Przyprawiają o szybsze bicie serca. Potrafią błyskawicznie podnieść ciśnienie. Lub działają wprost odwrotnie na organizmy żywe, które zarządzają swoimi firmami – uspokajająco. I utwierdzająco – że obrana strategia jest właściwa. Nie, nie mówię ani o pracownikach, ani też o podatkach. Sprawa dotyczy opinii Google – tych na wizytówce Twojej firmy. Jak zrobić z nich użytek na stronie internetowej, aby przekonać do siebie klienta? Czy można je po prostu skopiować? Poniżej znajdziesz wskazówki, jak zamieścić opinie Google na stronie internetowej. Do dzieła.
Reputacja 2.0
Co do tego, że internet zmienił świat, nie trzeba nikogo przekonywać. Przeformułowały się nasze nawyki i sposoby pozyskiwania informacji. Nie zdziwiłbym się, gdyby za jakiś czas specjaliści od budowy mózgu ogłosili, że mózg przeciętnego człowieka zmienił swoją budowę – z powodu ogromnej ilości informacji, które do niego docierają.
Internet to jedno, a telefony komórkowe to drugie. Dzięki smartfonowi podłączonemu do internetu masz dostęp niemal zawsze i wszędzie do globalnej encyklopedii i nieskończonego źródła informacji. Brzmi to nieco jak reklama sieci komórkowej, ale w istocie tak jest.
Ponieważ danych (w postaci reklam, informacji ze świata czy wiadomości z pracy i domu) napływających do nas jest rzeczywiście dużo, musimy je jakoś sprawnie sortować. Czyli jak?
Wyobraź sobie siebie w takiej sytuacji – wychodzisz ze spotkania z klientem w obcym mieście. Rozmowa była długa i intensywna. Chcesz w końcu coś zjeść i chwilę odpocząć. Wyciągasz z kieszeni smartfona i wpisujesz frazę “restauracja Sieradz”. Czy jedziesz do pierwszego z brzegu, a w zasadzie pierwszego od góry, lokalu? Na co zwracasz uwagę? Odległość? Zdjęcia? Opinie?
Istnieje duża szansa, że zaczynasz właśnie od recenzji. Spoglądasz na ich liczbę oraz to, co piszą w nich klienci. Patrzysz również na datę publikacji – nawet jeśli sobie tego w danym momencie nie uświadamiasz. I tak, dzięki recenzjom szybko odsiewasz firmy spoza kręgu Twoich zainteresowań. W krótkim czasie filtrujesz dane. To jest właśnie reputacja firmy w wersji 2.0.
Jak zamieścić recenzje Google na stronie www?
Półtora roku temu pisałem o różnych sposobach na wykorzystanie opinii Google. Jednym z nich było zrobienie zrzutu ekranowego recenzji i zamieszczenie jej na firmowej witrynie. Dziś kolejny krok – użyjemy do tego specjalnej wtyczki do stron opartych o system WordPress.
Google Reviews Business – tak nazywa się rozszerzenie i możesz je pobrać z tej strony. Co dzięki niemu zyskasz? Wtyczka pozwoli zaimportować nowe recenzje pojawiające się na wizytówce na Twoją stronę internetową. Oprócz treści i nazwy pojawi się również zdjęcie profilowe konta Google osoby, która opinię wystawiła. Możliwe sposoby formatowania opinii:
Karuzela:
Siatka:
Lista:
Przejdź na stronę http://demo.richplugins.com aby zobaczyć przykłady na żywo.
W wersji bezpłatnej wtyczki możesz zaprezentować 5 najbardziej pomocnych opinii Google na Twojej stronie www w formie listy. Wersja płatna (od 69 dolarów, stan na 7.04.2018) umożliwia na m.in. ustawienie minimalnej liczby gwiazdek z jaką mają się pojawiać recenzje na stronie (np. nie mniej niż 4 gwiazdki) oraz wyświetlanie więcej niż tylko 5 opinii. Sam korzystam od pół roku z wersji płatnej na kilku stronach i mogę polecić takie rozwiązanie (nie otrzymuję żadnych benefitów za rekomendację :)). Opis wszystkich funkcji dostępny jest na stronie https://richplugins.com./google-reviews-pro-wordpress-plugin
Instalacja wtyczki jest prosta – szczegóły na poniższym oficjalnym filmie ze strony producenta
Photo by Lukas from Pexels
Hej Seweryn, dziękuję za wskazówki! Właśnie przymierzam się do dodania opinii na mojej stronie opartej na WP. Dzięki za wpis, przydał mi się bardzo.
@Bartosz
Powodzenia 🙂
S.
hej Seweryn! a czy jest mozliwosc dodania tez opinii z tripadvisora na strone interntowa? I jak to ewentualnie zrobic?:)
@Kasia
Najprostszy sposób – zrobić zrzut ekranowy i wstawić na stronę 🙂 Bardziej zaawansowaną metodę można znaleźć tutaj: https://repuso.com/blog/how-to-embed-tripadvisor-reviews-on-your-website/
S.
A czy ta wtyczka zadziała nazwijmy to “kilkukrotnie” w ramach jednej domeny? kiedy mamy np. kilka oddziałów firmy, w różnych miastach pod różnymi podstronami dla każdego miasta?
@Marek
Najlepiej zapytać u źródła: support@richplugins.com
S.
Witam, czy dobrze widzę że opłata za wtyczkę jest coroczna a nie jednorazowa?
@Jacek
po roku wygasa wsparcie, natomiast można dalej korzystać z wtyczki.
S.
Super artykuł Seweryn,
mam tylko jedno pytanie. Jak wygląda w tym wypadku kwestia ochrony danych osobowych? Często opinie Google zawierają imiona i nazwiska oraz zdjęcia. Można je za pomocą wtyczki lub screena przenosić na swoją stronę?
@Grzegorz
Dziękuję. Tak, można umieścić opinie z wizytówki Google za pomocą w/w wtyczki na stronie www, ponieważ użytkownik zaakceptował regulamin Google i wyraził zgodę na udostępnianie swoich danych na etapie zakładania konta Google.
S.
Dziękuję za odpowiedź,
czyli screen nie jest już objęty takimi zgodami?
@Grzegorz
Jest.
S.