Długo czekałem na ten dzień. Po trzech latach intensywnej pracy nad książką, w końcu udało mi się dopiąć wszystkie szczegóły. Wczoraj otrzymałem pierwsze egzemplarze, a od dziś książka jest dostępna (z darmową wysyłką) na stronie wydawnictwa! Jest także wersja cyfrowa – e-book. Poniżej przybliżam kulisy powstania książki i co w niej znajdziesz.
A może by tak napisać książkę na temat wizytówek Google?
Taką, w której zbiorę całą moją wiedzę, doświadczenie, najlepsze pomysły i sprawdzone rozwiązania? Taką, która będzie kompleksowym poradnikiem dla właścicieli firm, menedżerów i specjalistów ds. marketingu internetowego? I w końcu taką, która pokaże co i jak należy robić, by zbudować silną markę lokalną w Mapach Google? Tak, zrobię to! – taki plan nakreśliłem sobie pod koniec 2015 roku 🙂
Na początku chciałem stworzyć prosty poradnik na temat lokalizacji Google Moja Firma. Prosty, czyli taki w którym pokazałbym najważniejsze kroki – jak założyć wizytówkę Google, a dalej jak ją uzupełnić.
Znalazłem masę takich publikacji w USA. Jedne lepsze, drugie gorsze. Każda miała od kilkunastu do kilkudziesięciu stron. Na rynku europejskim dotarłem do poradnika napisanego przez austriacką agencję marketingową. Miał ponad 100 stron. Pomyślałem sobie wtedy – “wow, też bym chciał, aby mój poradnik miał przynajmniej setkę stron”. Pomimo, że to nie liczba stron świadczy o jakości wiedzy zawartej w książce, w tym przypadku jest pewnym wyznacznikiem jeśli idzie o to, jak głęboko temat został potraktowany.
Co jest w książce?
Tytuł książki brzmi “Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma”. Zawarłem w niej wszystkie aspekty nakreślone w tytule. Szczegółowy spis treści i zawartość rozdziałów dostępne są na stronie publikacji: link
Zależało mi bardzo, aby opisać i wyjaśnić szczegółowo rozwiązania z którymi borykają się na co dzień firmy. Nieaktualne dane, weryfikacja, usuwanie duplikatów, czy odzyskanie własności wizytówki od byłego pracownika lub firmy zewnętrznej. Kilka rozdziałów poświęciłem tematowi porządkowania danych firmy w Google oraz świadomego budowania reputacji w Mapach i wyszukiwarce Google.
Z doświadczenia wiem, że właściciele i menedżerowie lokalnych firm (nie mówiąc już o specjalistach ds. marketingu) to z reguły bardzo zajęci ludzie. Ograniczyłem zbędną teorię do minimum i skupiłem się na wiedzy merytorycznej. Jeśli śledzisz tego bloga od dłuższego czasu, to wiesz o czym mówię 🙂
Dwa cele na książkę
Patrząc na moją publikację strategicznie, chciałem przy jej pomocy zrealizować dwa cele. Moim pragnieniem było pokazać co należy robić oraz jak to robić, by pozyskiwać klientów dzięki wizytówce Google. Dlatego większość rozdziałów rozpoczynam od słowa pisanego przedstawiającego strategię oraz kierunek. Następnie pokazuję krok po kroku, na zrzutach ekranowych, jak wygląda konkretne działanie w praktyce.
Pytania i odpowiedzi
Czy książka zawiera treści skopiowane z Twojego bloga?
Nie. Wszystkie treści są oryginalne i napisane od początku. Jeśli w książce pojawia się jakiś temat poruszony już na blogu, to jest on rozłożony na części pierwsze i uzupełniony o moje know–how, którym nie dzielę się na blogu.
Ile stron ma książka?
464 strony.
Czy książka jest w kolorze?
E-book jest w kolorze, wersja drukowana jest czarno-biała, by drastycznie nie podnosić kosztu zakupu książki.
Czy w książce poruszasz jeszcze inne tematy, oprócz wizytówek Google?
Tak. Opisuję tematy, które łączą się z prowadzeniem działań w internecie dla lokalnych firm – optymalizacja strony internetowej, tworzenie i edycja kanału na YouTube, zaawansowana optymalizacja grafik po pozycjonowanie w Google oraz wiele innych. Szczegółowe informacje dostępne są w spisie treści na stronie książki: link
Czy książka jest skierowana do zaawansowanych użytkowników?
Nie, książka jest napisana dla osób z każdym poziomem wiedzy o Mapach Google – zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają oraz dla tych, którzy mają już doświadczenie w lokalizacjach Google Moja Firma.
Zapraszam do przeczytania przykładowego fragmentu książki:
Wow! Jak zobaczyłem ilość stron jaką posiada Twoja książka to się troszkę zdziwiłem. Co prawda o reklamie w Google za pomocą Google Moja Firma można powiedzieć wiele, ale 464 strony? Pełen podziw! Po wpisach na blogu widzę, że znaleźć tam będzie można pewnie niezłą wiedzę, dlatego chętnie zakupię jeden egzemplarz dla siebie 🙂 Pozdrawiam!
@Grzesiek
Dzięki za komentarz. Liczba stron wyniknęła z liczby tematów, które chciałem poruszyć. Narzędzie Moja Firma jest obecnie mocno rozbudowane. Do tego dochodzą tematy łączące się z prowadzeniem firmy lokalnej w internecie – strona www, katalogi firmowe, opinie itd.
Zachęcam do lektury 🙂
Seweryn