Budowanie pozytywnej reputacji na wizytówce firmy prawie nigdy nie jest łatwe. Mało tego, jest to proces, który nigdy się nie kończy. Tak, to prawda – wraz z upływem czasu jest łatwiej. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal trzeba aktywnie dbać o to, co się o nas mówi w Internecie. Dziś kilka praktycznych porad o tym, jak zrobić użytek z opinii, które otrzymaliśmy od naszych Klientów na wizytówce Google. Zapraszam.
Zrób zrzut ekranowy opinii
Zrobienie tzw. print screen’a, czyli zrzutu ekranowego, jest pierwszą czynnością do wykonania zaraz po tym, jak otrzymałeś nową referencję w Google. Zapisz tę grafikę w folderze na Twoim komputerze. Na wypadek, gdyby uderzył w niego meteoryt, zrób dodatkową kopię zapasową w chmurze – Dysk Google, Dropbox, Onedrive (bez znaczenia). Opinie Google przypominają czasami Twoje postanowienia noworoczne – mogą zniknąć z dnia na dzień 🙂 Aby uchronić się przed całkowitym wyparowaniem referencji, które były pozostawione na wizytówce Google, zapisujesz je właśnie w formie zrzutu ekranowego. Przykład poniżej:
Wstaw opinie na Twoją stronę www
Twoja strona interentowa to jedno z pierwsyzch i najważniejszych miejsc w Internecie w które zaglądają Twoi potencjalni klienci. Jeśli udało Ci się ich już ściągnąć na stronę www, musisz ich teraz do siebie (produktu, usługi oraz firmy) przekonać. Wstawienie referencji z wizytówki Google w formie zrzutu ekranowego, pomoże w budowaniu zaufania do Twojej marki on-line. Nie polecam przekopiowywania opinii – Google tego nie lubi. W jakiej zakładce zamieścić opinie? Jeśli posiadasz podstronę typu Referencje/Zaufali nam/Opinie to oczywiście tam powienieneś się chwalić opiniami z Google. Jeśli nie masz takiej zakładki, może warto ją stworzyć? Jeśli nie posiadasz, ponieważ nie chcesz, zakładka O nas również będzie w porządku.
Opinie z Google (jak i innych źródeł) świetnie się sprawdzą na stronach typu landing page. Wyłuszczenie wszystkich zalet produktu i usługi nabierze jeszcze większego znaczenia, jeśli poprzesz je mocnymi zdaniami od realnych Klientów. To taki klasyczny przykład dowodu społecznego, który niejednokrotnie sprawia, że w głowie klienta zapada ostateczna decyzja na “tak”.
Pochwal się referencjami w mediach społecznościowych
W social mediach znajdują się Twoi byli, obecni oraz co ważne, przyszli klienci. Pokaż im wszystkim, że warto Tobie zaufać. Że zrobili to już inni. I podzielili się jędrnymi opiniami o Twojej firmie. Wstaw zrzut ekranowy z opinią z wizytówki Google, od klienta, w formie wpisu. Zrób to na Twoich wszystkich kanałach firmowych:
- Facebooku
- Google+
- Linkedinie
- Instagramie
- Twitterze
- innych, których używasz
Jeśli zgromadziłeś na wizytówce Google kilkanaście, kilkadziesiąt opinii, ich publikację w social mediach w formie zrzutu ekranowego możesz zaplanować z góry. Np. na najbliższe 6 – 12 miesięcy. Wówczas zamieszczasz w kalendarzu, że tego typu posty będą pojawiać się raz na 2 tygodnie. Dobry plan to podstawa 🙂
Zrób animację i wstaw na YouTube
Bardziej lubimy oglądać niż czytać. To fakt. Czytanie wymaga więcej wysiłku… a człowiek męczyć się nie lubi. Dla tych leniwych tworzymy właśnie animację z opiniami. Zamieść w prostej animacji zrzuty ekranowe z referencjami, a następnie przeczytaj treść, która się na nich znajduje. W ten sposób, po pierwsze, pokażesz, że opinie są prawdziwe. Po drugie, ułatwisz skonsumowanie treści referencji.
Co ciekawe, filmik z animacjami możesz wykorzystać zarówno na stronie www, jak i w mediach społecznościowych. Jeśli wystawiasz się na targach, masz już gotowy materiał do wyświetlenia na telewizorze przy Twoim stoisku.
Wydrukuj i powieś na ścianie
Kto powiedział, że opinie muszą żyć tylko w formie cyfrowej? W Twojej firmie jest poczekalnia lub ściana, która czeka aż coś na niej powiesisz? Wydrukuj najlepsze opinie, wstaw je do jednakowych ramek i przymocuj w widocznym miejscu.
Podsumowanie
Raz otrzymana opinia w Mapach Google może być wykorzystana na wiele sposobów. Przede wszystkim zadbaj, aby uwiecznić ją w postaci zrzutu ekranowego. Następnie zamieść wszędzie tam, gdzie Twoi potencjalni klienci zaglądają. Przekonasz ich do siebie słowami Twoich klientów.
Dzień Dobry!
Czy imię i nazwisko osoby wystawiającej opinię można ujawniać, używając print screena opinii na innych kanałach?
Świetny blog 🙂 Pozdrawiam!
@Karina
Dzień dobry,
tak – jest to informacja publicznie dostępna w internecie. Zawsze jednak warto poinformować osobę, która taką opinię wystawiła, że zamierza się Pani pochwalić nową recenzją – zwłaszcza, jeśli recenzent jest wyczulony na tym punkcie 🙂
Dziękuję, pozdrawiam.