Google wprowadza nowe statystyki dla wpisów na wizytówce i odświeża wygląd grafów

Statystyki zbiorcze wpisów Google Moja Firma

Google wprowadził właśnie nowe statystyki dla wpisów na wizytówkach firm w Mapach. Dodatkowo, odświeżył wygląd wykresów dla pozostałych statystyk. Przeczytaj o nowościach poniżej.

 

Nowe statystyki dla wpisów na wizytówce Google

W połowie 2017 roku Google wprowadził wpisy na wizytówkach firm. Funkcja pozwalająca na publikowanie nowości dotyczących lokalnej firmy i jej oferty od tamtej pory zyskała kilka usprawnień. I dodatkowych funkcjonalności. Między innymi możesz opublikować filmy, wpis z produktem, czy chociażby wydarzeniem i ofertą z unikalnym kuponem.

Takie nowości cieszą oczywiście właścicieli firm. A w jeszcze większym stopniu osoby od marketingu. Analityka dla wpisów Google Moja Firma jednak była (i po części nadal jest) mocno okrojona. Do tej pory mogłeś sprawdzić w panelu wizytówki (pod każdym z wpisów) liczbę jego wyświetleń i kliknięć:

Statystyki wpisów na wizytówce Google

 

Teraz pojawia się opcja zbiorczego sprawdzenia statystyk dla wszystkich opublikowanych wpisów w ciągu ostatnich 7 lub 28 dni. Analogicznie, jak w przypadku raportu dla pojedynczego postu, także i tutaj Google wyświetla dwie metryki – liczba wyświetleń i kliknięć. Panel ze statystykami wpisów znajduje się w prawym górnym rogu w zakładce Wpisy:

Podsumowanie statystyk dla wpisów na wizytówce Google
Nowy rodzaj statystyk na wizytówce Google – podsumowanie wpisów

 

Statystyki zbiorcze dla wpisów możesz sprawdzić na komputerze i w przeglądarce na urządzeniu mobilnym. Nie są jednak dostępne (na razie) w aplikacji mobilnej Google Moja Firma.

 

Odświeżony wygląd grafów w zakładce Statystyki w panelu Moja Firma

W tym tygodniu zauważyłem również jeszcze jedną zmianę. W zakładce statystyki w panelu Google Moja zmienił się wygląd grafów. Teraz przyjęły one bardziej przezroczystą formę – w mojej ocenie mniej czytelną:

Statystyki dla działań użytkowników na wizytówce Google

 

Google, jak to Google – zmieniać lubi. Ciągłe usprawnienia i wprowadzanie nowości jest wpisane w jego programistyczne i strategiczne DNA. Liczyłem, że nowe wykresy w statystykach poprawią jedną rzecz, która wprowadza na manowce. Zarówno mnie, jak i inne osoby. Chodzi o nakładające się wykresy w sekcjach Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę oraz Działania klientów. Na czym polega problem?

Spójrz na poniższy wykres. Wartości liczbowe po lewej stronie (na osi y) dla dnia 28 lipca 2018, użytkownik (czy tylko ja tak mam?) odczytuje – zapytań o trasę dojazdu było 5, wizyt na stronie 9. Jeśli najedziesz myszką na wykresie na konkretny dzień (tak, jak poniżej) to okaże się, że wykres oznaczony na zielono – dla wizyt na stronie – pokazuje sumę zapytań o trasę dojazdu i wizyt na stronie.  

Wykres działań klientów na wizytówce Google

 

Google chce pokazać sumę wszystkich działań na wizytówce przy użyciu wykresu dla wizyt na stronie. Jest to mylące. Przynajmniej dla mnie. Żeby nie było, że tylko narzekam, poniżej moja propozycja – dodatkowa linia zaznaczona na pomarańczowo na wykresie pokazuje sumę wszystkich aktywności.

Autorska propozycja statystyk Moja Firma
W takim rozwiązaniu wartości z osi y korespondują 1 do 1 z wykresem.

 

 

Grafika: Photo by Thomas Kelley on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Jak dodać wizytówkę firmy w Google z zaplanowaną datą otwarcia w przyszłości? Nowość

Google ogłosił, że zezwala na tworzenie wizytówek dla firm, które otworzą się dopiero w przyszłości. …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *