Podsumowanie bloga Pierwszy na Mapie 2017

Podsumowanie bloga Pierwszy na Mapie

Święta za pasem, 2017 dobiega końca. Czas podsumować rok i bloga Pierwszy na Mapie. Jakie wpisy czytacie najchętniej? Kto je czyta i co wydarzyło się u samego autora, (czyli u mnie :)) w ostatnich 12 miesiącach? Zapraszam do podsumowania.

 

Cel osiągnięty

Bloga Pierwszy na Mapie założyłem 2 lata temu – w listopadzie 2015 roku. Jednak wpisy zaczęły pojawiać się w miarę regularnie od stycznia 2016 roku. Pod koniec ubiegłego roku postawiłem sobie konkretny i mierzalny cel na 2017 – publikować regularnie 1 wartościowy i merytoryczny wpis tygodniowo. Mało, dużo? Dla mnie optymalnie. Z niekrytą radością mogę dziś powiedzieć, że ten cel osiągnąłem. Z czego jestem dumny.

Czego nauczyło mnie regularne publikowanie? Na pewno dyscypliny. Przede wszystkim jednak uważnego planowania i słuchania Was – czytelników bloga. Zdarzały się tygodnie, kiedy mocno drapałem się po głowie przy tworzeniu tematu kolejnego wpisu. Inspiracja i potrzeba przychodziła wówczas najczęściej w formie pytania w mailu lub komentarza od Czytelnika. Dzięki!

Ile wpisów pojawiło się do tej pory na blogu? Ten, który właśnie czytasz jest 79 artykułem. Czas zatem zaplanować powoli coś specjalnego na okrągłą setkę. Poniżej lista artykułów, które cieszą się niesłabnącą popularnością.

 

3 najpopularniejsze wpisy

Bez względu na dzień, porę lub miesiąc te 3 artykuły notują największą liczbę wyświetleń:

Zaraz za podium znalazł się artykuł, który uważam za nie mniej istotny i który warto przypomnieć – Cena wizytówki firmy w Google. Jak nie dać się oszukać? 

 

Kto czyta bloga Pierwszy na Mapie?

Przede wszystkim osoby do których skierowane są artykuły – właściciele firm lokalnych oraz ich pracownicy. To nie jedyna grupa. Bloga obserwują i udzielają się na nim również specjaliści od online marketingu (np. Cezary Lech z serwisu SprawnyMarketing.pl w marketingowych podsumowaniach tygodnia na Facebooku: https://www.facebook.com/SprawnyMarketing/videos/10154980826742256/). Trzecia grupa czytelników to twórcy stron internetowych oraz pasjonaci usług Google.

 

Statystyki bloga

Statystyki nie są najważniejsze, ale dają pewien obraz. I pozwalają wyznaczać i korygować kierunek. Systematyczne publikacje wpisów pozytywnie przekładają się zarówno na wzrost odwiedzin, jak i na to, jak mojego bloga widzi Google. Poniżej zrzut ekranowy z narzędzia Google Search Console pokazujące przyrost zaindeksowanych linków (kliknij, aby powiększyć):

 

Statystyki indeksowania linków Google Search Console
Stan indeksowania linków Google Search Console

 

Liczba użytkowników, czas, płeć i wiek

Do tej pory bloga odwiedziło 50 293 użytkowników i spędziło na nim średnio 3 minuty i 53 sekundy. Ponad 6 na 10 czytelników to mężczyźni. Największą grupę odbiorców stanowią osoby w wieku 25 – 34 lat (kliknij, aby powiększyć):

 

 

Co się wydarzyło u mnie?

Przed chwilą napisałem, że misja pt. “publikować regularnie jeden artykuł na tydzień” zakończyła się sukcesem. Było jednak w tym roku kilka okresów, kiedy realizacja tego planu stała pod dużym znakiem zapytania. Konieczna wizyta (na całe szczęście krótka) w szpitalu, przeprowadzka do innego miasta oraz ukończenie kilku mocno angażujących projektów wpłynęły zarówno na mój czas, jak i komfort psychiczny.

Nie, nie mówię że nie da się tego pogodzić i połączyć. Jak najbardziej można. Nawet trzeba. Po prostu, absorbuje to Twoje myśli i odciąga od rzeczy ważnych, a nie pilnych.  

 

Podsumowanie

Dziękuję Wam za wszystkie dotychczasowe komentarze oraz prywatne wiadomości. Na każdą z nich staram się odpowiedzieć. Dziękuję, że odwiedzacie mojego Bloga. Obiecuję dalej rozwijać projekt Pierwszy na Mapie, ponieważ wierzę, że zamieszczane na nim treści są potrzebne.

Tymczasem, drogi Czytelniku, życzę Ci na te Święta zasłużonego odpoczynku, uśmiechu oraz czasu spędzonego wśród najbliższych 🙂

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *