Zrób te 3 rzeczy, zanim dodasz firmę do Google

3 rzeczy do zrobienia przez dodaniem firmy do Google

Decyzja zapadła – dodajesz swoją firmę do Google. Dzięki temu łatwiej i efektywniej dotrzesz do grupy docelowej… ale hola! Nie tak szybko. Zanim wyślesz do Google zgłoszenie o weryfikację Twojego biznesu w Mapach, jest kilka rzeczy, które warto wcześniej sprawdzić. Poniżej 3 wątki, które musisz koniecznie zbadać przed utworzeniem wizytówki Google Moja Firma.

 

1. Zrób audyt – historia Twojej firmy

Jakiś czas temu pisałem o podstawowej zasadzie internetu – że jest ważna i że trzeba o niej pamiętać rozwijając (nie tylko lokalną) firmę w internecie. W dużym – naprawdę dużym – skrócie chodzi o to, że wszystko co raz zostało już umieszczone w internecie, z reguły tam już zostaje. Dotyczy to nie tylko materiałów takich jak zdjęcia, czy filmy. Odnosi się to również do firm i ich danych teleadresowych.

Zanim dodasz swój biznes do Google, odpowiedz sobie na 3 proste pytania:
a) Czy Twoja firma istnieje od kilku lat na rynku?
b) Czy współpracowałeś kiedyś z Panoramą Firm?
c) Czy Twoja firma znajdowała się kiedyś w innej/innych lokalizacjach? Tak? Wypisz w jakich

Jeśli odpowiedziałeś “Tak” na którekolwiek z powyższych pytań, przejdź do punktu 3. Jeśli wybrałeś “Nie”, przejdź do punktu nr 2.

 

2. Wybierz konto Google



Przed utworzeniem wizytówki w Mapach, zastanów się pod jakie konto Google zostanie ona podłączona. Jeśli używasz telefonu z Androidem na pokładzie, to prawdopodobnie jesteś już zalogowany na jakieś konto Google. Wykorzystaj je zamiast tworzyć nowe.

Jeśli naprawdę nie posiadasz żadnego konta Google, utwórz takie na które będziesz logował się przy pomocy Twojego firmowego adresu e-mail. Np. kontakt@nazwafirmy.pl

Jak to zrobić? Skorzystaj ze wskazówek w artykule Konto Google – Jak założyć – Poradnik

 

3. Przejmij istniejące lub stare wizytówki Google

Jeśli Twoja firma posiada już wizytówkę w Google, nie twórz nowej. Nawet jeśli dane teleadresowe, które widzisz, są nieaktualne (zdążysz je skorygować). Wizytówka, która funkcjonuje już w internecie – niejednokrotnie od kilku lat – jest bardziej wiarygodna dla Google, niż taka dopiero co założona. Działa to na podobnej zasadzie, jak w przypadku stron internetowych.

Po drugie, tworząc nową wizytówkę, gdy jakaś istnieje już dla Twojego biznesu, doprowadzasz tak naprawdę do sytuacji, gdzie jedna z nich jest duplikatem. A to niedobrze. Algorytmy Google nie mają pewności, która z nich jest tą właściwą. Użytkownicy internetu również są zdezorientowani.

Wróćmy teraz do pytań z punktu pierwszego. Dla przypomnienia:

a) Czy Twoja firma istnieje od kilku lat na rynku?
b) Czy współpracowałeś kiedyś z Panoramą Firm?
c) Czy Twoja firma znajdowała się kiedyś w innej/innych lokalizacjach?

 

Jeśli odpowiedziałeś twierdząco, rękawy w górę:

Ad. a)

Im dłużej działa firma, tym większe prawdopodobieństwo, że posiada już wizytówkę Google! Mógł ją założyć:

  • dowolny użytkownik Map Google,
  • były pracownik/informatyk/agencja marketingowa,
  • Panorama Firm (o tym za chwilę w punkcie b) poniżej).

Teraz wpisz w wyszukiwarkę Map Google poprzednie nazwy i adresy Twojej firmy. Jeden po drugim. Za każdym razem sprawdź, czy pojawia się wizytówka Google. Jeśli odnajdziesz starą (i nieaktualną) wizytówkę Twojej firmy – zweryfikuj ją i popraw dane.

 

Ad. b)

Przed kilkoma laty, biznesy współpracujące z Panoramą Firm, otrzymywały wizytówkę Google. W gratisie. Do dziś wiele z tych wizytówek krąży po Mapach Google. Sprawdź, czy nie ma także i Twojej. Jeśli jest – zweryfikuj i uaktualnij dane.

 

Ad. c)

Każda relokalizacja firmy to sytuacja w której mogła zostać utworzona wizytówka w Google. Wypisz wszystkie adresy w których funkcjonowała kiedyś Twoja firma. A następnie sprawdź je (po kolei) w Mapach Google wpisując np. Firma ABC ul. Jana Pawła Sieradz.

Jeśli odnajdziesz nieaktualną wizytówkę, procedura wygląda tak samo, jak dla punktów a) i b) – zweryfikować i uaktualnić.

 

Podsumowanie

Podstawą w prowadzeniu lokalnej firmy w Google jest przejrzystość informacji. Można ją osiągnąć przez posiadanie jednej wizytówki Google dla jednej firmy w danej lokalizacji. Zatem zanim zgłosisz jakikolwiek biznes do ekosystemu Map Google, sprawdź czy przypadkiem już go tam nie ma. Jeśli jest, nie rób bałaganu – przejmij. Jeśli nie ma, droga wolna – działaj.

 

Photo by Annie Spratt on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Wpisy wideo w Google Moja Firma

Google wprowadza wideo do wpisów na wizytówkach lokalnych firm

Ewolucji wizytówek Google ciąg dalszy. Od teraz wpisy publikowane w lokalizacjach Google Moja Firma akceptują …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *