Oferta we wpisach na wizytówkach Google – nowa funkcja

Nowa funkcja pozwala tworzyć specjalną ofertę z kodem rabatową we wpisie na wizytówce Google

Google nie zasypuje gruszek w popiele i wprowadza kolejną nowość do swoich wizytówek. Tym razem jest to możliwość opublikowania wpisu zawierającego specjalną ofertę. Jak wygląda nowa opcja i kiedy warto z niej skorzystać? Odpowiedzi znajdziesz poniżej. Zapraszam.

Wpisy Google Moja Firma – rozwoju ciąg dalszy

Wielu z nas doskonale zna powiedzenie, że “jedyna pewna rzecz w Google to zmiana”. Nie inaczej jest jest z wizytówkami firm w Google i funkcjonalnościami, które one oferują. Jedną z nich jest możliwość zamieszczania aktualności w formie postów. Działają one w podobny sposób, jak wpisy na Facebooku, czy LinkedInie. Google wprowadził tę opcję w czerwcu 2017 roku, chociaż nie wszyscy jeszcze o niej wiedzą. Jeśli nie korzystasz z wpisów Google Moja Firma w swojej firmie – koniecznie to zmień. Więcej informacji znajdziesz w tym artykule – Wpisy Google Moja Firma

Kolejnym krokiem w rozwoju wpisów na wizytówkach Google były filmy wideo. Pisałem o tym w artykule opublikowanym tydzień przed wpisem, który aktualnie czytasz – Google wprowadza wideo do wpisów na wizytówkach lokalnych firmWraz z tą aktualizacją, Google umożliwił publikowanie filmów bezpośrednio we wpisie. O tak:

Zrzut ekranowy wpis wideo na wizytówce firmy w Google

Jak utworzyć wpis z ofertą na wizytówce Google?

Aby opublikować na wizytówce Google wpis zawierający ofertę oraz unikalny kod, wykonaj poniższe kroki.

1. Kliknij w zakładkę Wpisy (1), naciśnij ikonę tworzenia nowego postu (2) i zaznacz Zaoferuj (3).

Zrzut ekranowy z panelu Google Moja Firma - tworzenie wpisu z ofertą

 

2. Następnie dodaj atrakcyjne zdjęcie lub film (1) i wpisz treść (2) oraz tytuł Twojej oferty (3).

Podobnie, jak w przypadku wpisów typu wydarzenie, również tutaj (wpis z ofertą) możesz określić przez jaki czas Twoja oferta ma być dostępna (4).

Co więcej, w polu kod kuponu (5) możesz zamieścić unikalny ciąg liter i cyfr. Jest to interesujący sposób na (przetestowanie i) przyciągnięcie klientów wykorzystując do tego efekt specjalnej oferty oraz kodu. Wówczas, możesz zaoferować każdemu – kto poda kod rabatowy – zniżkę lub dodatkowy bonus. Na przykład, jeśli prowadzisz myjnię samochodową, klienci którzy podają kod CzystaSzyba otrzymają do każdego mycia samochodu czyszczenie przedniej szyby od środka gratis 🙂 Inwencja należy do Ciebie.

Możesz (ale nie musisz) również podać bezpośredni link do oferty (6) – na przykład na Twojej stronie internetowej – oraz Warunki korzystania z usługi (7)

 

3. Po uzupełnieniu potrzebnych informacji w poprzednim punkcie, kliknij na PODGLĄD w prawym górnym rogu. Na koniec wybierz OPUBLIKUJ.

A tak finalnie wygląda przygotowany wpis z ofertą na wizytówce Google:

 

 

Zdjęcie szyby we wpisie – Dhiva Krishna on Unsplash

Zdjęcie wiewiórki – Vincent van Zalinge on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google wyświetla opinie na witrynach z Google Moja Firma

Na stronach internetowych utworzonych w panelu Google Moja Firma zaczęły pojawiać się opinie z wizytówek …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *