Kategorie w produktach i wpisach produktowych na wizytówkach Google – nowość

Google wprowadza kategorie do wpisów produktowych na wizytówkach firm. Nowa struktura będzie widoczna również w zakładce z produktami. Jakie inne zmiany wprowadził w ostatnim czasie Google do wizytówek sklepów? Odpowiedź poniżej.

Wizytówki Google i produkty

W styczniu 2019 roku Google wprowadził ciekawą funkcję na wizytówkach firm. Skierowana dla sklepów oferujących produkty umożliwiła dodanie grup produktów, tzw. kolekcji, jak i samych towarów. W panelu Moja Firma pojawiła się wówczas zakładka Produkty z dopiskiem Beta, świadczącej o tym, że funkcja jest nadal w fazie testowej. Więcej o produktach możesz przeczytać w artykule Produkty (Beta) na wizytówkach Google – nowa funkcja w panelu Moja Firma

Wraz z nową funkcją Google zaoferował również nowy typ wpisów pozwalający na promocję produktów.

Kategorie w produktach Google Moja Firma

To tyle, jeśli chodzi o rys historyczny produktów na wizytówkach w Mapach Google. Czego dotyczy kolejna zmiana? Tym razem menedżerowie i właściciele lokalizacji Google będą mogli utworzyć kategorie produktów. Wcześniej Google nazywał grupy produktów kolekcjami. Od teraz mamy je nazywać kategoriami. Istotną nowością nie jest jednak zmiana nomenklatury, a produkty we wpisach. 

Teraz tworząc nowy wpis możesz utworzyć nową grupę produktów (czyli kategorię) lub wybrać z już istniejących. A tak wygląda to w praktyce:

Tworzenie kategorii we wpisie Google Moja Firma
Wybierz z listy lub utwórz nową kategorię produktu podczas tworzenia wpisu na wizytówce Google.

Powyższe rozwiązanie pozwoli uporządkować wpisy dotyczące produktów oraz przypisać je do odpowiedniego zbioru. Co więcej, strukturyzowane posty oraz produkty z jednej strony ułatwiają ich przeglądanie potencjalnym klientom, a z drugiej informują Google, jakiego rodzaju asortyment firma posiada w sprzedaży.

Kolekcje (kategorie) bez opisów

Od początku wprowadzenia produktów na wizytówki Google można było tworzyć opisy. Zarówno do produktów, jak i do kolekcji (grup produktów obecnie nazywanych kategoriami). Ostatnio Google poinformował, że opisy do kategorii nie będą już możliwe. Pozostaje opis produktu.

Przyszłość e-commerce’u na wizytówkach Google

Obecnie produkty na wizytówkach firm funkcjonują w ramach fazy beta. Obserwując jednak posunięcia Google, funkcja prawdopodobnie niedługo będzie wdrożona na dobre. Na razie jest darmowa – Google nie pobiera żadnych opłaty za wyświetlanie produktów, czy kliknięcie w link do produktu, kierujący na stronę www bądź nawiązujący połączenie telefoniczne z firmą. Naturalnie jednak Google działając jako firma komercyjna może w dalszej lub bliższej przyszłości wprowadzić opłaty za wspomniane wyżej funkcjonalności. Warto, żebyś o tym pamiętał 🙂 Póki co, korzystamy bezpłatnie. I dodajemy kategorie we wpisach i samych produktach.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Jozsef Hocza on Unsplash


 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Wycena z wizytówki Google

Przycisk „POPROŚ O WYCENĘ” na wizytówkach Google – nowość

Google wprowadził przycisk na wizytówkach firm, który umożliwia poproszenie o wycenę. Jest duży i niebieski. …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *