Google wprowadza kategorie do wpisów produktowych na wizytówkach firm. Nowa struktura będzie widoczna również w zakładce z produktami. Jakie inne zmiany wprowadził w ostatnim czasie Google do wizytówek sklepów? Odpowiedź poniżej.
Wizytówki Google i produkty
W styczniu 2019 roku Google wprowadził ciekawą funkcję na wizytówkach firm. Skierowana dla sklepów oferujących produkty umożliwiła dodanie grup produktów, tzw. kolekcji, jak i samych towarów. W panelu Moja Firma pojawiła się wówczas zakładka Produkty z dopiskiem Beta, świadczącej o tym, że funkcja jest nadal w fazie testowej. Więcej o produktach możesz przeczytać w artykule Produkty (Beta) na wizytówkach Google – nowa funkcja w panelu Moja Firma
Wraz z nową funkcją Google zaoferował również nowy typ wpisów pozwalający na promocję produktów.
Kategorie w produktach Google Moja Firma
To tyle, jeśli chodzi o rys historyczny produktów na wizytówkach w Mapach Google. Czego dotyczy kolejna zmiana? Tym razem menedżerowie i właściciele lokalizacji Google będą mogli utworzyć kategorie produktów. Wcześniej Google nazywał grupy produktów kolekcjami. Od teraz mamy je nazywać kategoriami. Istotną nowością nie jest jednak zmiana nomenklatury, a produkty we wpisach.
Teraz tworząc nowy wpis możesz utworzyć nową grupę produktów (czyli kategorię) lub wybrać z już istniejących. A tak wygląda to w praktyce:
Powyższe rozwiązanie pozwoli uporządkować wpisy dotyczące produktów oraz przypisać je do odpowiedniego zbioru. Co więcej, strukturyzowane posty oraz produkty z jednej strony ułatwiają ich przeglądanie potencjalnym klientom, a z drugiej informują Google, jakiego rodzaju asortyment firma posiada w sprzedaży.
Kolekcje (kategorie) bez opisów
Od początku wprowadzenia produktów na wizytówki Google można było tworzyć opisy. Zarówno do produktów, jak i do kolekcji (grup produktów obecnie nazywanych kategoriami). Ostatnio Google poinformował, że opisy do kategorii nie będą już możliwe. Pozostaje opis produktu.
Przyszłość e-commerce’u na wizytówkach Google
Obecnie produkty na wizytówkach firm funkcjonują w ramach fazy beta. Obserwując jednak posunięcia Google, funkcja prawdopodobnie niedługo będzie wdrożona na dobre. Na razie jest darmowa – Google nie pobiera żadnych opłaty za wyświetlanie produktów, czy kliknięcie w link do produktu, kierujący na stronę www bądź nawiązujący połączenie telefoniczne z firmą. Naturalnie jednak Google działając jako firma komercyjna może w dalszej lub bliższej przyszłości wprowadzić opłaty za wspomniane wyżej funkcjonalności. Warto, żebyś o tym pamiętał 🙂 Póki co, korzystamy bezpłatnie. I dodajemy kategorie we wpisach i samych produktach.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Jozsef Hocza on Unsplash