Google przywraca publikację opinii i zdjęć na wizytówkach

Po dłuższej przerwie, spowodowanej COVID-19, opinie i zdjęcia stopniowo pojawiają się na wizytówkach firm w Mapach Google.

W połowie marca, z powodu rozwoju pandemii koronawirusa, Google postanowił wstrzymać publikację zdjęć, filmów oraz opinii w Mapach. Krótko po tym, hamulec ręczny został również zaciągnięty na inne aktywności na wizytówkach Google (m.in. edycja danych teleadresowych i weryfikacja nowych lokalizacji).

Od kilku dni na wizytówkach Google, również w Polsce, zaczęły pojawiać się nowe i wstrzymane recenzje. Zdjęcia i filmy dodane obecnie do lokalizacji w panelu Google Moja Firma również są publikowane w standardowym trybie. 

Rzecznik prasowy Google zapytany parę dni temu o kwestię treści w Mapach, odpowiedział, że Google publikuje już recenzje i zdjęcia użytkowników we wszystkich krajach i dla większości rodzajów biznesu. Dodał, że z czasem ilość treści będzie przybywać (w domyśle pojawią się opinii i zdjęcia dodane w czasie zawieszenia).

Ze swojego doświadczenia potwierdzam (stopniowy) powrót lokalizacji Google do normalnego trybu działania. W tym tygodniu na wizytówce jednego z klientów pojawiły się zdjęcia w treści opinii, która została opublikowana w marcu. Również licznik recenzji na jego wizytówce zaczął wskazywać prawidłową liczbę opinii. Z kolei inny klient opublikował na swojej wizytówce w ubiegłym tygodniu kilka zdjęć (w tym jedno okładkowe), które od razu pojawiły się oficjalnie w sekcji zdjęć w Google Maps.

Kolejny przykład powracających treści do Map Google to fotografie sferyczne w formie wirtualnego spaceru. Prezentacja tego typu, opublikowana w marcu, kilka dni temu pojawiła się na wizytówce Google.

Naturalnie w przypadku niektórych branż i wizytówek treści nadal mogą być zawieszone i należy uzbroić się w cierpliwość.

Powrót do starej-nowej rzeczywistości w Mapach Google

Powyższe informacje napawają optymizmem. Dają nadzieję, że powoli wracamy do względnie normalnego trybu działania. Oznacza to, że warto wznowić wszystkie aktywności, które podejmowałeś do tej pory w zakresie lokalizacji Google Moja Firma. Mam na myśli publikację wpisów, zdjęć, filmów, odpowiedzi na recenzje oraz pozyskiwanie nowych opinii. 

Wiele firm funkcjonuje już niemal tak, jak przed pandemią, o czym nie zawsze wiedzą ich klienci. Poprzez wizytówkę Google (konkretnie chodzi wpisy) mogą zakomunikować, że są otwarci w takich, a takich dniach i godzinach. I że zapraszają po dłuższej przerwie do ich sklepu/biura/salonu. 

Zdjęcie: Jonatan Pie

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Tymczasowo zamknięte i wpisy COVID-19 – nowe funkcje na wizytówkach Google

Google wprowadził kolejne funkcje na wizytówkach mające za zadanie pomóc lokalnym firmom lepiej komunikować się …

2 komentarze

  1. Opinie opiniami, a jak usunąć godziny otwarcia z wizytówki ? Czy to w ogóle możliwe?

    • @Radosław
      W zakładce “Informacje” w panelu Moja Firma, w sekcji “Godziny pracy” trzeba usunąć godziny, przesunąć suwak w lewą stronę i zatwierdzić zmianę klikając “Zastosuj”.

      Warto pamiętać, że godziny otwarcia są istotną informacją dla klientów, której poszukują. Zarówno w przypadku firm posiadających fizyczne biuro/salon, jak i tych obsługujących klientów w ich lokalizacjach.

      S.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *