Jeśli widzisz w Google wizytówkę swojego biznesu i zastanawiasz się jak ona się tam znalazła to ten artykuł jest dla Ciebie. Poniżej znajdziesz odpowiedź na pytanie kto założył wizytówkę Twojej firmy. Oraz dlaczego nie masz do niej dostępu i jak to naprawić. Poloneza czas zacząć.
Panorama Firm
Wiele firm lokalnych w Polsce, działających od dłuższego czasu (szczególnie te utworzone w latach 90-tych), na pewnym etapie swojego rozwoju nawiązywało współpracę z Panoramą Firm. Wizytówka w tym serwisie była niejednokrotnie podstawową “stroną internetową” firmy. Wyświetlała się również najwyżej w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu nazwy danego podmiotu.
Niewiele osób jednak wie, że wykupując kilka lat temu płatną wizytówkę w Panoramie Firm, tworzona była również automatycznie wizytówka w Mapach Google. Zmieniło się to (na szczęście). Jednak wcześniej założone lokalizacje w Google z reguły do dzisiaj tam istnieją! I straszą. Wyglądają na porzucone i zaniedbane. I na takie nad którymi nikt nie pracuje – brak zdjęć, brak logo, nieaktualne dane kontaktowe itd.
Jeśli widzisz taką wizytówkę i reprezentuje ona Twoją firmę, zweryfikuj ją! Podłącz pod swoje konto Google, uzupełnij, zacznij pozyskiwać opinie od realnych klientów.
Jeśli chcesz założyć nową wizytówkę, a współpracowałeś kiedyś z Panoramą Firm – stop! Najpierw wpisz w Mapach Google nazwę Twojej firmy oraz jej obecny adres. Jeśli znajdziesz wizytówkę, przejmij ją. Powtórz również wyszukiwanie dla poprzednich adresów Twojego biznesu.
Użytkownik Map Google
Byłeś ostatnio w restauracji i miałeś przy sobie telefon? Jeśli tak, to zauważyłeś, że aplikacja Map Google wysyła powiadomienie. Dużo powiadomień. Dodaj zdjęcie, dodaj film, dodaj atrybuty do wizytówki, dodaj recenzję i… dodaj brakujące miejsce. Tak, każdy użytkownik Map, zalogowany na swoje konto Google ma możliwość zgłoszenia nowej wizytówki. Podobnie, jak w przypadku lokalizacji tworzonych przez Panoramę Firm, tak założona wizytówka w Mapach Google jest niezweryfikowana.
Jeśli wizytówka dotyczy Twojej firmy, zweryfikuj ją i uzupełnij. Należycie. Z kolei jeśli nowa lokalizacja utworzona przez użytkownika Map Google jest duplikatem wizytówki już istniejącej – zweryfikowanej i podłączonej pod Twoje konto Google – skontaktuj się z pomocą Google Moja Firma i poproś o usunięcie duplikatu.
Informatyk, były pracownik, agencja marketingowa
O informatyku i jego roli w Twojej firmie pisałem 2 tygodnie temu. W dużym skrócie – wizytówkę Google mógł założyć Twój były lub obecny informatyk, agencja marketingowa lub ktoś z rodziny. Jeśli wizytówka jest podłączona pod konto Google innej osoby (a nie Twoje), poproś o przeniesienie własności na Ciebie. Finalnie powinieneś posiadać rolę głównego właściciela Twojej lokalizacji Google Moja Firma.
Podsumowanie
Bez względu na okoliczności powstania wizytówki Google Twojej firmy, pamiętaj że to Ty powinieneś być jej administratorem. I to głównym. Tylko wtedy możesz korzystać w pełni ze wszystkich funkcji lokalizacji Google Moja Firma. Oraz budować autorytet i reputację Twojego biznesu w Internecie.