Rozwój wydarzeń związanych z wirusem SARS-CoV-2 spowodował zamknięcie nie tylko szkół i urzędów, ale również lokalnych firm. Wiele z nich funkcjonuje nadal, ale w zmienionej formule. Google przygotował krótką listę wskazówek na temat funkcji na wizytówkach, które lokalne biznesy mogą wykorzystać do informowania klientów o wprowadzonych zmianach w ich działaniu. Uzupełniłem listę o graficzne podpowiedzi oraz komentarz.
Ustaw nowe godziny otwarcia lub zaznacz całkowite zamknięcie firmy
Jeśli firma działa w innych godzinach otwarcia niż zwykle lub podjęła decyzję o całkowitym, tymczasowym zamknięciu powinna poinformować o tym klientów w następujący sposób:
1. W panelu Google Moja Firma przejdź do zakładki Informacje po lewej stronie, a następnie wybierz Dodaj niestandardowe godziny pracy:

2. Następnie kliknij na Dodaj nową datę i wybierz kalendarza dzień dla którego chcesz ustawić inne godziny pracy.

3. Wpisz nowe godziny otwarcia lub przesuń suwak w lewą stroną przy napisie Otwarte, jeśli chcesz zakomunikować, że w wybranym dniu firma jest zamknięta. Na koniec kliknij Zastosuj.

Opublikuj wpisy
Kolejny sposób na komunikację z klientami o zmianach to posty publikowane na wizytówce (więcej o nich w tym artykule https://www.pierwszynamapie.pl/wpisy-google-moja-firma/):
- Przejdź do zakładki Wpisy i wybierz Dodaj wydarzenie. Dodaj zdjęcie (najlepiej o wymiarach 1024 x 576 pikseli) i uzupełnij wszystkie pola. Wpisy typu wydarzenie pozwolą Ci na wyświetlanie postu tak długo, jak data końcowa, którą ustawiłeś (w przeciwieństwie do standardowych postów, które są archiwizowane po 7 dniach).

2. Na koniec kliknij Opublikuj.

Stwórz lub dostosuj opis O firmie
Opis pojawia się na wizytówce Google w wyszukiwarce (przykłady znajdziesz tutaj https://www.pierwszynamapie.pl/opis-o-firmie-na-wizytowce-google/). By go stworzyć lub zmodyfikować przejdź do panelu Google Moja Firma, a następnie:
- Z zakładki Informacje wybierz Dodaj opis firmy.

2. Wpisz treść i zatwierdź klikając na Zastosuj.

Uzupełnij lub zweryfikuj numer telefonu
Upewnij się, że na wizytówce znajduje się aktualny numer telefonu lub wprowadź go, jeśli nie został wcześniej dodany.
W przypadku firm, które przeszły na zdalną obsługę klientów, a miały ustawione numer stacjonarny, warto dodać numer komórkowy pod który mogą zadzwonić kontrahenci. W takim przypadku ustaw numer stacjonarny, jako drugi numer (nie będzie widoczny, ale nie zaburzy spójności danych w algorytmach Google).
1. Z zakładki Informacje wybierz Dodaj numer telefonu (lub kliknij na istniejący, jeśli chcesz go zmienić).

2. Wprowadź numer telefonu.
Jeśli chcesz ustawić nowy, tymczasowy numer telefonu (zamiast już wcześniej opublikowanego), wprowadź go, jako numer podstawowy. “Stary” numer natomiast umieść, jako dodatkowy numer – klikając na Dodaj numer telefonu. Na koniec kliknij Zastosuj.

Informacje i zalecenia na temat koronawirusa: https://www.gov.pl/web/koronawirus
Zdjęcie: Dimitri Karastelev
Witam.
Sugeruję aktualizację artykułu, ponieważ pojawiła się nowa funkcjonalność w związku z COVID-19.
P.S. Bardzo pomocna strona.
@hary
Cześć, masz na myśli opcję oznaczenia firmy, jako tymczasowo zamkniętej?
S.
a ja mam pytanie jak usunać ze swojego profilu na google moja firma “informację związaną z COVID”?
nie widzę opcji “usuń” a przysłania i zakrywa moje aktualne wpisy 🙂
@anuukad
Czy chodzi o wpis typu “Informacje od firmy (COVID‑19)”, czy o alert (COVID‑19)?
S.