Linki do profili społecznościowych na wizytówce Google (nowa funkcja + instrukcja)

Social media na wizytówce Google

Google wprowadza (w końcu) możliwość dodania linków do profili społecznościowych na wizytówkach firm. Poniżej znajdziesz przykład zastosowanej funkcji w praktyce oraz instrukcję krok po kroku, jak wdrożyć ją na Twojej wizytówce. Zapraszam.

Na początek krótko o historii tej funkcjonalności. Linki do profili sieci społecznościowych były pośrednio dostępne już wcześniej. Ten mechanizm jednak był w 100% automatyczny oraz zależny od Google. Działało to w następujący sposób – jeśli dane teleadresowe na Twojej stronie internetowej pokrywały się z danymi na stronach firmowych w mediach społecznościowych (Facebooku, Linkedinie, Instagramie), wówczas Google podłączał linki do tych profili na wizytówce Google. Pomagało w tym procesie oznaczenie informacji (nazwy, adresu, numeru telefonu) przy użyciu mikrodanych Schema

Powyższy sposób nie zawsze działał. A jeśli już zaczął to nie wszystkie linki do profili społecznościowych były “widziane” przez Google i podłączane pod wizytówkę. Teraz to się zmieniło. Google zaufał nam, właścicielom i menedżerom firm :). Możemy sami wskazać nasze kanały społecznościowe i podłączyć je pod wizytówkę. Jeśli to zrobimy, na komputerze zobaczymy je w sekcji Profile:

Jakie profile społecznościowe można dodać?

Na ten moment (piszę ten artykuł 28.10.2023) można dodać linki do 7 kanałów mediów społecznościowych:

  • Linkedin,
  • Facebook,
  • Instagram,
  • YouTube,
  • TikTok,
  • Twitter / X,
  • Pinterest.

Jak dodać linki do profili społecznościowych na wizytówce Google? Instrukcja

Linki do kanałów społecznościowych możesz dodać w kilku prostych krokach. 

  1. Wpisz nazwę Twojej firmy w wyszukiwarkę Google.
  2. Kliknij na Edytuj profil (musisz być zalogowany na konto Google, które posiada prawa do zarządzania wizytówką, aby zobaczyć ten przycisk i cały panel sterowania).

3. Kliknij na zakładkę Kontakt, a następnie na Profile społecznościowe:

4. Następnie kliknij na puste okienko z napisem Profil społecznościowy:

5. Teraz wybierz z listy kanał social media i wklej jego adres url:

6. Jeśli chcesz dodać kolejny link, kliknij na Dodaj profil społecznościowy:

7. Na koniec kliknij Zapisz.

Linki do profili społecznościowych powinny wyświetlać się po kilku, kilkunastu minutach na wizytówce Google. Pamiętaj jednak, że Google może potrzebować nawet kilku dni, aby wprowadzić zmiany. Warto uzbroić się w cierpliwość.

Podsumowanie

Nowa funkcjonalność ułatwia zapanowanie nad linkami do firmowych kanałów social media na wizytówce Google. Warto je uzupełnić, aby uspójnić markę oraz oczywiście przekierować do samych kanałów. Pisząc o spójności – pamiętaj o wspomnianej wcześniej nazwie, adresie oraz numerze telefonu. Powinny być identyczne na wizytówce Google oraz na profilach social media do których ta wizytówka kieruje.

Zdjęcie: Joanna Kosinska 

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodawanie nowego użytkownika do wizytówki firmy w Google

Jak nadać uprawnienia menedżera wizytówki Google? – Poradnik

[Aktualizacja artykułu z 2016 roku] Z tego poradnika dowiesz się, jak w ciągu 1 minuty …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *