Nowy miesiąc, nowe funkcje na wizytówkach Moja Firma. Tym razem Google wprowadził informację o doświadczeniu Twojej firmy (przedstawionym w latach). Wyświetla się na wizytówce zarówno w wyszukiwarce, jak i w wynikach lokalnych Google. Jednak nie jest widoczne zawsze. O tym kiedy i gdzie jest publikowana informacja o latach doświadczenia Twojego biznesu oraz jak ją wykorzystać dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszam.
Staż firmy w Google – stara funkcja w nowej odsłonie
W panelu Moja Firma, pole do którego możesz wpisać datę otwarcia Twojej firmy, jest widoczne już od dobrych kilku lat. Na początku nie było wykorzystywane w żaden praktyczny sposób – informacja o dacie rozpoczęcia działalności widoczna była tylko dla osób zarządzających profilem z poziomu panelu administracyjnego.
Pod koniec 2018 roku Google zaczął robić użytek z tej opcji. Tworząc nową wizytówkę w Mapach Google, możesz ustawić datę z przyszłości. Dzięki temu nowo utworzona lokalizacja jest widoczna w wyszukiwarce Google, a Ty możesz już pracować nad widocznością swojej marki za jej pośrednictwem.
Od kilku dni z kolei na wizytówkach Google pojawia się informacja o latach w biznesie. Etykieta wyświetla napis „Działa od ponad x lat”. Spójrz na poniższe przykłady.
Wyszukiwarka Google:
Lokalne wyniki wyszukiwania Google (po przejściu z wyszukiwarki):
Lata w biznesie na wizytówce Google – ujęcie psychologiczne
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Lepiej, by było dobre. Ta sama zasada dotyczy Twojego biznesu i reprezentującej go wizytówki Google. Oprócz zdjęć i opinii (wiem, że często o tym piszę, ale jest istotne) warto byś zadbał także o inne elementy widoczne na profilu Twojej firmy w Google. W dużym skrócie chodzi o to, by publikowane informacje wzmacniały wizerunek Twojej marki i budowały do niej zaufanie.
Napis, wyrażony w latach, informujący o tym od jak dawna pomagasz klientom, wpisuje się w powyższą wskazówkę. Co myślisz, gdy widzisz na wizytówce Google serwisu samochodowego informację, że działa od 15 lat? Czy pomaga Ci to w szybszym podjęciu decyzji? Mi tak.
A co jeśli działam od niedawna? Na przykład dopiero od kilku miesięcy?
W takie sytuacji publikowanie daty otwarcia w panelu Moja Firma spowoduje, że Twój biznes na tle innych działalności będzie prezentować się mniej korzystnie. A to z racji niewielkiego doświadczenia.
W takiej sytuacji w ogóle nie umieszczaj tej informacji lub usuń ją (o tym za chwilę) z konsoli administrującej wizytówką. Informację o dacie otwarcia firmy rekomenduję umieścić, jeśli biznes działa nie krócej niż dwa lata.
Gdzie umieścić datę otwarcia biznesu w panelu Moja Firma?
Wprowadzenie daty otwarcia firmy spowoduje, że Google automatycznie obliczy doświadczenie liczone w latach. Na przykład – jeśli wpiszesz datę otwarcia 2011 roku, na wizytówce zobaczysz napis “Działa od ponad 10 lat”.
Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wprowadzić datę otwarcia na wizytówce Google.
1. Przejdź do zakładki Informacje i kliknij Dodaj datę otwarcia.
2. Wpisz rok i miesiąc (oraz opcjonalnie dzień) i kliknij Zastosuj.
Jeśli chcesz usunąć datę otwarcia z wizytówki, ustaw rok, miesiąc i dzień jak na powyższym zrzucie ekranowym i kliknij Zastosuj.
Dlaczego nie widać stażu mojej firmy na wizytówce Google?
Powodów może być kilka:
- W panelu Moja Firma nie wprowadziłeś daty otwarcia firmy.
- Google wyświetla na razie (stan na 5.03.2021) informację na wizytówkach o latach w biznesie tylko na komputerach. Brak jest póki co tej opcji na urządzeniach mobilnych.
- Google pokaże staż firmy tylko (stan na 5.03.2021) w przypadku zapytań z frazą kluczową, gdzie w wynikach wyszukiwania widoczne jest kilka wizytówek.
Oznacza to, że jeśli jesteś hydraulikiem z Łodzi i użytkownik wpisze w Google hydraulik łódź to wówczas zobaczysz w wynikach wyszukiwania kilka wizytówek – jeśli jedną z nich jest Twoja to znajdzie się na niej wspomniana informacja o latach w biznesie. - Funkcja jest nowa i dopiero rozwija skrzydła. Jak z każdą nowością w Google jest wprowadzana stopniowo i na wybranych rynkach/wizytówkach.
Być może za jakiś czas zobaczymy informację o stażu firmy od razu po wyświetleniu jej wizytówki Google (np. po wpisaniu nazwy biznesu). W tym również na urządzeniach mobilnych.
Photo by Aaron Burden
Witam, konkretny gość na odpowiednim stanowisku, zawsze uczynny.
@Sławek
Dziękuję 🙂
S.