Tymczasowo zamknięte i wpisy COVID-19 – nowe funkcje na wizytówkach Google

Google wprowadził kolejne funkcje na wizytówkach mające za zadanie pomóc lokalnym firmom lepiej komunikować się z klientami w związku z koronawirusem. Więcej szczegółów poniżej.

Oznaczanie firmy, jako tymczasowo zamkniętą

Firmy, które musiały wstrzymać swoją działalność w związku z koronawirusem mogą oznaczyć wizytówki poprzez nową funkcję – tymczasowo zamknięte.

Aby oznaczyć firmę w ten sposób wykonaj poniższe kroki:

  1. Przejdź do zakładki Informacje w panelu Google Moja Firma, a następnie kliknij na Oznacz jako tymczasowo zamkniętą.

2. Następnie potwierdź operację klikając na OZNACZ FIRMĘ JAKO ZAMKNIĘTĄ.

Na powyższym ekranie czytamy, że widoczność wizytówki będzie ograniczona. Z powodu pytań (specjalistów od marketingu internetowego w USA) o to, czy oznaczenie firmy jako tymczasowo zamkniętej wpłynie negatywnie (lub w jakikolwiek sposób) na pozycję wizytówki, Google postanowił uaktualnić sekcję pomocy. Czytamy w niej, że „Oznaczenie firmy jako tymczasowo zamkniętej nie wpłynie na jej pozycję w rankingu wyszukiwania – nadal będzie traktowana jak otwarte firmy”.

Zmiany związane z COVID-19 – nowy rodzaj wpisów na wizytówkach Google

Kolejną nowością wprowadzoną przez Google jest typ wpisu dotyczący zmian w firmie w związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19. Służy on do informowania klientów o np. specjalnych procedurach bezpieczeństwa na terenie firmy, sprzedaży tylko wysyłkowej, czy skróconych godzinach otwarcia.
Aby utworzyć wpis dotyczący zmian w funkcjonowaniu firmy z uwagi na koronawirusa, należy standardowo przejść do zakładki Wpisy i wybrać pierwszy od góry (z lewej strony) Zmiany związane z COVID-19.

Następnie wpisz treść, dodaj przycisk (np. przekierowanie na stronę www lub numer telefonu) i kliknij na Opublikuj.

Według Google wpisy typu COVID-19 mają wyświetlać się na samej górze profilu podczas wyszukiwania lokalnego. Na komputerze jeszcze tego nie widzę. W wersji mobilnej (wyszukiwarka) wyświetlają się zaraz pod głównymi danymi teleadresowymi:

Zdjęcie Muhammad Zaqy Al Fattah

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

6 komentarzy

  1. Ciekaw, jakie jeszcze zmiany Google wdroży w związku z koronawirusem. Warte wspomnienia jest także to, że robią sito informacyjne i promują tylko sprawdzone dane od WHO.

  2. Ktoś ma jakiekolwiek info kiedy ruszy wprowadzanie zmian?

  3. Bardzo ciekawa funkcjonalność, niestety większość lokalnych firm mając swoją wizytówkę w Google nie ma do niej dostępu. Chodź tak naprawdę nie wiem czy te funkcjonalności jakoś bardzo ułatwiają życie przedsiębiorcom.

  4. Nie wiem jak Wy, ale ja nie zauważyłem żadnej poprawy czy też pozytywnej zmiany w lokalnych wynikach, mimo iż myślałem że skorzystanie z tej funkcji coś pomoże i da możliwość “zaplusowania” w Google 😉 Generalnie mam nadzieję że klientom tylko pomogłem w przepływie informacji – jeśli nawet tylko tyle, to i tak git.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *