Google radzi, jak komunikować się z klientami na wizytówkach w związku z wirusem SARS-CoV-2

Rozwój wydarzeń związanych z wirusem SARS-CoV-2 spowodował zamknięcie nie tylko szkół i urzędów, ale również lokalnych firm. Wiele z nich funkcjonuje nadal, ale w zmienionej formule. Google przygotował krótką listę wskazówek na temat funkcji na wizytówkach, które lokalne biznesy mogą wykorzystać do informowania klientów o wprowadzonych zmianach w ich działaniu. Uzupełniłem listę o graficzne podpowiedzi oraz komentarz.

Ustaw nowe godziny otwarcia lub zaznacz całkowite zamknięcie firmy

Jeśli firma działa w innych godzinach otwarcia niż zwykle lub podjęła decyzję o całkowitym, tymczasowym zamknięciu powinna poinformować o tym klientów w następujący sposób:
1. W panelu Google Moja Firma przejdź do zakładki Informacje po lewej stronie, a następnie wybierz Dodaj niestandardowe godziny pracy:

2. Następnie kliknij na Dodaj nową datę i wybierz kalendarza dzień dla którego chcesz ustawić inne godziny pracy.

3. Wpisz nowe godziny otwarcia lub przesuń suwak w lewą stroną przy napisie Otwarte, jeśli chcesz zakomunikować, że w wybranym dniu firma jest zamknięta. Na koniec kliknij Zastosuj.

Opublikuj wpisy

Kolejny sposób na komunikację z klientami o zmianach to posty publikowane na wizytówce (więcej o nich w tym artykule https://www.pierwszynamapie.pl/wpisy-google-moja-firma/):

  1. Przejdź do zakładki Wpisy i wybierz Dodaj wydarzenie. Dodaj zdjęcie (najlepiej o wymiarach 1024 x 576 pikseli) i uzupełnij wszystkie pola. Wpisy typu wydarzenie pozwolą Ci na wyświetlanie postu tak długo, jak data końcowa, którą ustawiłeś (w przeciwieństwie do standardowych postów, które są archiwizowane po 7 dniach).

2. Na koniec kliknij Opublikuj.

Stwórz lub dostosuj opis O firmie

Opis pojawia się na wizytówce Google w wyszukiwarce (przykłady znajdziesz tutaj https://www.pierwszynamapie.pl/opis-o-firmie-na-wizytowce-google/). By go stworzyć lub zmodyfikować przejdź do panelu Google Moja Firma, a następnie:

  1. Z zakładki Informacje wybierz Dodaj opis firmy.

2. Wpisz treść i zatwierdź klikając na Zastosuj.

Uzupełnij lub zweryfikuj numer telefonu

Upewnij się, że na wizytówce znajduje się aktualny numer telefonu lub wprowadź go, jeśli nie został wcześniej dodany. 

W przypadku firm, które przeszły na zdalną obsługę klientów, a miały ustawione numer stacjonarny, warto dodać numer komórkowy pod który mogą zadzwonić kontrahenci. W takim przypadku ustaw numer stacjonarny, jako drugi numer (nie będzie widoczny, ale nie zaburzy spójności danych w algorytmach Google).

1. Z zakładki Informacje wybierz Dodaj numer telefonu (lub kliknij na istniejący, jeśli chcesz go zmienić).

2. Wprowadź numer telefonu.

Jeśli chcesz ustawić nowy, tymczasowy numer telefonu (zamiast już wcześniej opublikowanego), wprowadź go, jako numer podstawowy. “Stary” numer natomiast umieść, jako dodatkowy numer – klikając na Dodaj numer telefonu. Na koniec kliknij Zastosuj.

Informacje i zalecenia na temat koronawirusa: https://www.gov.pl/web/koronawirus

Zdjęcie: Dimitri Karastelev

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google przywraca publikację opinii i zdjęć na wizytówkach

Po dłuższej przerwie, spowodowanej COVID-19, opinie i zdjęcia stopniowo pojawiają się na wizytówkach firm w …

4 komentarze

  1. Witam.
    Sugeruję aktualizację artykułu, ponieważ pojawiła się nowa funkcjonalność w związku z COVID-19.
    P.S. Bardzo pomocna strona.

  2. a ja mam pytanie jak usunać ze swojego profilu na google moja firma “informację związaną z COVID”?
    nie widzę opcji “usuń” a przysłania i zakrywa moje aktualne wpisy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *