Nowość – wyszukiwarka słów w opiniach Google. Co oznacza dla Twojej firmy?

Nowa opcja- wyszukiwanie słów i fraz w treści recenzji pozostawionych przez klientów.

Gigant z Palo Alto wprowadził właśnie kolejną nowość, jaką jest wyszukiwarka słów w opiniach Google. Zobacz poniżej, jak nowa opcja wygląda w praktyce i co oznacza dla właścicieli lokalnych firm w Google.

 

Wyszukiwarka fraz kluczowych w recenzjach Google

Na forum lokalnych przewodników Google pojawiła się w tym tygodniu informacja o nowej funkcji. W aplikacji Map Google zarówno na urządzeniach z Androidem, jak i  iOS’em na pokładzie użytkownicy mogą teraz wprowadzić wprowadzić frazę, która będzie następnie wyszukana w treści wszystkich recenzji. Poniżej nowa funkcja w działaniu.

wyszukiwarka słów w opiniach Google - animacja

Odnaleziona w treści recenzji frazy są pogrubione.

Zastosowanie wyszukiwarki w opiniach Google

Google słucha swoich użytkowników i co rusz wprowadza nowe funkcje do swoich usług, które mają nam ułatwić nam życie. I tak się dzieje również i tym razem. Nowa wyszukiwarka w recenzjach na pewno przyspieszy odnalezienie tych recenzji, które “mówią” o tematach dla Ciebie interesujących.

Dla przykładu wpisujesz słowo “klimat” na wizytówce restauracji i voile la. Pojawia się lista opinii, które opisują atmosferę miejsca. Albo wbijasz frazy typu “ceny”, “cena”, “koszty” i po chwili czytasz, co na ten temat mają do powiedzenia klienci, którzy już zapłacili. I coś o tym wiedzą. Z punktu widzenia konsumenta i użytkownika aplikacji Map Google nowa funkcja podoba mi się. I to bardzo.

 

Co nowa funkcja oznacza dla właścicieli lokalnych firm?

Google to przede wszystkim wyszukiwarka. Jej naczelnym zadaniem jest dostarczać wartościowych informacji, których w danym momencie poszukuje użytkownik. A żeby Google miał co prezentować, najpierw trzeba te dane mu dostarczyć… albo podsunąć w strawnej formie. Na wizytówce lokalnej firmy w Google są to przede wszystkim: dane teleadresowe, opis firmy, zdjęcia, filmy, wpisy i… oczywiście opinie Google! Wraz z nową funkcją Google w niebezpośredni sposób mówi do lokalnych firm:

Chcę widzieć wiele bogatych w wartościową treść opinii od realnych klientów na waszych wizytówkach. Dzięki temu będę dobrze wiedzieć czym się zajmujecie i na jakim poziomie obsługujecie klientów. A to z kolei ułatwi mi ustalenie rankingu firm w mojej wyszukiwarce, który będzie bardziej wiarygodny i wartościowy dla szukającego.

Google mocno stawia na semantyczne zrozumienie naszych firm. Na podstawie tekstów zamieszczonych na wizytówkach Google (jak również na stronie internetowej i wszędzie, gdzie może wpuścić swoje roboty indeksujące) wyciąga znaczenie słów i tworzy między nimi połączenia. Jednym słowem, chce być wyszukiwarką kontekstową. Taką, która coraz więcej rozumie i podobnie, jak człowiek potrafi dopasować odpowiedzi do miejsca, osoby, czasu i sytuacji.

Dla lokalnych firm oznacza to, że Google będzie coraz bardziej rozumiało ich biznesy. To czym się zajmują, jakich klientów obsługują i na jakim poziomie. Wraz z nową funkcją wyszukiwarki fraz w opiniach Google strategia opisana przeze mnie w artykule Jak przestać się martwić negatywnymi opiniami Google i spokojnie prowadzić biznes? Poradnik zyskuje nowego, jeszcze większego znaczenia.

 

Photo by Freddy Marschall on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Podsumowanie 2018 roku w Mapach Google i Bloga Pierwszy na Mapie

Podsumowanie 2018 roku w Mapach Google i Bloga Pierwszy na Mapie

Nieparzyste są podobno bardziej owocne. Jednak patrząc na liczbę nowości i zmian w Mapach oraz …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *