Jak zainstalować aplikację mobilną Google Moja Firma na Twoim telefonie oraz tablecie z systemem Android? Lub iPhonie i iPadzie? Do jakich zadań wykorzystać aplikację administrującą wizytówką Twojej firmy w Mapach Google? Odpowiedzi poniżej.
Większość osób, które zarządzają swoimi lokalizacjami w Mapach Google jest z reguły dobrze zaznajomiona z panelem Google Moja Firma dostępnym na komputerach – poprzez przeglądarkę internetową. Nie jest to jednak jedyny sposób w jaki możesz zmieniać informacje o swojej firmie, dodawać zdjęcia, czy chociażby sprawdzać statystyki wizytówki Google. Do dyspozycji jest darmowa aplikacja na urządzenia mobilne z systemami: Android od Google oraz iOS firmy Apple. Brak natomiast aplikacji na telefony z Windows Phone. Sama instalacja, jak i konfiguracja jest bardzo prosta – należy pamiętać tylko o jednym ważnym elemencie. Ale o tym za chwilę. Najpierw pobierz samą aplikację.
Aplikacja mobilna Google Moja Firma – pobierz
Poniżej bezpośrednie linki do pobrania i zainstalowania aplikacji z Google Play oraz Apple App Store.
Google Play
Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.vega&hl=pl
Apple App Store
Link: https://itunes.apple.com/pl/app/google-my-business/id853371601?l=pl&mt=8
Konfiguracja – jeden najważniejszy element, o którym musisz pamiętać
Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji na Twoim urządzeniu, jest ona od razu gotowa do działania. Jedyne o czym musisz pamiętać to adres e-mail, jaki został wprowadzony dla konta Google w ustawieniach Twojego telefonu lub tabletu. Najczęściej jest to adres z końcówką “gmail.com”, choć nie wykluczone, że posiadasz firmowy adres pocztowy, którym jednocześnie logujesz się do swojego konta Google
Jeśli w Twoim telefonie wprowadzony został adres e-mail, który nie jest dodany jako jeden z użytkowników wizytówki Google – po prostu go dodaj. Poradnik: https://www.pierwszynamapie.pl/nadac-uprawnienia-menedzera-wizytowki-google-moja-firma-poradnik/
Aby przejść do poszczególnych opcji wizytówki, kliknij na ikonę menu w lewym górnym rogu aplikacji:
Do czego wykorzystać aplikację Google Moja Firma?
Aplikacja pozwala na większość tych samych operacji, co jej komputerowy odpowiednik (z wyjątkiem przenoszenia roli głównego właściciela wizytówki). W wersji mobilnej możesz łatwo podejrzeć statystyki wizytówki, przejrzeć otrzymane opinie i udzielić na nie odpowiedzi. W prosty sposób dodasz również nowe zdjęcia bezpośrednio z aparatu lub pamięci Twojego telefonu (bądź tabletu). Jest to szczególnie pomocne, gdy prowadzisz biznes, w którym warstwa wizualna jest istotna (np. produkcja mebli) i chcesz pochwalić się nową realizacją na wizytówce Google – a nie masz czasu na pracę przy komputerze.
Kolejnym scenariuszem, kiedy aplikacja będzie pomocna, jest skrócony lub wydłużony czas pracy firmy danego dnia. Z poziomu aplikacji szybko dodasz niestandardowe godziny pracy, dzięki czemu osoby szukające Twojej firmy w Google otrzymają aktualne informacje… i np. nie wybiorą się do firmy, gdy ta będzie już zamknięta. Nikt tego nie lubi 🙂
Co więcej, wraz z niedawno wprowadzoną opcją dodawania wpisów bezpośrednio na wizytówce Google, dzięki aplikacji mobilnej Google Moja Firma możesz nie tylko szybko stworzyć nowy wpis, ale również podejrzeć liczbę wyświetleń wpisów już opublikowanych.
Podsumowanie
Aplikacja mobilna Google Moja Firma pozwala na łatwy podgląd statystyk Twoich lokalizacji w Mapach Google. Jest też pomocna w dodawaniu treści do wizytówek – zdjęć, wpisów oraz odpowiedzi właściciela na otrzymane opinie. Główny powód, dla którego warto jednak zainstalować darmową aplikację jest bardziej przyziemny – możesz szybko poprawić i uaktualnić dane teleadresowe oraz godziny otwarcia Twojej firmy… z dowolnego miejsca na ziemi.
Co sądzisz o Google Moja Firma na urządzenia mobilne? Korzystasz już? Jeśli tak, opisz proszę swoje doświadczenia w komentarzu poniżej.
Grafika: Flaticon