Google wprowadził właśnie nowe statystyki dla wpisów na wizytówkach firm w Mapach. Dodatkowo, odświeżył wygląd wykresów dla pozostałych statystyk. Przeczytaj o nowościach poniżej.
Nowe statystyki dla wpisów na wizytówce Google
W połowie 2017 roku Google wprowadził wpisy na wizytówkach firm. Funkcja pozwalająca na publikowanie nowości dotyczących lokalnej firmy i jej oferty od tamtej pory zyskała kilka usprawnień. I dodatkowych funkcjonalności. Między innymi możesz opublikować filmy, wpis z produktem, czy chociażby wydarzeniem i ofertą z unikalnym kuponem.
Takie nowości cieszą oczywiście właścicieli firm. A w jeszcze większym stopniu osoby od marketingu. Analityka dla wpisów Google Moja Firma jednak była (i po części nadal jest) mocno okrojona. Do tej pory mogłeś sprawdzić w panelu wizytówki (pod każdym z wpisów) liczbę jego wyświetleń i kliknięć:
Teraz pojawia się opcja zbiorczego sprawdzenia statystyk dla wszystkich opublikowanych wpisów w ciągu ostatnich 7 lub 28 dni. Analogicznie, jak w przypadku raportu dla pojedynczego postu, także i tutaj Google wyświetla dwie metryki – liczba wyświetleń i kliknięć. Panel ze statystykami wpisów znajduje się w prawym górnym rogu w zakładce Wpisy:
Statystyki zbiorcze dla wpisów możesz sprawdzić na komputerze i w przeglądarce na urządzeniu mobilnym. Nie są jednak dostępne (na razie) w aplikacji mobilnej Google Moja Firma.
Odświeżony wygląd grafów w zakładce Statystyki w panelu Moja Firma
W tym tygodniu zauważyłem również jeszcze jedną zmianę. W zakładce statystyki w panelu Google Moja zmienił się wygląd grafów. Teraz przyjęły one bardziej przezroczystą formę – w mojej ocenie mniej czytelną:
Google, jak to Google – zmieniać lubi. Ciągłe usprawnienia i wprowadzanie nowości jest wpisane w jego programistyczne i strategiczne DNA. Liczyłem, że nowe wykresy w statystykach poprawią jedną rzecz, która wprowadza na manowce. Zarówno mnie, jak i inne osoby. Chodzi o nakładające się wykresy w sekcjach Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę oraz Działania klientów. Na czym polega problem?
Spójrz na poniższy wykres. Wartości liczbowe po lewej stronie (na osi y) dla dnia 28 lipca 2018, użytkownik (czy tylko ja tak mam?) odczytuje – zapytań o trasę dojazdu było 5, wizyt na stronie 9. Jeśli najedziesz myszką na wykresie na konkretny dzień (tak, jak poniżej) to okaże się, że wykres oznaczony na zielono – dla wizyt na stronie – pokazuje sumę zapytań o trasę dojazdu i wizyt na stronie.
Google chce pokazać sumę wszystkich działań na wizytówce przy użyciu wykresu dla wizyt na stronie. Jest to mylące. Przynajmniej dla mnie. Żeby nie było, że tylko narzekam, poniżej moja propozycja – dodatkowa linia zaznaczona na pomarańczowo na wykresie pokazuje sumę wszystkich aktywności.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Grafika: Photo by Thomas Kelley on Unsplash