Podstawowa zasada Internetu o której zapomina większość (lokalnych) firm

Podstawowa zasada Internetu

Zapomnij przynajmniej raz o rocznicy ślubu, a Twoja żona sprawi, że będziesz o tym pamiętał do końca życia. Pomiń spłatę raty kredytu, a Twój bank szybko wybije Ci to z głowy. Zastanawiasz się, co to ma wspólnego z Twoją firmą? Wbrew pozorom, bardzo dużo. Dziś o podstawowej zasadzie internetu.

 

Twoja firma i Internet

Ty i ja się zmieniamy. Nasze firmy się zmieniają. Ewoluują. To naturalny proces. Wpisany w życie każdego, kto chce się rozwijać. Małego tego, tempo tych transformacji znacznie wzrosło w ostatnich latach. Wystarczy, że porównasz działanie firmy np. w latach 80-tych oraz dziś. Kiedyś nie było internetu. Nie było takiego obiegu informacji. Nie było takich możliwości oraz… wyzwań, jakie stworzył Internet!

W erze przedinternetowej niezadowolony klient mógł podzielić swoje niezadowolenie co najwyżej z rodziną oraz gronem znajomych. I to tym najbliższym. A dzisiaj? Dzisiaj o tym fakcie dowie się “cały świat” – na Facebooku, na wizytówce Google, czy chociażby na forum internetowym.

W czasach bez Internetu imprezy firmowe kończyły się na dwa sposoby. Dobrymi lub złymi wspomnieniami. Dzisiaj nie kończą się w ogóle. Żyją swoim drugim życiem w formie zdjęć i filmów – na Facebooku i YouTubie. Czasami przez wiele lat.    

 

Podstawowa zasada Internetu

Podstawowa zasada Internetu głosi, że to co raz do niego wpada, już nigdy nie znika. W dużej mierze dotyczy to sfery prywatnej każdego z nas. Jednak jeśli się nad tym głębiej zastanowisz, szybko dojdziesz do wniosku, że wspomniana zasada ma ogromne znaczenie w prowadzeniu firmy. Nie tylko lokalnej. Każdej!

 

Spójność i wizerunek Twojej firmy

Wciel się teraz w rolę Twojego klienta. Znajdujesz firmę lokalną w internecie z usług której chcesz skorzystać. Na jej stronie internetowej widzisz inne dane teleadresowe oraz zakres usług, niż na wizytówkach internetowych. W Panoramie Firm inny adres, na fanpage’u inny adres. Godziny otwarcia również się różnią. Jesteś klientem, a nie wyrocznią. Skąd masz wiedzieć pod jaki adres jechać lub która informacja o godzinach funkcjonowania firmy jest aktualna? To jest właśnie spójność.

Osoba poszukująca usługi, bądź produktu w Internecie nie będzie robiła dochodzenia. Bo po co? Znajdzie firmę konkurencyjną do Twojej, która jasno komunikuje jak się nazywa, gdzie jest, co robi i do której godziny jest otwarta. Każdy zdrowy organizm broni się przed niepotrzebną pracą. Twój klient w szczególności.

Wyobraź sobie teraz, że chcesz kupić używany samochód. Znajdujesz w Internecie firmę, która pośredniczy w sprzedaży takich pojazdów. Ponieważ na inwestycję masz przeznaczone kilkadziesiąt tysięcy złotych, chcesz dokonać dobrego wyboru. Dobrego, czyli nabyć samochód, który jest w dobrym stanie technicznym i posiada realną i udokumentowaną historię.

Sprawdzanie opinii o firmie w internecieW pierwszej kolejności jednak, chcesz dowiedzieć się czegoś o samym sprzedawcy. Czy jest rzetelny? Od kiedy działa na rynku? Jakie ma opinie? Wpisujesz nazwę jego firmy w wyszukiwarkę Google. Znajdujesz opinie na forach i wizytówkach internetowych. Recenzje pochodzą sprzed 5 i 2 lat. Są też takie wystawione kilka miesięcy temu. Większość pozytywnych. Co ciekawe, na negatywne firma odpowiedziała na forum 5 lat temu. Odniosła się w merytoryczny sposób na zarzuty klienta. Zaprosiła go również do kontaktu telefonicznego w celu wyprostowania sprawy. W ten sposób przez ostatnich 5 lat, dzięki między innymi takim wpisom na forach, dała się poznać, jako sprzedawca samochodów który nie chowa głowy w piasek. Gdy coś nie zagra. I to jest właśnie wizerunek firmy w Internecie.

 

Podsumowanie

Pamiętaj, że wszystko co zamieściłeś kiedykolwiek, jako firma w Internecie, nadal tam jest. Zdjęcia, filmy, komentarze, wpisy na portalach społecznościowych, odpowiedzi na opinie, nagrania audio. Wszystko! Łącznie z Twoimi poprzednimi firmami. Podstawowa zasada internetu może pracować dla Ciebie lub przeciwko Tobie. Ty decydujesz. Proszę Cię tylko o jedno – rób to świadomie.

 

Grafika: Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *