Staż Twojej firmy widać teraz na wizytówce Google

Nowy miesiąc, nowe funkcje na wizytówkach Moja Firma. Tym razem Google wprowadził informację o doświadczeniu Twojej firmy (przedstawionym w latach). Wyświetla się na wizytówce zarówno w wyszukiwarce, jak i w wynikach lokalnych Google. Jednak nie jest widoczne zawsze. O tym kiedy i gdzie jest publikowana informacja o latach doświadczenia Twojego biznesu oraz jak ją wykorzystać dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszam.

Staż firmy w Google – stara funkcja w nowej odsłonie

W panelu Moja Firma, pole do którego możesz wpisać datę otwarcia Twojej firmy, jest widoczne już od dobrych kilku lat. Na początku nie było wykorzystywane w żaden praktyczny sposób – informacja o dacie rozpoczęcia działalności widoczna była tylko dla osób zarządzających profilem z poziomu panelu administracyjnego. 

Pod koniec 2018 roku Google zaczął robić użytek z tej opcji. Tworząc nową wizytówkę w Mapach Google, możesz ustawić datę z przyszłości. Dzięki temu nowo utworzona lokalizacja jest widoczna w wyszukiwarce Google, a Ty możesz już pracować nad widocznością swojej marki za jej pośrednictwem.

Od kilku dni z kolei na wizytówkach Google pojawia się informacja o latach w biznesie. Etykieta wyświetla napis „Działa od ponad x lat”. Spójrz na poniższe przykłady.

Wyszukiwarka Google:

Lata w biznesie w wyszukiwarce Google
Lata w biznesie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania na wizytówkach Google.

Lokalne wyniki wyszukiwania Google (po przejściu z wyszukiwarki):

Staż firm w lokalnych wynikach wyszukiwania
Widok lokalnych wyników wyszukiwania (po kliknięciu „Wyświetl wszystkie” pod 3 wizytówkami w wyszukiwarce Google) zawierających informację o stażu firm.

Lata w biznesie na wizytówce Google – ujęcie psychologiczne

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Lepiej, by było dobre. Ta sama zasada dotyczy Twojego biznesu i reprezentującej go wizytówki Google. Oprócz zdjęć i opinii (wiem, że często o tym piszę, ale jest istotne) warto byś zadbał także o inne elementy widoczne na profilu Twojej firmy w Google. W dużym skrócie chodzi o to, by publikowane informacje wzmacniały wizerunek Twojej marki i budowały do niej zaufanie. 

Napis, wyrażony w latach, informujący o tym od jak dawna pomagasz klientom, wpisuje się w powyższą wskazówkę. Co myślisz, gdy widzisz na wizytówce Google serwisu samochodowego informację, że działa od 15 lat? Czy pomaga Ci to w szybszym podjęciu decyzji? Mi tak.

A co jeśli działam od niedawna? Na przykład dopiero od kilku miesięcy? 

W takie sytuacji publikowanie daty otwarcia w panelu Moja Firma spowoduje, że Twój biznes na tle innych działalności będzie prezentować się mniej korzystnie. A to z racji niewielkiego doświadczenia. 

W takiej sytuacji w ogóle nie umieszczaj tej informacji lub usuń ją (o tym za chwilę) z konsoli administrującej wizytówką. Informację o dacie otwarcia firmy rekomenduję umieścić, jeśli biznes działa nie krócej niż dwa lata.

Gdzie umieścić datę otwarcia biznesu w panelu Moja Firma?

Wprowadzenie daty otwarcia firmy spowoduje, że Google automatycznie obliczy doświadczenie liczone w latach. Na przykład – jeśli wpiszesz datę otwarcia 2011 roku, na wizytówce zobaczysz napis “Działa od ponad 10 lat”. 

Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wprowadzić datę otwarcia na wizytówce Google.

1. Przejdź do zakładki Informacje i kliknij Dodaj datę otwarcia.

Edycja daty otwarcia firmy w panelu Google Moja Firma.

2. Wpisz rok i miesiąc (oraz opcjonalnie dzień) i kliknij Zastosuj.

Wprowadź minimum rok i miesiąc w którym firma rozpoczęła swoją działalność.

Jeśli chcesz usunąć datę otwarcia z wizytówki, ustaw rok, miesiąc i dzień jak na powyższym zrzucie ekranowym i kliknij Zastosuj.

Dlaczego nie widać stażu mojej firmy na wizytówce Google?

Powodów może być kilka:

  1. W panelu Moja Firma nie wprowadziłeś daty otwarcia firmy.
  2. Google wyświetla na razie (stan na 5.03.2021) informację na wizytówkach o latach w biznesie tylko na komputerach. Brak jest póki co tej opcji na urządzeniach mobilnych.
  3. Google pokaże staż firmy tylko (stan na 5.03.2021) w przypadku zapytań z frazą kluczową, gdzie w wynikach wyszukiwania widoczne jest kilka wizytówek.

    Oznacza to, że jeśli jesteś hydraulikiem z Łodzi i użytkownik wpisze w Google hydraulik łódź to wówczas zobaczysz w wynikach wyszukiwania kilka wizytówek – jeśli jedną z nich jest Twoja to znajdzie się na niej wspomniana informacja o latach w biznesie.
  4. Funkcja jest nowa i dopiero rozwija skrzydła. Jak z każdą nowością w Google jest wprowadzana stopniowo i na wybranych rynkach/wizytówkach. 

Być może za jakiś czas zobaczymy informację o stażu firmy od razu po wyświetleniu jej wizytówki Google (np. po wpisaniu nazwy biznesu). W tym również na urządzeniach mobilnych.

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Aaron Burden

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Dodatkowe godziny w Google Moja Firma – nowa funkcja

Google wprowadza nową funkcjonalność na wizytówkach firm w Mapach. Teraz właściciele firm i osoby zarządzające …

2 komentarze

  1. Witam, konkretny gość na odpowiednim stanowisku, zawsze uczynny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *