudze wizytówek lokalnych biznesów. Pokazuje to wyraźnie, że przestrzeń lokalna jest dla Google niezwykle istotna. W innym przypadku nie inwestowałby tyle środków w jej rozwój. Facebook zrobił swoje. Zagarnął do siebie wiele, niejednokrotnie bardzo małych, lokalnych firm. Opisana powyżej nowa opcja, podobnie jak poprzednie i zapewne kolejne mają za zadanie uaktrakcyjnić usługi Google w oczach właścicieli i managerów sklepów, salonów i firm usługowych. Jednocześnie też zbudować zaufanie, które Google skutecznie (na własne życzenie) tracił na przestrzeni kilku ostatnich lat. Nowości i usprawnienia powodują, że robi się naprawdę ciekawie.

 

Photo by Tim Wright on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

5 komentarzy

  1. Panie Sewerynie, nie wiem dlaczego ja tej opcji nie mam, moge utworzyć jedynie zwykły wpis 🙁

    • w miejscu gdzie powinien być wybór wpisów mam tekst: nie masz pomysłu? obejrzyj przykładowe wpisy. i za cholere nie można tego wyłączyć

    • @Dariusz
      Nowe funkcje w usługach Google (nie tylko w wizytówkach) są wprowadzane stopniowo i nie u wszystkich użytkowników są dostępne od razu. Sugeruję sprawdzić za kilka dni, alternatywnie zalogować się do panelu Google Moja Firma w innej przeglądarce lub nadać rolę na wizytówce innemu użytkownikowi i sprawdzić z poziomu jego konta. Czasami pomaga.

      Pozdrawiam
      S.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *