Krótki link do wystawienia opinii Google w panelu Moja Firma – nowość

Krótki link do wystawienia opinii Google w panelu Moja Firma - nowość

Google wprowadza kolejne zmiany w obszarze firmowych wizytówek. Nowa funkcja umożliwia utworzenie krótkiego linku w panelu Google Moja Firma. Za jego pomocą ułatwisz Twojemu klientowi wystawienie opinii w Mapach Google. Wskazówki, jak go utworzyć i wykorzystać znajdziesz poniżej.

Na początek mała preambuła. W styczniu 2018 roku opisywałem bardzo podobną funkcję. Z tą różnicą, że nie była ona oficjalnym sposobem podanym przez Google na ułatwienie zrecenzowania firmy. Teraz firma Google prezentuje nową funkcję, jako integralną część panelu Moja Firma (dzięki czemu otrzymujemy oficjalne wsparcie). Jest to jedna z wielu opcji dostępnych dla osób zarządzają swoimi wizytówkami firm. 

A teraz do brzegu…

Do zrecenzowania jeden krok

Krótki link do wystawiania opinii Google znajdziesz na stronie głównej panelu Moja Firma. O tutaj:

Krótki link do opinii Google w panelu Moja Firma
Łącze ułatwiające wystawienie opinii w Google dostępne jest panelu Moja Firma.

Ważne! By powyższy link pojawił się w Twoim panelu sterującym, musisz wcześniej utworzyć krótką nazwę do samej wizytówki Google. Wskazówki jak to zrobić znajdziesz w artykule z czerwca 2019.

Po utworzeniu krótkiego linku do Twojej firmy w Mapach Google odczekaj do kilku dni (link do opinii Google może nie pojawić się od razu). 

Jak wygląda struktura krótkiego linku do wystawienia opinii Google? 

Wygląda… niepolsko. Podobnie zresztą, jak krótka nazwa samej wizytówki. Dla przypomnienia, krótka nazwa prezentuje się tak:

g.page/krotka-nazwa

Z kolei link do recenzji Google posiada jedynie dopisek /review na końcu krótkiej nazwy:

g.page/krotka-nazwa/review

Jak wykorzystać krótkie łącze do pozyskiwania opinii od klientów? 

Podobnie, jak we wspomnianym wyżej artykule sprzed roku, krótki link jest przydatną opcją. Dzięki niemu ułatwisz klientom proces wystawiania opinii na wizytówce Twojej firmy. Możesz go wysłać mailem, SMS-em, czy chociażby wpisać w stopce Twojej poczty elektronicznej. Grunt to budować reputację firmy w oparciu o realnych klientów i robić to regularnie. 

Jak jeszcze wykorzystać krótki link? Możesz skorzystać z narzędzi do tworzenia kodów QR (np. https://www.qr-online.pl/) i przekonwertować link na kod. Dalej masz możliwość nadrukowania go na Twojej wizytówce (tradycyjnej, papierowej :)), czy innych materiałami z którymi klient ma kontakt. 

Przeczytaj również artykuł Jak długo buduje się reputację firmy w Mapach Google?

Photo by William Iven on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Google sugeruje odpowiedzi na pytania na wizytówce Twojej firmy

Google sugeruje odpowiedzi na pytania na wizytówce Twojej firmy

Kolejna nowość na wizytówkach firm. Teraz Google z pomocą sztucznej inteligencji podsunie odpowiedzi osobom zadającym …

2 komentarze

  1. Wdrażał ktoś już ten krótki link do Google Moja Firma? Mieliście może z nim problem? Czytałem ostatnio trochę w sieci o jego wdrożeniu i nie ukazywaniu firmy w Google Moja Firma. Wielu użytkowników miało z tym problem i Google nawet oficjalnie o tym powiedział, że dane firmy nie zostały zawieszone, a nie były tylko wyświetlane. Ponoć problem został naprawiony 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *