Jak zweryfikować wizytówkę Google? 7 sposobów, które powinieneś znać

Jak zweryfikować wizytówkę Google

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. Poniżej opisane sposoby również mają doprowadzić Cię w konkretne miejsce – do zweryfikowania wizytówki Twojej firmy w Google. Metod jest 7, ale cel jeden i ten sam. Prawidłowo zweryfikowana lokalizacja w Mapach pozwoli Ci zarządzać Twoją firmą w Google w 100%. Mało tego, umożliwi działania marketingowe, które przyciągną nowych klientów. Poloneza czas zacząć.

 

7 metod na zweryfikowanie wizytówki firmy w Google

Lokalizację Google Moja Firma możesz zweryfikować na jeden z poniższych sposobów. Uwaga! Wybrane opcje weryfikacji są dostępne tylko w niektórych sytuacjach.

  1. kartka pocztowa
  2. sms,
  3. połączenie telefoniczne,
  4. natychmiastowa weryfikacja,
  5. e-mail,
  6. wizyta osobista (program Trusted Verifier),
  7. weryfikacja zbiorcza

 

1. Kartka pocztowa

Tradycyjna pocztówka to najczęściej spotykana metoda weryfikacji wizytówki firmy, którą proponuje Google. Na kartce znajduje się unikalny kod, który posiada 30-dniowy okres ważności. Po odebraniu pocztówki wysłanej na adres rejestrowanej firmy, wpisujesz kod weryfikacyjny w panelu Google Moja Firma.

Czas oczekiwania na list bywa różny – zależy w dużej części od poczty. Więcej na ten temat w artykule Ile czeka się na kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym Google Moja Firma? Raport z Polski

 

2. SMS

Tę metodę spotkasz z reguły podczas weryfikacji wizytówek, które już funkcjonują w Mapach Google. I to od dawna. Wówczas system Google uważa (na podstawie informacji z innych źródeł), że podany numer telefonu komórkowego należy do Twojej firmy i proponuje Ci wysłanie kodu weryfikacyjnego przy pomocy sms-a. Kod wpisujesz w panelu zarządzającym wizytówką Google. I po sprawie.

Świetna metoda na potwierdzenie wizytówki firmy w Google. Świetna dlatego, że zajmie Ci nie więcej niż 3 i pół minuty. Wady? Jedna. Rzadko dostępna.

 

3. Połączenie telefoniczne

Sposób weryfikacji poprzez połączenie telefoniczne pojawia się w podobnych okolicznościach, co w przypadku potwierdzenia przez SMS. Czasami system proponuje obydwie metody – SMS i połączenie telefoniczne. Po wybraniu opcji weryfikacji przez kontakt telefoniczny, na numer podany na wizytówce, dzwoni w ciągu kilkunastu sekund automat, który podaje Ci kod w języku polskim.

Tę metodę weryfikacji lubi wiele osób – przede wszystkim ze względu na szybkość. Wskazówka – przygotuj coś do pisania przed kliknięciem w przycisk Zadzwoń.

 

4. Natychmiastowa weryfikacja

Sposoby na umieszczenie recenzji Google na witrynie firmowej.Jeśli Twoja strona internetowa została połączona i zweryfikowana w Google Search Console, Google może zaproponować Ci natychmiastową weryfikację wizytówki Google. Przed utworzeniem lokalizacji w Google, warto zatem sprawdzić, czy Twoja witryna jest już połączona z Search Console.

 

 

5. E-mail

Równie szybka i skuteczna metoda weryfikacji, co SMS i połączenie telefoniczne. Na firmowy adres e-mail Google wysyła kod potwierdzający. Weryfikacja za pomocą poczty mailowej, z mojego doświadczenia, dostępna jest bardzo rzadko.

 

6. Wizyta osobista (program Trusted Verifier)

Jakiś czas temu Google stworzył specjalny program o nazwie Trusted Verifier (zaufany weryfikator). Osoby, które przystąpiły do tego programu i zostały przyjęte, mogą zweryfikować wizytówkę firmy w Google przy pomocy specjalnej aplikacji oraz procedury.

Warunki są dwa. Po pierwsze, firma musi kwalifikować się do umieszczenia w Mapach Google – więcej o tym na stronach pomocy Google Moja FirmaPo drugie, zaufany weryfikator musi być obecny w firmie na czas weryfikacji.

Sam uczestniczę w tym programie od kilku miesięcy i sprawdza się naprawdę dobrze.  

 

7.Weryfikacja zbiorcza

Ten sposób weryfikacji dotyczy firm, które posiadają 10 lub więcej oddziałów. Weryfikacja odbywa się wówczas poprzez wysłanie specjalnego arkusza kalkulacyjnego zawierającego dane wszystkich Twoich lokalizacji. Wysłany dokument musi być sformatowany według standardów Google.

 

Bez względu na to, którą metodę weryfikacji Twojej firmy wybierzesz, pamiętaj aby być głównym właścicielem wizytówki Google. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Sprawdź, czy Twój informatyk puści Cię wkrótce z torbami. Lista kontrolna dla firm

 

Photo by Steven Lelham on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

usprawnienia w statystykach trasy dojazdu na wizytówce Google Moja Firma

Statystyki wskazówek dojazdu na wizytówce Google – 3 istotne zmiany

Google kontynuuje prace nad wizytówkami firm i wprowadza kolejne nowości (poprawki). Tym razem na warsztat …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *